Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

6 edycja przemyślenia, filozoficzne rozważania
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 7:59, 30 Cze 2012    Temat postu: 6 edycja przemyślenia, filozoficzne rozważania

Dziś wyszła oficjalnie 6 edycja Smile. Jakby ktoś miał jakieś pytania czy przemyślenia odnośnie jej gdzie pisać Smile. Choć nie rozegrałem jeszcze bitew a dopiero przeczytał zasady mogę stwierdzić że zmiany są zdecydowanie dla mnie na plus. Gra stała się bardziej realistyczna i ciekawsza, jest dużo takich smaczków małych, które mi się podobają. Challenge w CC, warlord traits, rzucanie granatów, overwatch, ciekawe misje oraz tereny specjalne i wiele, wiele innych. Ogólnie mówiąc edycja poszła tą drogą którą chciałem Smile dlatego mam nadzieję że wraz z nią zwiększy się ilość graczy u nas w Olsztynie.
Dlatego zapraszam do gry Very Happy mówiąc językiem podwórkowym "grajta a nie srajta" bo naprawdę warto Wink.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:02, 30 Cze 2012    Temat postu:

BTW już są faq'i Wink
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
saji
Czempion



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 804
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:59, 30 Cze 2012    Temat postu:

Tak w skrócie jakie są zmiany względem poprzedniej edycji , niestety nie mam w tej chwili mozliwosci zaglebic sie w zasady ale z checia dowiedzialbym sie co nieco na temat 6tej edycji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:18, 30 Cze 2012    Temat postu:

Ogólne:
- Alokacja ran zarówno w shootingu jak i w CC działa na zasadzie od najbliższego modelu do najdalszego.
- Dostępne jest 5 rodzajów mocy psionicznych które możemy wziąć dodatkowo zamiast mocy ze swojego dexu.
- Warlord traits, nasze hq z najwyższą liderką jest "generałem" dzięki czemu losujemy jeden bonus wybranej przez z nas tabelki np może on być dobrym przywódzcą, strategiem albo sam jest kozak.
- Szarże losowe na 2d6
- Pojazdy mają pkty życia tzw Hull pointy, większośc 3 tzn że możemy wbić dowolne 3 glany/penki i pojazd zniszczony aczkolwiek nie ma tabelki na glan a sama tabelka zniszczenia pojazdów jest lepsza dla pojazdów (tzn trudniej zniszczć)
- Wszystko możemy mierzyć
- Możemy rzucać granatami Very Happy
- Challenge w CC, myślałem że będą jak w battlu a są o wiele ciekawsze (można robić heroiczne interwencje, pozostali mogą kibicować swojemu)
- Występuje nowy rodzaj jednostek flyer'y
- Z pojazdów wysiadamy tylko kiedy ruszy się maks 6" i mamy ruch do 6" od acces pointów zamiast 2".
- Kiedy nas szarżują możemy zrobić over watch strzelając z BS1 a templaty uderzając d3 hity, (bronie blastowe nie mogą robić over watcha)
- Ogólny boost motorków, piechoty latającej, skimmerów itp
- Można latać wysoko co powoduję że nie możemy szarżować oraz nas nie mogą też i jesteśmy trafiani na 6+
I wiele wiele innych Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mysiek
Czempion



Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 643
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Sob 16:46, 30 Cze 2012    Temat postu:

- Zmienia się troche strzelanie, bo praktycznie zawsze możemy strzelić, czasamy jednak BS wynosi 1,
- Teraz zasady ruchu i strzelania odnoszą się do modeli, a nie oddziału np. HWT w oddziale nie zostaje ruszony, mimo przestawienia oddziału to HWT wali z normalnym BSem,
- Rapid fire strzela dwa razy na połowie zasięgu odległości,
- Barrage ma pełną siłę pod całym wzornikiem.
- Trafienie flayerów na 6
- Ogólnie ciekawie rozwiązane flayery - ruch 18-34 cale i możemy obracać się w turze tylko o 90 stopni na koniec ruchu - zawsze wychodzą z rezerw, Zniszczenie flayera powoduje jego wybuch(oddział w środku rany z siłą 9) a sam flayer rozbija się poprzez zescaterowanie dużego blasta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Sob 17:02, 30 Cze 2012    Temat postu:

Flyer chyba obraca sie PRZED ruchem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mysiek
Czempion



Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 643
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Sob 18:05, 30 Cze 2012    Temat postu:

Faktycznie przed ruchem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
saji
Czempion



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 804
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:22, 30 Cze 2012    Temat postu:

Jaką armie najbardziej boostują nowe zasady? Grał już ktoś jakieś bitwy na 6ed? Jak sie mają co do grywalności w stosunku do poprzedniej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:33, 30 Cze 2012    Temat postu:

Bitew jeszcze nie dało rady bo dopiero od wczoraj znane są zasady ale w tygodniu to pewnie nadrobię i na bank dam znać Wink.

Na papierze wg mnie zdecydowany boost dostaję death compania przez to że rage daję 2 ataki na szarży zamiast biegania do najbliższego, no i jak to jump packi które ogólnie są dopakowane jak skimmery i inne cuda co latają.

Też ze względu na boost rapid fire i ze względu na Hull pointy niekroni są wstanie zaglanować każdy pojazd. Ciężki deski też boost bo prefered enemy daje teraz przerzuty q na ranienie i trafienie zarówno w cc jak w strzelaniu, a deski co warto przypomnieć mają prefered enemy na wszystko Wink.

Ogólnie mówiąc boosta na pewno dostają jednostki i pojazdy latające, kawaleria i motory. Jednak to jest na papierze a jak będzie w praniu to się zobaczy Wink.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Munio
Czempion



Dołączył: 12 Lis 2007
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: TEAM DAMAGE

PostWysłany: Nie 15:59, 01 Lip 2012    Temat postu:

ciekaw jestem tego jak wyjdą te hull pointy w praktyce i jak nowe zasady flyerów wpłyną na ich użyteczność,pisałby się ktoś na playtesty jakoś za tydzień ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:06, 01 Lip 2012    Temat postu:

Munio napisał:
ciekaw jestem tego jak wyjdą te hull pointy w praktyce i jak nowe zasady flyerów wpłyną na ich użyteczność,pisałby się ktoś na playtesty jakoś za tydzień ?

ja z chęcią zagram Wink, po za tym dawno się żeśmy nie widzieli to się jakiegoś bronka pierdzielnie przy okazji Wink.

Właśnie za parę minut rozgrywam swoją pierwszą bitwę Wink relację dam jutro chyba że skończę grać przed meczem Wink.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Munio
Czempion



Dołączył: 12 Lis 2007
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: TEAM DAMAGE

PostWysłany: Nie 16:18, 01 Lip 2012    Temat postu:

spoko,jak ogarnę jak mam praktyki w szpitalu i wróce z 3miasta to coś stworzymy Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Joman
Żółtodziób



Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: nora trola

PostWysłany: Nie 17:35, 01 Lip 2012    Temat postu:

Cytat:
Na papierze wg mnie zdecydowany boost dostaję death compania

Death compania srania- Młotkowi z fnp i magią libry BA.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mysiek
Czempion



Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 643
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Nie 17:53, 01 Lip 2012    Temat postu:

Po dzisiejszych testach mogę powiedzieć że koniec ery mecha, czas zacząć masówki.


Armie combatowe dostały ostry wpierdziel.

Najmocniejszą armią wydaje się być obecnie tau przez te swoje markerlighty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kero
Czempion



Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 644
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Nie 18:46, 01 Lip 2012    Temat postu:

Czyli welcome imperial guard ;]

Ta zasada trafiania na 6 była tym niezbędnym asem dzięki któremu vendetty i inne pojazdy latające staną się użyteczne.

Zastanawiam się czy pojazdy nie są teraz zbyt żywotne, skoro mają niektóre z tego co zrozumiałem mają po 3 życia, czyli landkowi nie dość że ciężko wbić penkę to jeszcze trzeba ją wbić 3 razy żeby zginął ?

Czy piechota latająca też jest trafiana na 6 ?

Podoba mi się ten over watch.

Na czym będą polegały specjalne tereny ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin