Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

TURNIEJ W LIPCU 14-07-2013 "Cienie Grunwaldu"
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Warhammer The 9th Age
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Norb
Lord Administrator



Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 16:01, 01 Lip 2013    Temat postu: TURNIEJ W LIPCU 14-07-2013 "Cienie Grunwaldu"

Miejsce: sala w Kortowie [link widoczny dla zalogowanych]
Na terenie UWM obowiązuje zakaz spożywania alkoholu.

Format: Single, 2400 pkt. z ograniczeniami EURO

Wpisowe: 10zł

Nagrody: Puchary, koks, panienki, niespodzianki.

Zgłoszenia: przysłanie poprawnej rozpiski do poniedziałku 08.07.br. do godz. 23:59, zapewnia +5 punktów do klasyfikacji końcowej. Rozpiski w formacie .txt lub .doc
Adres do zgłoszeń: [link widoczny dla zalogowanych]

Scenariusze: 3x battleline

Ocena hobbystyczna: brak wymogu pomalowanej armii, ale ocena będzie.
Do wzięcia 15 pkt. maksymalnie.

Jakość pomalowania:
0 - paskudztwo
1 - poprawnie nałożone 3/4 kolory
2 - poprawny table top
4 - ładna armia

Spójność armii
0 - zbieranina modeli z różnych armii, brak spójności
1 - raczej spójna, choć są pojedyncze modele odstające stylem od reszty armii
3 - armia spójna, jeden styl malowania, takie same traye, oddziały tworzą jedną armię

Podstawki modeli i oddziałów
1 - oddziały mają traye
2 - traye są modelowane
+1 - modele mają modelowane podstawki

WYSIWYG
0 - rażące braki WYSIWYG na oddziałach (jakikolwiek proks w armii)
1 - WYSIWYG na większości oddziałów (pojedyncze odstępstwa na modelach w oddziałach, pełne grupy dowodzenia)
2 - pełen WYSIWYG na oddziałach.

Przygotowanie do gry
0 - brak więcej niż jednego z następujących przyborów: kości/miarki/podręcznik armijny/wzorniki używane przez armię/rozpiski
1 - brak jednego z wyżej wymienionych elementów
3 - pełne przygotowanie do gry

ROZKŁAD JAZDY:

09:00 - 09:30 Zapisy
18:30 koniec ostatniej bitewki.
18:35 wyniki i napisy końcowe.

Punktowanie:

0-150 pkt. różnicy - 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-4
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0

Pozostałe zasady:
Generał i BSB 100pkt kazdy
sztandary 25pkt
zabicie czempionem bohatera w pojedynku 50pkt.

ZGŁOSZENI:

Snipa R
Lohost R
Necromanter R
Prezes R
Norb R
Fario R
Mirek
Radek R
Szczur
Filip R
Łukasz
Gość z Wa-wy
Lahire R
Rob R
Siena
Kondzio R
Rilam R
Sowa R
Bela R
Cichy R

R* bonus za rozpiskę.


EURO ograniczenia:

Cytat:
Rules changes:
• Two characters per unit (owner's choice) will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th. Normal requirements for lookout sir apply.
• All BSBs can take all the equipment, their unit type has access to as if they weren't BSBs.

General Restrictions:
• No Special or Named Characters.
• Army used can be any of the currently published GW Army books. Forge World based army lists & units may not be used on the event, except for Chaos Dwarves.
• An army may have up to 4 war machines and/or shooting template weapons. War machines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells. Bolt throwers count as ½ a war machine(round up).
• Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 dispel dice each magic phase.
• Folding Fortress is not allowed.
• Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.

Magic Restrictions:
• No duplicate non-signature spells (not including bound spells) and max 2 Spirit Leech (Signature spells are spells you can swap other spells to).
• An army may use up to maximum 12 power dice during each phase.
• Player can use maximum 5 power dice to cast a spell. For spells from Lore of Death/Lore of Shadow/Lore of Hashut, this max is lowered to 4 power dice.
• Apart from Winds of magic, an army may only use 2 power/dispel dice per magic phase. After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled power dice/dispel dice.
• You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost.
• Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit. “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 power dice/dispel dice per phase. This means that a player who already spent his limit power dice limit, can't take more items which “count as adding power dice” or add power dice from channeling during game (same for dispel dice).
• All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.

Detailed description
Apart from Winds of magic, an army may only use 2 power dice/dispel dice per magic phase (unless army restrictions specify otherwise). After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled power dice/dispel dice.

If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.

Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.

Race specific army composition:
Army sizes, additional power dice/dispel dice and VP reduction are represented as follows:
Army (Point size, additional power dice/dispel dice, VP reduction, if any (excluding bonus points for banners, general, etc.))

Some choices are limited to a maximum number. If there is a “,” between the unit names it means you can have a maximum of each of these units corresponding to the number. If there is a “/” it means that you can have a maximum of these units combined(or choice for a single model), corresponding to the number. Sometimes there will be an 0-1 listed after a unit's name, that means that this unit can only be picked once.

For example a Beastmen army can have 4 units of Tuskgor Chariots and 4 units of Ungor Raiders. While an Ogre army can have a maximum of 2 out of these 4, Slaugther master/Iron blaster 0-1/Standard of Discipline/Crown of Command. So you could have 2 Slaugther masters, but no of the other picks, or a Slaugther master and either an Iron blaster, the Standard of Discipline or the Crown of Command. The 0-1 after the Iron blaster, means it can only be pick once, so you are not allowed 2 Iron blasters.

Bretonnia (2400pts)
• No Restrictions.

Beastmen (2700pts, +1 Power Dice, -10%)
• Tuskgor Chariots, Ungor Raiders, max 4 each.
• A unit cap of 50 models per unit and point cap on units 550 pts. instead of 450 pts.

Chaos Dwarfs (2400pts)
• Chalice of darkness(counts as 2 PD)/Sorcerer Prophet, max 1 in total.
• Iron daemon count as a war machines, K'daii destroyer count as 2 war machines.
• Magma Cannon/Hellcannon 0-1/Dreadquake Mortar, max 3 in total

Dark Elves (2400pts)
• Repeater Crossbows (excluding chariots & characters) in the army, max 35.
• Harpies, Flying characters, Rending stars, max 2 of each.
• Dark rider units, max 3.
• Shades models, max 20.
• Pendant cannot be worn by a Dreadlord or models with Crown of command.
• Pendant of Khaeleth/Crown of command/Cauldron of Blood/Hydra, max 2 in total.
• Sacrificial dagger/mage lord, max 2 in total.

Daemons of Chaos (2400pts, +1 Dispel Dice)
• Skull Cannon, max 1.
• Beast of Nurgle models, max 8.
• Flying units(excluding chariots and units with the Hover special rule), max 4.
• The Rock of Inevitability cannot be chosen.

Dwarfs (2400pts, +2 Dispel Dice)
• Quarrelers/Thunderers, max 45 models in total.
• Grudge Throwers, max 2.
• Gyrocopter doesn't count towards the war machine/template max.
• Anvil counts as 1 war machine.

Empire (2400pts)
• Models with strength 4 shooting weapons, max 45.
• Units of Knightly Orders, max 3.
• Demigryphs models, max 8.
• Cannon/Steam tank, max 3 in total.
• Cannon/Steam tank/Demigryph unit, max 4 in total.
• Crown of Command/Steam tank, max 1 in total.

High Elves (2400pts)
• Flying units (excluding chariots), max 4.
• Frostheart Phoenixes, max 1.
• Book of Hoeth counts as 2 power dice and 1 dispel dice.
• Banner of World Dragon counts as 1 dispel dice.
• Ellyrian Reavers, max 3.
• Models armed with shooting weapons(Bolt Throwers count as 5 each), max 70.

Lizardmen (2400pts)
• Salamanders units, max 1.
• Mounted Scar-Veterans, max 2.
• Cupped hands of the Old Ones counts as 2 power dice.
• Becalming Cogitations/Dispel Scroll/Cube of darkness, max 1 in total.
• A model with feedback scroll and/or the Lore of Death cannot take Bane Head.
• (Crown of Command or Higher State of Consciusness)/Standard of Discipline/Focused Rumination/Second Slann, max 2 in total.
• Non character units consisting of less than 20 models and costing 130pts or under, max 6.

Ogre Kingdoms (2400pts)
• Gnoblars units with less than 20 models, max 3.
• Dispell Scroll/Hell Heart (count as 1 dispel dice), max 1 in total.
• Slaugther Master/Iron Blaster 0-1/Standard of Discipline/Crown of Command, max 2 in total.
• Mournfang models, Max 8.

Orcs&Goblins (2600pts)
• Night Goblin Shamans mushroom dice do not count as power dice in regard to the power dice limit.
• Maximum model cap is 60 models per unit
• Fanatics/Manglers, max 9 in total.

Skaven (2400pts)
• Clan Slave units, Rat Swarms, Engineers, max 3 each.
• Giant Rats units with less than 20 models, max 2.
• Gutter runners are limited to 2 units and max 20 models in total.
• Screaming Bell/Second Grey Seer/Power scroll, max 1 in total.
• Hellpit Abomination 0-1/Screaming Bell/2nd Assassin/Doomwheel 0-1/Warp-lightning Cannon 0-1, max 3 in total.
• Doom Rocket/Brass Orb/Storm Banner, max 2 in total.

Tomb Kings (2600pts, +1 Power Dice, -10%)
• Models with Bow or Giant Bow, max 80.
• Neferra's Scrolls of Mighty Incantations counts as 2 power dice and 2 dispel dice.
• Hierotitan is worth 1 power dice so long as it's alive.
• Skeleton Horsemen, Skeleton Horse archers, Chariots units, max 3 each.
• Warsphinx/Necrosphinx, max 3 in total.

Vampire Counts (2400pts)
• Zombies, Dire Wolfs units, max 3 each.
• Flying units (excluding Hovers), max 4.
• Vargheists models, max 8.
• Ethereal units, max 3 in total, of these max 2 can be of the same type or characters.
• Howls/shrieks, max 2 in total
• Red Fury/Quick Blood/Terrorgheist 0-1/Each Lord Choice, max 3 in total.
• Mounted characters and black knights combined, max 15.
• Blasphemous Tome upgrade count as 1 power dice.

Warriors of Chaos (2400pts)
• Core Chaos chariots, Marauder Horsemen, Warhounds, max 3 each; Hell Cannon, max 1.
• Model with 3+ ward save can’t have Third eye of Tzeentch.
• Chimera/Daemon Prince, max 2 in total.
• Daemon Prince can have max (3 - ½ his levels) of Soul feeder/armour save of 2+ or better/Mark of Nurgle/Fly
• 5 or more chariots/Deamon Prince/Unit of Skullcrushers/Exalted Heroes on daemonic mount, max 3 in total

Wood Elves (2700pts, -10%)
• Glade guard models, max 70.
• Glade Riders, Scouts units, max 3 each.


Ostatnio zmieniony przez Norb dnia Czw 8:04, 11 Lip 2013, w całości zmieniany 19 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Necromanter
Gość






PostWysłany: Pon 18:43, 01 Lip 2013    Temat postu:

Skoro będą dupeczki to ja też;]

Siła Smile
Powrót do góry
Kondzio19
Gwardzista



Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:45, 01 Lip 2013    Temat postu:

hmm... Nagrody kuszące Very Happy
Jak tylko uda nam się ogarnąć ekipę przyjadę Razz
Mam tylko nadzieję że w Rozkładzie Jazdy znajdzie się coś więcej niż tylko Zapisy Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lahire12
Weteran



Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pisz

PostWysłany: Pon 18:46, 01 Lip 2013    Temat postu:

też może wpadnę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Norb
Lord Administrator



Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 6:46, 02 Lip 2013    Temat postu:

No wpadajcie wpadajcie. Bo figurki pordzewieją. Rozkład już uzupełniam. Standardowo do 18:30 planuję. O której macie powrotny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bela16
Gwardzista



Dołączył: 17 Lis 2011
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko

PostWysłany: Wto 10:12, 02 Lip 2013    Temat postu:

Internety pokazują że do giżycka powrotne pociągi mamy o 18.37 i 20.41 wiec jakby sie sprężyć z ostatnią grą i znalazł by sie ktoś taki miły na podwózkę nas to byłaby opcja tym wcześniejszym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rilam
Weteran



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczewo

PostWysłany: Wto 15:00, 02 Lip 2013    Temat postu:

Powinniśmy być.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lahire12
Weteran



Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pisz

PostWysłany: Wto 15:21, 02 Lip 2013    Temat postu:

ktoś może mnie tam zawieść z dworca na turniej? bo trochę trzeba byłoby iść tam pieszo a ja pewnie tam nie trafię Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Snipa
Lord Administrator



Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 1238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 15:26, 02 Lip 2013    Temat postu:

lahire: jeżeli będziesz jakoś 8 - 8:30 pod dworcem to mogę Cię zabrać. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lahire12
Weteran



Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pisz

PostWysłany: Wto 19:19, 02 Lip 2013    Temat postu:

ok
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rob
Chorąży



Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MKGB Północne Rubieże Pisz

PostWysłany: Czw 10:57, 04 Lip 2013    Temat postu:

postaram się przyjechać Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damroth
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1987
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 11:42, 04 Lip 2013    Temat postu:

nic nie obiecuje, ale zglosic sie mozna Razz rozpa poszla.

mnie bardziej interesuje ile tego koksu w razie cos bedzie, bo babcia ma piec na wegiel, zastanawiam sie czy przyczepke i lopate brac...


Ostatnio zmieniony przez damroth dnia Czw 11:44, 04 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Necromanter
Gość






PostWysłany: Czw 12:38, 04 Lip 2013    Temat postu:

Myślę, że koparkę.
Powrót do góry
Szczur
Gwardzista



Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:54, 06 Lip 2013    Temat postu:

Ja coś zkminię i wbiję. Przygotujcie złotego Wrześka żebym z pustymi rękami nie wrócił Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Necromanter
Gość






PostWysłany: Sob 13:03, 06 Lip 2013    Temat postu:

Kurde złoty Wrzesiek już wyszedł z mody teraz jest warzywo Very HappyVery Happy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Warhammer The 9th Age Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin