Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Battle Cannon 9.II.2008
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 14, 15, 16  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k n o w z
Kapitan



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 1059
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 23:29, 03 Sty 2008    Temat postu:

el_piszczu napisał:
szczerze większość, a przede wszystkim ich ilość 2 figurki mają więcej zasad specjalnych niż większość armii - pytanie PO CO?? skoro są tylko dodatkiem do walki dwóch armii...


w 100% się zgadzam...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mike
Czempion



Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 968
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Czw 23:40, 03 Sty 2008    Temat postu:

Cóż, tak to jest jak się daje misje i się w nich nie gra...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 12:36, 04 Sty 2008    Temat postu:

Cóż czyli teoria o tym że to tylko lokalni ludzie którzy... hmm... mogą mieć do mnie pretensje o coś czego nie raczyli sprecyzować mają problemy z czytaniem zasad misji poszła pływać z rekinami, tudzież piraniami
Cytat:
Zamiana area na byle górkę wyswigową to mega zmiana w strefie

Tu jeśli chodzi ci o pojazdy to faktycznie może zaboleć natomiast jeśli o piechotę polecam ogólne klaryfikacje terenowe z regulaminu. Górki z racji tego jakie u nas są działają ciut inaczej niż na normalnych turniejach z normalnymi nie battlowymi górkami, inna rzecz to czy przeciwnik jeśli to on będzie wybierał zdecyduje się na tą opcję włąsnie zamiast wprowadzić poprawki u siebie
Cytat:
a potem A np Death Company a B minmax w rogu ...idiotyzm [...] Patrz przykład wyżej - już wolałem syrenę w starym CSM

Wiesz skąd wiem ze nie przeczytałeś misji dokładnie? Stąd właśnie.
wprowadziłem kilka ograniczeń które znacząco utrudnią podobne akcje a to co ty napisałeś, żebyś nie musiał szukać:
-jednostki muszą być brane z tego samego slotu
-musza przebywać maksymalnie 6'' od siebie inaczej to przestaje działać

Mike jakbyś zapomniał to zamierzam grać na turnieju
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 14:33, 04 Sty 2008    Temat postu:

Znów bierzesz krytykę zasad zbyt do siebie - jest pro, że się starasz zrobić coś ciekawego Cool
Ja uważam, że zasady specjalne powinny być niezbyt skomplikowane i w miarę zbalansowane i tyle.

Tereny - niezależnie od ich interpretacji wprowadzasz sporą zmianę, ale może da się z tym grać... moja opcja dostaje to przegrywający rzut i pokazuje co zamienia przed rozstawieniem (nie pamiętam w tej chwili jak było w twojej, a pisze na szybkiego)

A/B - proszę bardzo A-VAS, B-DC trzymając się tylko BA - trochę niesmaczne i tyle Confused

Zawsze pozostaje zagrać jakiś test scenariuszy (najlepiej dwu innych graczy) i sam zobaczysz jak działają - pamiętaj, że to co tobie się wydaje proste i funowe inni mogą kompletnie zepsuć przez niezrozumienie/nadinterpretacje Twisted Evil
Powrót do góry
saji
Czempion



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 804
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:25, 04 Sty 2008    Temat postu:

My mieliśmy okazje grać te misje i nie powiem żeby było super przyjemnie jak zwykle -.^ za dużo problemów z tym wszystkim
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:37, 04 Sty 2008    Temat postu:

Ja osobiście lubie misje "nietypowe" ale uważam że ciężko je zrobić fajną i nietypową misje ale zarazem sprawną i grywalną. W iluzje nie grałem więc nie będe się wypowiadał, osobiście misja może być ale uważam że najważniejsze to potestować ją. Natomiast o stworkach już mówiłem Kendowi na gg, za dużo zasad i są zbyt silne co spowoduję to co wcześniej pisałem. Najbardziej podoba mi się zmienna oraz ta ostatnia, zmienna ma to co lubie wprowadza coś innego ale nie burzy głowynych założeń gry.
Dlatego moja ocena misji:
1) Tak jak pisałem, spoko
2) Potworki zbyt silne oraz za dużo tego wszystkiego
3) DO przetestowania (najwyżej zastąpi się jakoś dawno "nietypową" misją)
4) Ok
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mike
Czempion



Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 968
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pią 19:57, 04 Sty 2008    Temat postu:

Doom napisał:
Mike jakbyś zapomniał to zamierzam grać na turnieju


Sorry za przeoczenie =P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:23, 07 Sty 2008    Temat postu:

Więc wczoraj z Pawłem pykneliśmy 2 misje turniejowe (iluzja i bestie) i ogólnie wrażenia mamy podobne ale ja napisze co ja sądze o misjach Smile.
1) Iluzje: Misja mnie zaskoczyła i uważam że zła nie jest i da się w nią grać lecz robiąc rozpe należy pomyśleć o tej misji. Ogólnie wrażenia pozytywne.
2) Bestie: Tak jak się spodziewałem, gruby za silny i wogóle nie do zabicia. Obowiązkowo usunąć zasady specjalne potworów i osłabić grubego, inaczej 500pkt jest nie do zdobycia, małe stwory zostały ubite przezemnie po kilku salwach lootasów, Big meka z SAG oraz 12 slugga boyz Very Happy. Dlatego misja zdecydowanie powinna mieć zmiany na celu osłabienia bestii dużej.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mike
Czempion



Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 968
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pon 18:40, 07 Sty 2008    Temat postu:

Kendo, wnoszę o dopuszczenia Tyranidów na 6 Carnifexach. Chyba nie bez powodu mają w codexie OD 1500 points, nie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Olek
Czempion



Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 854
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE

PostWysłany: Pon 18:46, 07 Sty 2008    Temat postu:

Mike kurde chyba nie będziesz grać taką konfiguracją Sad Tak tej rozpiski nie lubie Confused . Choć znając życie weźmiesz sobie jakiegoś zioma jeden do elit i tyle. IMO to Kendo powinieneś dopuścić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mike
Czempion



Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 968
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pon 18:52, 07 Sty 2008    Temat postu:

Zamysł jest w toku, ale nawet jeśli to czemu mam sobie tego zabronić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Pon 18:54, 07 Sty 2008    Temat postu:

To może zróbmy ten turniej na 1499 i będzie spokój?? Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mike
Czempion



Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 968
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pon 19:06, 07 Sty 2008    Temat postu:

To zróbcie, wtedy nie będzie problemu =P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 19:50, 08 Sty 2008    Temat postu:

Cytat:
i da się w nią grać lecz robiąc rozpe należy pomyśleć o tej misji.

Tym mnie zabiłeś. Czy mam rozumieć że większość moich problemów z misjami bierze się stąd że jesteście [------------------------------autocenzura-----------------------------------] którzy niewiedzą o tym że misje min po to się podaje przed turniejem żeby gracze mogli sobie dostosować rozpiski do tego co oferują / nie oferują misje, a czepiają się misji bo na ich ulubionym układzie nie da się grać i wygrać??
Cytat:
Kendo, wnoszę o dopuszczenia Tyranidów na 6 Carnifexach

O odpowiedzi odmownej zostaniesz powiadomiony pisemnie w terminie nieprzekraczającym ustawowego.
Cytat:
Chyba nie bez powodu mają w codexie OD 1500 points

No patrz a mi się wydawało że jest tam odpowiednik zapisu "1500+"
Odnośnie tego że to wymierzone w Mika czy coś to uprzedzam że nie. Może wierzyłbym że Mike nie wystawi tylu (niekoniecznie dlatego że nie ma), ale ciekaw jestem ilu ludzi grających tyrkami oprze się czemuś takiemu?


W związku z tym że jednak parę osób testowało misję z potworka i wyszło że może być za trudna (chociaż mam podejrzenia odnośnie obiektywności oceny) mam kilka propozycji zmian:
A) wraca wersja potworka ze starym stalinem i dodaje zasadę obniżania Sv
B) Małe znikaja walczycie z dwoma dużymi takimi jak teraz
C) duży znika dochodza dwa maluch cała banda dostaje sv na 2+ i ma zasadę obniżanego inv i cover
D) zamiana tej misji na którąś z tych:
Cytat:
Zbyt długo w walce.
Twoje siły walczą z przeciwnikiem bez przerwy od kilku dni o strategiczny punkt terenu. Kończy ci się amunicja, odziały również, a posiłki obiecane przez dowództwo jakoś nie nadchodzą. Za to przez radio nadchodzą coraz groźniej brzmiące rozkazy żądające unormowania sytuacji (czyli wygrania bitwy). Jedynym pocieszeniem jest nadzieja na to że przeciwnik ma teraz gorzej niż ty. Twoją szansą na wygranie jest rozkaz oszczędzania amunicji i walka na przeczekanie z nadzieją że te posiłki jednak w końcu się zjawią....
Cel misji: Zająć teren obszarowy (las, ruin, budynek itp.) najbliższy środka stołu przez posiadanie większej ilości jednostek punktujących od przeciwnika w obszarze terenu i promieniu 6’’ od terenu. – 1000 ptk

Strefy rozstawienia: 18’’ od dłuższej krawędzi stołu nie bliżej niż 24’’ od przeciwnika
- gracze rzucają K6 zwycięzca decyduje czy wybiera stronę stołu czy wystawia się pierwszy.
- kolejność wystawienia jednostek: Heavy Support, Troops, Elites, HQ, Fast Attack
- Obaj gracze rzucają K6. Ten, który wyrzuci więcej decyduje, który z graczy zaczyna grę.

Zasady specjalne: Deep Strike, Infiltracja, Punkty Zwycięstwa, Długa Bitwa, Braki amunicji, Nie cofniemy się!!!

-Długa bitwa: Twoje wojsko walczy od dłuższego czasu w tym miejscu od dłuższego czasu, wielu żołnierzy poległo, wielu zostało rannych. Twoje siły to tylko cześć tego z czym zaczynałeś bitwę. Na szczęście dowudztwo wysłało uzupełnienia... a przynajmniej oni tak twierdzą...
Przed grą gracze dzielą swoje armie na dwie równe części pod względem ilości oddziałów (takie dziwolągi jak gwardyjskie plutony liczą się za jeden oddział). Jedna grupa zaczyna na stole, druga w rezerwie i wchodzi automatycznie i w całości na stół w 3 turze. Minimum jedno HQ (generał) i 2 troops muszą znajdować się w grupie która zacznie na stole bitwy. Odziały wchodzące w skład uzupełnień mogą wejść przez własną krawędź, lub skorzystać z zasady deep strike jeżeli ją mają. Oddziały grupy która zaczyna nie mogą się desantować (bitwa już trwa tak długo że dowódca wykorzystał już całe swoje rezerwy i teraz musi czekać na nadchodzące wsparcie) z tego samego powodu nie dział tabelka snajperów z Alaitoc’u, orczy fighta bomberz raid i inne podobne zasady, w zamian jednostki piechoty bez transportu otrzymują zasadę Scout, infiltracja odbywa się normalnie.
–Braki Amunicji: Oddziały które zaczynają na stole walczą na tyle długo wystrzeliwują właśnie swoje ostatnie rezerwy amunicji. Od trzeciej tury dla jednostek (plutony gwardii w tym przypadku rzucają za każdy pododdział osobno) które zaczynały na stole należy wykonać test na to czy mają jeszcze amunicję: Rzut K6 dla każdej jednostki w trzeciej turze amunicja kończy sie na 1 i 2 w czwartej na 1, 2 i 3 i tak dalej. Jednostki którym zabrakło amunicji od tej pory nie mogą strzelać mogą tylko walczyć wręcz. Pojazdy bez cechy Ws w których skończyła się amunicja mogą już tylko się poruszać.
-Nie cofniemy się!!!: Obie wrogie grupy walczą ze sobą już tak długo że do walki pcha je już tylko nienawiść i chęć zniszczenia wroga. Dlatego prędzej by zamieszkali w Oku Terroru niż ustąpili pola tym patałachom którzy z nimi walczą. Jednostki które zaczynają bitwę zawsze liczą się jako punktujące (nawet jeżeli spadną poniżej połowy liczebności oddziału / dostaną immobila) w celu określenia kto kontroluje cel misji. Dodatkowo w strefie kontroli celu misji dostają zasadę Stubborn.
Czas gry: 6 tur.

Cytat:
Bitwa III: Zdobyć teren.
Twój Wódz bardzo chce mieć ten teren który rozciąga się przed twoimi pozycjami. To znaczy że ty również chcesz go zdobyć. Ale nie bój się Wodzowi zależy na tym tak mocno że postanowił ci dać potężne wsparcie, które w razie potrzeby zostanie dostarczone prosto z orbity. Czego nie powiedziano ci oficjalnie na odprawie to drobny szczegół że odpowiednik twojego Wodza po tamtej stronie chce mieć ten teren równie mocno, i nie zamierza ustąpić od tak sobie...

Cel misji: Zająć pole bitwy
- zdobyć ćwiartkę przeciwnika 500 ptk.
- Zdobyć ćwiartki neutralne 250 ptk.

Strefy rozstawienia: przeciwległe ćwiartki pola bitwy.
- nie bliżej niż 6’’ od środka pola bitwy, nie bliżej niż 18’’ od przeciwnika
- gracze rzucają K6 zwycięzca decyduje czy wybiera stronę stołu czy wystawia się pierwszy.
- kolejność wystawienia jednostek: Heavy Support, Troops, Elites, HQ, Fast Attack
- Obaj gracze rzucają K6. Ten, który wyrzuci więcej decyduje, który z graczy zaczyna grę.

Zasady specjalne: Deep Strike, Infiltracja, Punkty Zwycięstwa, Wsparcie orbitalne, Wsparcie z orbity

-Wsparcie Orbitalne: Obie strony dysponują Preliminary Bombardment, z dwoma różnicami:
-obrywa wszystko nawet rezerwy (w ramach „dyskusji” między flotami o to kto zajmie którą orbitę parkingową) Jeżeli w wyniku ostrzału zostanie całkowicie zniszczony odział odesłany przed bitwą do rezerwy oddział ten nie może skażystać z zasady "Wsparcie z Orbity" ponieważ zestrzelony został okręt na którym bazował odział razem ze swoimi uzupełnieniami. Jeżeli odział ponusł jakieś straty podczas wchodzenia z rezerw wchodzi odpowiednio pomniejszony.
-Na bombardownie nie są podatne rezerwy w eldarskich portalach i przyzywane demony
-pojazdy które dostaną bombardowaniem są sprawdzane jednym rzutem w tabelce glancing hitów

-Wsparcie z Orbity: Dowództwo zgromadziło na orbicie potężne rezerwy jednostek które mają wesprzeć te już walczące. Kiedy jednostka polegnie zostanie wysłana nowa na koordynaty z których ostatnio odebrano sygnały nadajników pozycyjnych.
Jednostki z sekcji Troops i Fast attack które są piechotą i nie mają transporterów, jeżeli zostaną zniszczone na skutek ostrzału lub HtH są zastępowane nowymi wysyłanymi z orbity. Odbywa się to na koniec tury w której jednostka został wybita do końca (niezależnie czyja to tura) Kiedy zginie ostatni model z jednostki, nie należy go zdejmować, ale rzucić scater + 2K6 i po przesunięciu zgodnym z wynikiem rzutu (w przypadku HIT należy użyć tej małej strzałeczki) można ustawić modele jednostki z powrotem na stole jak po deep striku. W wypadku w którym scater pokazałby że jednostka wypadła za pole bitwy należy zatrzymać model – znacznik w takiej odległości od krawędzi żeby zmieściła się cała jednostka. Jeżeli w ten sposób posiłki wylądowałyby na wrogu to chłopaki mieli pecha, należy ustawić tyle modeli ile można, jeżeli żadne się nie zmieszczą powyżej 1’’ od przeciwnika jednostka jest zniszczona a kolejne zastępstwo jest wysyłane na koniec tury drugiego gracza. Jeżeli jednostka przybyła w turze przeciwnika w swojej może się normalnie ruszać, strzelać i szarżować itp. Jeżeli jednostka nie została wybita, ale uciekła za pole bitwy nie jest zastępowana przez nową ponieważ na orbicie wciąż odbierają jej sygnały... Punkt zwycięstwa za te jednostki przeciwnik dostaje kiedy je zniszczy za pierwszym razem, później już nie dostaje, ale jednostki te nie są wtedy liczone jako punktujące.
Czas gry: 6 tur.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mike
Czempion



Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 968
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Wto 20:22, 08 Sty 2008    Temat postu:

Kendo, tam jest 1500 or more... ale to taki detal. A skąd wiesz, że nie mam? ;p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 14, 15, 16  Następny
Strona 11 z 16

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin