Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Oblężenie zamku LOTR
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Ustawka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mike
Czempion



Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 968
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Wto 20:46, 15 Sty 2008    Temat postu:

Brawo Jasiu, w końcu ktoś na to wpadł :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spyro
Gość






PostWysłany: Wto 20:49, 15 Sty 2008    Temat postu:

ja mam duzao haradrimow ale posiada je Alex i łaskawie nie moze mi ich przyniesc juz od kilku miesięcy. i takie pytanie jezeli bedzie ktos uzywal nazgula na besti to za murami jest on zawsze widoczny czy mozna zadeklarowac ze stoi na ziemi?. a tak nawiasem czy na CS sauron ma tez zbanowany pierscien? a po 2 czy jak np drabiny, oparta jest o mur i wchodzą po niej jednostki to mozna zrzucic drabiny? (odepchnąc ją od muru)
Powrót do góry
ILIACH
Weteran



Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: za górami za lasami, tu z osamą, z talibami.

PostWysłany: Wto 20:50, 15 Sty 2008    Temat postu:

Zła wiadomość - zamek

Mam złą wiadomość dotyczącą zamku. Dziś wieczorem przyszedł do mnie koleś z makietą i z przeprosinami. Ludzie z Mordoru dostali bowiem niestety duże zamówienie na tereny do batla na jakiś turniej w wawie czy coś. Oczywiście Ci, którzy płacą, mieli większy priorytet, tak więc nasza makieta nie wygląda pięknie.

Nie ma wrót bramy, ani schodów na mury. Makieta co prawda nadaję się do grania jak dałoby radę skądś wytrzasnąć schody, ale nie będzie oczarowywać Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ILIACH
Weteran



Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: za górami za lasami, tu z osamą, z talibami.

PostWysłany: Wto 20:55, 15 Sty 2008    Temat postu:

Spyro napisał:
i takie pytanie jezeli bedzie ktos uzywal nazgula na besti to za murami jest on zawsze widoczny czy mozna zadeklarowac ze stoi na ziemi?. a tak nawiasem czy na CS sauron ma tez zbanowany pierscien? a po 2 czy jak np drabiny, oparta jest o mur i wchodzą po niej jednostki to mozna zrzucic drabiny? (odepchnąc ją od muru)


1. Na razie nic nie wiem czy będzie ktoś używał nazgula na besti , ale raczej będzie umówione, że stoi sobie.

Co do saurona - zależy. Jak na siege będzie mało "złych" to może damy mu ten pierścień ^^

Co do drabin :

Drabiny oblężnicze

Drabiny służące do oblężeń, są bardzo długie i mocne dlatego też mogą sięgnąć każdej fortyfikacji, niezależnie od jej wysokości.
Drabiny takie może nieść co najmniej dwóch i co najwięcej 6 wojowników/inżynierów. W sytuacji gdy drabinę niosą dwa lub trzy modele, to poruszają się one z połową prędkości, gdy cztery lub więcej z pełną prędkością – mogą wykorzystać cały ruch.
Modele z siłą 6 lub wyższą liczą się w tym rozrachunku jako trzy jednostki.
Jednostki niosące drabinę, nie mogą strzelać ani używać magicznych mocy. Ponadto nie mogą nieść innych drabin, ani tarana ( battering ram).
Wojownicy mogą upuścić drabinę w dowolnej chwili ich ruchu. Jeśli, któryś z Inżynierów zostanie zaangażowany w walkę to upuszcza drabinę i walczy normalnie. Drabina może być normalnie podniesiona przez dowolny model stykający się z nią, aczkolwiek kontynuowanie ruchu jest niemożliwe.
Jedynie piesi wojownicy mogą się wspinać na drabinę i ją nieść, kawaleria ani Monstrous Mount’y nie mogą tego uczynić. Również duże modele (na podstawkach większych niż 25mm) nie mogą nieść drabiny, są na to zbyt duże i silne, dla przykładu Uruk-Hai mogą nieść drabinę ale jaskiniowe trolle nie.
Jeśli drabina styka się ze ścianą jest natychmiast o nią zaczepiona, postawiona do góry, aczkolwiek w tej turze wojownicy nie mogą się jeszcze na nią wspinać.
Wojownicy mogą się normalnie wspinać po drabinie, nie ma żadnych ujemnych modyfikatorów, ani nie jest potrzebna żadna kość na wspinanie. Wojownik, który się wspina po drabinie nie może rzucać czarów ani strzelać z łuku.
Gdy wojownik wespnie się już na szczyt, a w jego strefie kontroli znajduje się wrogi przeciwnik (dla przykładu na murze) to musi on z nim walczyć (wojownika na szczycie drabiny nie można wspierać przyp. Mads), walka toczy się jak przy normalnym bronieniu fortyfikacji, muru, ale o tym dalej…

Bronienie Fortyfikacji

Wojownik znajdujący się na szturmowanym murze może bronić go. Wytwarza wtedy wokół siebie ( wiem, że głupio brzmi przyp. Mads) 1”/2cm strefę kontroli, z której może bronić własną piersią i bronią mur, najwięcej trzy drabiny mogą być przystawione do jednej strefy kontroli. Walka odbywa się identycznie jak w przypadku obrony murków (przed testem na zadanie rany rzut k6 lub d6 jak kto woli i na 4+ można zadać ranę).

Obalanie Wojowników z drabin

Jeśli wojownik broniący fortyfikacji wygra walkę, to model szturmujący z drabiny musi się wycofać, jak wiadomo może tylko zejść niżej, sojuszniczy model może mu ustąpić miejsca. Przed wycofaniem się wojownik (ten który wcześniej walczył) wykonuje rzut kością D6, na wyniku 4+ może swobodnie zejść na dół, natomiast poniżej trzech spada na ziemię. Wojownik spadając na ziemię stwarza ryzyko, że zepchnie w dół swoich kompanów, z którymi razem się wspinał, aby to zaprezentować rzuć ponownie D6 za każdego wojownika, który znajdował się poniżej spadającego, jeśli wypadnie trzy lub mniej to wojownik ten również spada na ziemię.

Obalanie Drabin na ziemię

Gdy w strefie bronienia muru przez wojownika (1”/2cm) znajduje się drabina na której szczycie nie ma żadnego przeciwnika można próbować ją obalić na ziemie. Uczynić to można w fazie ruchu, deklarując to, a następnie rzucając D6 po czym wyregulować wynik za pomocą poniższych modyfikatorów:
-odejmij 1 od wyniku gdy wspina się po drabinie jeden wojownik
-odejmij 2 od wyniku gdy wspina się po drabinie więcej niż jeden wojownik
-dodaj do wyniku 1 gdy drabinę próbuje obalić więcej niż jeden wojownik
-dodaj do wyniku 1 gdy drabinę próbuje obalić wojownik z siłą 6 lub wyższą
Gdy wynik będzie równy 4 lub więcej, drabinę udaje się obalić.
Wszyscy wspinający się otrzymują rzuty na rany w związku z upadkiem, a drabina kładziona jest u stóp muru.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
*Abdib*
Weteran



Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: się biorą ignorańci?

PostWysłany: Wto 20:57, 15 Sty 2008    Temat postu:

Ale zrozum durny człowiecze że gdyby zaszła taka potrzeba miał byś zostawić tą makietę w planecie. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ILIACH
Weteran



Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: za górami za lasami, tu z osamą, z talibami.

PostWysłany: Wto 21:04, 15 Sty 2008    Temat postu:

Co do tych pocisków obrońców :

Gotujący olej / Gorący piach / Duże kamienie: 2 pkt (tylko obrońcy) Bronie nękające wroga. Mają identyczny efekt jak bronie miotane (oszczepy, toporki) można używać tej broni jeżeli nie poruszyło się danej jednostki o więcej niż połowę max. odległości jej ruchu. Należy zaznaczyć gdzie co leży na murach aby było wiadomo skąd można zrzucać bronie nękające. Aby otrzymać trafienie przeciwnik musi być w odległości do 2,5 cm od miejsca gdzie go rzucono. Taką broń można przenieść
w fazie ruchu na odległość połowy ruchu danej jednostki, ale wtedy musi być zrzucona z końcem ruchu.
Zrzucanie broni nękającej nie wymaga testu trafienia. Broń jest zrzucana w dół, a przeciwnik wybiera jednostki najbliżej stojące (lub wspinające się po drabinie) pola zrzutu (prostokąt na szerokość 7,5 cm i dł. 2,5 cm,
a rzucający w środku dłuższego z boków). Taka postać otrzymuje trafienie (jeżeli spadł z drabiny to otrzymuje cios z siłą 3 co każde 2,5 cm wys. muru). Następnie numerujemy przyszłe ofiary od 1 do 6 i kulamy kostką kto dostał niespodziewajkę.

Gar z: wrzącym olejem / Roztopionym ołowiem / Kwasem / Wężami: 5pts (Tylko obrońcy)
Wielkiego gara nie można przenosić (leży tam gdzie był umieszczony na początku bitwy. Dwie jednostki za koszt połowy ruchu mogą go wylać na wrogów poniżej.
KAŻDA jednostka w polu zrzutu (prostokąt na szerokość 7,5 cm
i dł. 2,5cm a gar w środku dłuższego z boków) otrzymuje po 3 trafienia
z siłą 6, machiny oblężnicze zostają trafione na 4+ ,jeżeli tak to sprawdził w tabeli zniszczeń. Wykorzystany nie może być użyty ponownie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alex
Lord Dowódca



Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 1536
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: Wto 21:29, 15 Sty 2008    Temat postu:

ILIACH napisał:


Dzięki. Bardzo mi miło, że w końcu się poruchaliśmy.


Chyba mnie z kimś pomyliłeś ; o
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ILIACH
Weteran



Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: za górami za lasami, tu z osamą, z talibami.

PostWysłany: Śro 8:15, 16 Sty 2008    Temat postu:

: P


I przypominam, że som poczebne schody do murów , wysokość 16 cm.


Ostatnio zmieniony przez ILIACH dnia Śro 8:23, 16 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mike
Czempion



Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 968
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Śro 17:29, 16 Sty 2008    Temat postu:

ŻAL ŻAL ŻAL!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Munio
Czempion



Dołączył: 12 Lis 2007
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: TEAM DAMAGE

PostWysłany: Śro 19:25, 16 Sty 2008    Temat postu:

Illiach jak szczęśliwie wspomina,hihi
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zioło
Chorąży



Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Olszyn

PostWysłany: Śro 21:19, 16 Sty 2008    Temat postu:

To robimy jutro ten drugi sige??

Kto chętny????
Powrót do góry
Zobacz profil autora
*Abdib*
Weteran



Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: się biorą ignorańci?

PostWysłany: Śro 22:45, 16 Sty 2008    Temat postu:

Mnie jutro w planecie nie będzie , także róbcie jak chcecie. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spyro
Gość






PostWysłany: Czw 0:58, 17 Sty 2008    Temat postu:

z tego co mi wiadomo bedzie mało osób wiec wątpie aby wogóle było z kim grac jutro.
Powrót do góry
*Abdib*
Weteran



Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: się biorą ignorańci?

PostWysłany: Czw 15:40, 17 Sty 2008    Temat postu:

W jakim Ty świecie żyjesz ? Chyba dziś. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Ustawka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Strona 7 z 7

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin