Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowi eldarzy na 1750
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Rozpiski i Taktyka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Pon 23:01, 06 Lis 2006    Temat postu: Nowi eldarzy na 1750

O to moja pierwa rozpa nowymi eldarami na 1750.

Avatar 155 (on chyba nie podlega dyskucji Very Happy )

autarch 110 (swooping hawk wings, mandiblaster, power weapon)

5 fire dragonow 115
(exarch, fire pike, tank hunter) exarch jest zawsze jako ostatni czyli tutaj jako 5

5 fire dragons 100
(exarch, fire pike)

10 howling banshee 187
(exarch, executioner, acrobatic)

2 x 5 path-finders 120

5 warp spiders 137
(exarch, suprise assault, add. death spinner)

5 swooping hawks 137
(exarch, intercept, skyleap)

wraithlord 155
(eldar missile launcher, bright lance, 2 x flamer)

2 x falcon 205
(scatter laser, shuriken canno, holo-field, spirit stone, vectored engines)

total:1746
modele:45

Nowa wersja rozpy i wydaje mi sie, ze ta jest lepsza Smile


Ostatnio zmieniony przez Ederus dnia Pią 14:36, 10 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 12:32, 07 Lis 2006    Temat postu:

-Akurat w takiej wersji rozpiski to avater jest... niezbyt potrzebny chyba że jako pomoc dla zombiego bo cała reszta będzie u wroga i pewnie zginie (albo posprząta) zanim on wejdzie do nich w zasięg dawania im ferlesa
-Żniwiaż też jakiś taki dziwny jak dla mnie co ty nim chcesz osiągnąć? niby ma ten rending ale na cięższe pojazdy to ci się za bardzo nie przyda, a jak co do czego przyjdzie to tak dostanie w pysk że chej
-Pannom w pierwszej kolejności bardziej przyda się chyba to co daje CS bo wiesz duzo wrogów ma wysoką liderkę więc szansa na to że zredukujesz ws jest nie za duża
-nie napisałeś że zombi ma ten swój nóż
-falcony widze w prawie najpopularniejszej ostatnio wersji tylko po co im turbobus skoro jeszcze myślisz czy tego użyć?
-nie masz bezpiecznika dla zombiego może się to zemścić w najmniejoczekiwanym momencie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Wto 19:33, 07 Lis 2006    Temat postu:

Avatar musi byc, teraz ma wielkie szanse nawet tak poprostu dojsc, a maugan ra bedzie uzywany poki nie bede mial autarcha Very Happy. Ale teraz worshout jest fajny Smile, a ten counter-attak jakos mi nie lezy Confused Bo zombi nie ma tego miecza. I ten "/" pomiedzy shuriken cannon i star engines to znaczy, ze albo to albo to. A zombi ma byc platforma strzelecka kitracja sie w terenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 11:50, 08 Lis 2006    Temat postu:

Co prawda to ty masz kodeks i już go przeczytałeś (przynajmniej powinienes to zrobić zanim zabrałeś się za rozpę) ale wydaje mi się że jak zombi nie ma 2 ciężkich strzelb na barkach to ma ten swój miecz z bazy (czy to złe wrażenie wynikające ze zdjęć na których był albo z dwoma działami albo z mieczem i jednym działem?). Co takiego zmienili w krzyknięciu że nagle zrobiło się fajne? jak tam zajżałem to zobaczyłem ze redukuje ws jak redukowało... Dziłka szurikenowe na falconach raczej sprawdzą ci się bardziej niż mocne silniki 24'' ruchu to zasięg wystarczający żeby startując prawie z rogu stołu wylądować w dowolnej innej ćwiartce stołu... a podlot do przeciwnika to żadko dobry pomysł... No i nie napisałeś co masz zamiar zrobić jeżeli zombi ci nagle "odleci"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Śro 16:18, 08 Lis 2006    Temat postu:

Mozna miec jedna bron bez miecza (nawet w codexie jest rozpa gdzie jest taki wraithlord Very Happy ) A krzyk dziala tak jak dziala tylko teraz zmniejsza ws do 1!! i kosztuje 5pkt Smile . I tak mam juz nowa, lepsza rozpe, moze pozniej ja wrzuce, jak bedzie mi sie chcialo.





Zmieniłem rozpe, teraz czekam na konstruktywne wypowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Pią 16:38, 10 Lis 2006    Temat postu:

Avatar, poza banshee, to moj jedyny close combat, a same banshee maja tendencje do giniecia nawet w cc, wiec avatar sie przyda, a poza tym nigdy nie wiadomo kiedy ten fearless sie przyda i juz nie jest independentem Very Happy

Proszę skończyć z pisaniem postów po sobie. {Norboth}
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 12:14, 13 Lis 2006    Temat postu:

Wiesz lepiej nowe rozpy ładować pod starymi albo w swoim
najnowszym poście w temacie bo inaczej może być ciężko je
porównać...

Cytat:
Avatar 155 (on chyba nie podlega dyskucji )

To samo co przy poprzedniej rozpisce, uważam że akurat przy
takiej koncepcji to średni pomysł
Cytat:
autarch 110 (swooping hawk wings, mandiblaster, power
weapon)

To nawet na jakiś dodatkowy nóż punktów ci zabrakło? 1 czy dwa punkty w koszcie kolesia, a w zamian jeden potencjalny trup więcej
Cytat:
10 howling banshee 187
(exarch, executioner, acrobatic)

Konfiguracja lepsza ale z serpem miały jednak trochę wieksze szanse na
dojście... pozatym zawsze to dodatkowy heavy weapon i to linkowany
Cytat:
5 warp spiders 137
(exarch, suprise assault, add. death spinner)

Czyli deep i własnie co daje druga dmuchawa? 2 następne strzały czy TL? Jeżeli to drugie to strata punktów jeżeli to pierwsze to już znacznie lepiej
Cytat:
5 swooping hawks 137
(exarch, intercept, skyleap)

Mała liczebnosć tego odziału może spowodować że będzie to typowa jednorazówka chociaż fakt że większość pojazdów które mogą zniszczyć zanim dostaną salwę odwetową i znikną jest droższa od nich sprawia że ich strata nie zaboli aż tak bardzo. Za to spedery muszą zacząć uważać gdzie latają...

Generalnie rozpiska wydaje mi się jakoaś taka nie wyważona; strzelanie w najlepszym wypadku średnie, combat to kontra i to taka z małą przeżywalnością (o tym że poza zombim ta kontra nie ma za bardzo czego bronić nie wspomnę). Musisz jeszcze chyba trochę popracować nad tą koncepcją...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Pon 17:44, 13 Lis 2006    Temat postu:

Po pierwsze autarch na starcie ma shuriken pistol kiendo... Po drugie wave serpent do banshee taki, zeby napewno dowiozl banshee bez smazenia kosztuje 165pkt (noi ma wtedy juz lance), wiec uwazam, ze nie warto go brac, a avatara zawsze warto brac, takie jest moje zdanie. 2pukawa daje 2 dodatkowe strzaly, a swoopingi sa tak, albo aby polowac na wredne skimmery, albo naparzac ciagle z granatow swoich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 13:55, 14 Lis 2006    Temat postu:

Po pierwsze to przestań celowo zniekształcać moją klubową ksywkę. Albo pisz taka jak się powinno, albo zrezygnuj z jej używania i używaj mojego imienia, albo nika z tego forum Evil or Very Mad
Cytat:
Po pierwsze autarch na starcie ma shuriken pistol

Taką rzecz warto by było zaznaczyć, w odziałach (przynajmniej tych często używanych) prawie każdy czy szeregowiec taszczy zestaw do CC czy dwuręczny karabin w przypadku bohaterów (zwłaszcza nowych) żadko sie o tym pamięta
Cytat:
Po drugie wave serpent do banshee taki, zeby napewno dowiozl banshee bez smazenia kosztuje 165pkt (noi ma wtedy juz lance), wiec uwazam, ze nie warto go brac

Nie chodziło mi o taki który prawie na pewno je dowiezie, tylko żeby wogule był, nawet jeżeli chcesz atakować nimi z buta przez cały stół, w rozpisce masz praktycznie tylko jedną jednotkę która nie musi podejść naprawdę blisko albo na bok lub tył dużych czołgów żeby im zrobić krzywdę, a działające duże czołgi to znacznie mniejsza szansa że wiedzmy dobiegną w sile zdolnej coś zrobić. Jeżeli serpent nie rozwali któregoś to przynajmniej może odciągnie trochę ognia
Cytat:
a avatara zawsze warto brac, takie jest moje zdanie.

No cóż ja mam inne i pewnie, żeby cię przekonać musiałbym nakopać ci kilka razy pod rząd w polu więc dyskusję o nim w tej wersji rozpiski sobie odpuszczę
Cytat:
a swoopingi sa tak, albo aby polowac na wredne skimmery,

No to czeka cię dłuższa nauka praktyczna pt: "jak używać odziału żeby się spłacił" bo spedery żadko fruwają pojedyńczo a starczy salwa z tornado żeby twoje hawki wróciły na crftworlda w małych opakowniach
Cytat:
albo naparzac ciagle z granatow swoich.

A ta opcja może ci się sprawdzić chyba tylko przeciwko armiom które mają dużo w miarę miękkiej piechoty, swoją drogą nawet w takim wypadku kolesie mogą się nie spłacić - 3 placki w grze ze statystyką chyba gorszą niż te z whirlwinda już się boję...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Nie 18:05, 10 Gru 2006    Temat postu:

Tym razem nie na 1750, ale na 1500 Smile. Od razu mówię, że ta rozpiska to twór mojej bujnej wyobraźni Very Happy.

Avatar 155

Autarch 130
(jetbike, mandiblaster, laser lance)

10 striking scorpions 197
(exarch, biting blade, shadow strike)

10 harlequin troupe 250
(10x harlequin's kiss, shadow seer)

2 x 10 dire avengers 137
(exarch, two shuriken catapults)

4 shining spears 192
(exarch, star lance, withdraw)

2 x wraithlord 150
(scatter laser, star cannon, wraithsword)
total:1498

Rozpiska może wydawać się śmieszna, ale powoli dochodzę do wniosku, ze nie jest taka zła Very Happy. Scorpioni w infiltracji maja za zadanie sklepać to co może mi namieszać w planach (jakieś oddziały z heavy bolterem czy havoców czy od biedy czołg, po te ostatnie exarch ma biting blade Smile). Harlequini starają się dojść jak najbardziej cało do wroga i jak dojdą zniszczyć tyle ile się da. Avengerzy jak najszybciej dochodzą na 18 cali, aby postrzelać, a wraz z nimi idą avatar i wraithlordy. Autarch z koleżkami
spearami albo lecą tam gdzie jest źle, albo polują na jakieś prosiaczki chaosu, albo na czołgi, albo flankują wroga Very Happy. Ci ostatni to moja ulubiona jednostka w tej rozpisce Smile. Rozważałem używanie jednego wraithlorda z lancą i bazzoką, ale wtedy jeden exarch by musiał poświęcić jedną catapultę, a do tego wraithlord miecz Confused.

Żeby nie nabijać postów dam od razu rozpiskę na 1200 z obciętymi slotami Very Happy

Avatar 155

2 x 5 rangers 95

6 fire dragons 123
(exarch, dragon's breath flamer, tank hunter)

6 harlequin troupe 162
(6 x harlequin's kiss, shadowseer)

5 warp spiders 110

vyper 75
(eldar missile launcher, shuriken cannon)

falcon 205
(scatter laser, shuriken cannon, holo-field, spirit stone, vectored engines)

Fire prism 180
(holo-field, spirit stone, vectored engines)
total:1200

Avatar i harlequini napierają do wroga, vyper w zależności od sytuacji młuci albo piechotę, albo pojazdy Very Happy, dragoni robią zimny łokieć w falconie dopóki nie bedzię stosownej sytuacji, aby wysiaść, a sniperzy robią to co umieją najlepiej czyli polują na bydlaki albo pinują piechotę, a pająki skaczą, wracają, skaczą, wracają, a w międzyczasie zabijają Very Happy

A teraz konstruktywna krytyka do obu Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 13:00, 11 Gru 2006    Temat postu:

Rozpiska numer jeden:
Cytat:
2 x wraithlord 150
(scatter laser, star cannon, wraithsword)

Po co im te szable? w takim anty piechotnym ustawieniu nie są szczególnie groźni dla czegoś pokroju Sv 3+ i średnich czołgów, więc wystarczy ustawić sie odpowiednio daleko a potem ewentualnie się wycofać w sposób zorganizowany żeby ich obecność nie była już tak bolesna, no i jak zwykle zapomniałeś o gościu z batem który wybije im ze łbów zatrzymanie się wąchanie kwiatków...
Cytat:
Avatar 155

wreszcie rozpiska w której mozna go sensownie użyc Wink
Cytat:
10 harlequin troupe 250
(10x harlequin's kiss, shadow seer)

seerek bez żadnego wspomagania, poza kisem? to on ma na bazie granatnik i dymiarkę? Poza tym masz jakis patent na doprowadzenie ich jeśli przeciwnik będzie złośliwy i zaopatrzy się w jakiegoś indirecta (albo kilka)?
Cytat:
10 striking scorpions 197
(exarch, biting blade, shadow strike)

Generalnie pomysł fajny ale mósisz jeszcze dopracować koncepcję ich uzycia
Cytat:
Autarch 130
(jetbike, mandiblaster, laser lance)
4 shining spears 192
(exarch, star lance, withdraw)

Dużo punktów a może się okazać że jednostka to jednostrzałówka...
Generalnie ciekaw jestem co w tej rozpisce ma rozbijać czołgi z odległości większej niż cos fista zombiego? Napewno będziesz miał problemy z armią typu kawaleria powietrzna, lub taką oparta na większej liczbie ciężkiego sprzetu

Rozpiska numer dwa:
-znowu avatar ma małe szanse na wykazanie się
-mała banda harlekinów też nie jest juz tak mordercza, rozumiem że mała liczebność to nastawienie się na to że w razie konieczności to oni pojadą falconem, a dragoni pójda z buta? Nie lepiej już wziąć drugiego falcona? Prism na te punkty nie znajdzie zbyt wielu celów dla swojego działa
-vyper to już dla mnie zupełna zagadka, albo niech gnębi czołgi, albo zmień mu głównego gnata na cos antypiechotnego. To co masz teraz jest... niedopasowane....
-w przeciwieństwie do poprzedniej rozpiski dopuki dragoni i harlekini nie dojdą nie masz niczego co może skutecznie pognębić piechotę, a przy tych punktach to trochę jej może być...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Pon 18:03, 11 Gru 2006    Temat postu:

1)A dlaczego mam się bać jakoś wyjątkowo blastów raczej heavy boltery są niemile widziane, bo teraz zawsze mam inv-a 5+, a nie tak jak wtedy to było Confused

2)Wraithlordy po dłuższym zastanowieniu doszedłem do wniosku, że jeden będzie anti-tank bez miecza, a drugi z mieczem i anty piechotny.

3)Shadow seer kosztuje +30pkt i od razu ma zioło i granaty.

4)Scorpionów jeszcze nigdy nie używałem, ale nowe figurki naprawdę mi się podobają i exarch z tym mieczykiem jest dość ciekawy Very Happy Ale rozważam używanie składu 6 osobowego (i rozważam wrzucenie ich do rozpy na 1200 zamiast harlequinów, bo tańsi są i nie uważam, żeby byli dużo gorsi)

p.s. MUSISZ przez "U"

5) Czy taka jednostrzałówka to nie wiem, ze składem spearów wyciągają 15 ataków na szarży, ale tylko autarch i exarch zazwyczaj trafiają na 3+, a poza tym oni są tak pomyślani, że mają na szarży dużo wyciąć, ale nie wszystko, turę przeczekać i w turze przeciwnika wyskoczyć z cc i pójść na coś innego Very Happy

6) vyper z lancą jakoś mi nie leży, bo od boku eldar missile laucher zazwyczaj działa podobnie jak lanca, a jak będzie trzeba to może nawet piechotę blastem pognębić Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 10:40, 12 Gru 2006    Temat postu:

Cytat:
)A dlaczego mam się bać jakoś wyjątkowo blastów

Bo przed broniami klasy indirekt, nie chroni zasada specjalna seerka?
Cytat:
p.s. MUSISZ przez "U"

albo zacznij pisac bezbłędnie, albo SKOŃCZ WRESZCIE Z UPOMINANIEM MNIE O BŁĘDY Evil or Very Mad bo się zrobie niemiły
Cytat:
5) Czy taka jednostrzałówka to nie wiem, ze składem spearów wyciągają 15 ataków na szarży, ale tylko autarch i exarch zazwyczaj trafiają na 3+, a poza tym oni są tak pomyślani, że mają na szarży dużo wyciąć, ale nie wszystko, turę przeczekać i w turze przeciwnika wyskoczyć z cc i pójść na coś innego Very Happy

Wiem że kości ruzne rzeczy czasami wyczyniają, ale 15 power weponowych ataków z niezłą siłą i inicjatywą zwykle jest w stanie skasować cel szarży, a wtedy to już tylko zostje ci liczyć na kiepski wynik rzutów przeciwnika w strzelaniu i biciu z bańki, co jak ci ostatnio udowodniłem jest kiepskim pomysłem...
Cytat:
vyper z lancą jakoś mi nie leży, bo od boku eldar missile laucher zazwyczaj działa podobnie jak lanca, a jak będzie trzeba to może nawet piechotę blastem pognębić

W małym fruwaczu zdziwiła mnie duża żyletarka. Jak się jej pozbedziesz to będziesz miał parę dodatkowych punktów, na ulepszenia, albo dodatkowych ludzików do składów. W tej wersji jest poprostu do bani. Pojazd jest kruchy, a żeby użyć działka musisz wejść w zasięg boltrów, plazm itp. Jak bedzie sama rakietnica to dosyć skuteczną obroną dla pojazdu bedzie jego odległość od przeciwnika - dopuki po stole latac bedą duże czołgi, to raczej nie poświęci strzału z lasera czy innego ciężkiego gana na coś tak małego i taniego, no chyba że to małe paskudztwo go wkuży albo nie bedzie mial lepszego celu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Wto 15:37, 12 Gru 2006    Temat postu:

Co do vypera to muszę się zgodzić z tym zasięgiem Smile

A poza tym w codexie nie jest napisane, że bronie ordnance nie podlegają tej zasadzie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 13:40, 13 Gru 2006    Temat postu:

nie mówię o ordnancach tylko o broniach które nie wymagają LoS (nie każdy ordnanc może strzelać stromotorowo, i nie każda broń która tak strzela ma odrazu ta zasadę) żeby w coś strzelić. Zasada seerka ogranicza LoS jednostki która chce strzelać w cyrkowców (przy okazji wiesz że z tego samego powodu można gości olac przy nizdanym target prioryty?) do tych iluś tam cali które wyjdą z rzutu, więc nie ma wpłuwu na moździerze, wirniki i inne indirecty....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Rozpiski i Taktyka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin