Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

6 edycja przemyślenia, filozoficzne rozważania
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kero
Czempion



Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 644
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Śro 8:59, 04 Lip 2012    Temat postu:

Zgadzam się z Myśkiem, nie można nic przycinać nie sprawdzając tego.
Wydaje mi się że rulebooka robili ludzie znający się na rzeczy, którzy zadbali o to by nie było przegięć. Musieli to więc przetestować. Specjale też nie były faktycznie tak przegięte jak się wszyscy bali, więc może tereny też takie nie są.

Co do zarobienia na nas przez GW. GW i tak zarabia na nas. jeśli chcielibyśmy to ograniczać moglibyśmy używać kapsli zamiast figurek i kodeksów z pdf.
Poza tym, nikt nie broni nam uczynić z tych specjalnych terenów wyzwania modelarskiego ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:07, 04 Lip 2012    Temat postu:

Co do sojuszników typu IG/GK/SM:.... to akurat dzieki nim można utworzyć grywalniejszą jedną z armię która jest jedną z najsłabszych Wink. Fakt że w większości podpakujemy te słabsze ale nie zapominajmy o tej jednej Wink.

W40k jest akurat bardziej z balansowanym systemem niż wfb więc tu polhammera na razie nie trzeba ale za nim jeżeli będą chcieli coś przyciąć to zagrajmy, przetestujmy a dopiero wtedy w ostateczności przycinajmy.

Akurat w specjalnych terenach nie ma nic absurdalnego tylko wystarczy przeczytać/znać ich zasady i trochę zdrowego rozsądku Wink.

Kwestia jedyna to tak naprawdę sojusze na masterach itp i sądzę że tu będzie ewentualnie jeden taki turniej gdzie będziesz brał sojusze a reszta ban.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Śro 9:37, 04 Lip 2012    Temat postu:

Cytat:
Wydaje mi się że rulebooka robili ludzie znający się na rzeczy, którzy zadbali o to by nie było przegięć.


<Patrzy na 5ed i codex GK> Ty chyba serio nie wiesz co piszesz. Gromek, latwo sie pisze o sojusznikach jak sie gra armia, ktora na tym zyskuje. Mi to nie robi czy beda banowane, bo mam eldarow i orkow, ktorzy nie zyskuja imo na sojusznikach i mam wilki oraz gk, ktore zyksuja Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mysiek
Czempion



Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 643
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Śro 9:46, 04 Lip 2012    Temat postu:

Ja w ramach testu proponuje na pierwszym turnieju dopuścić aliantów, z uwagą, że zawsze muszą oni zaczynać grę w rezerwie(outflank, deep ...whatever)


Jeżeli okaże się, że nie przeginają pały to na następnym turnieju dopuszczamy legalnie.


Edycja się trochę zmieniła i moje osobiste odczucia sprawiają, że dopóki ktoś nie spróbuje ujednolicać zasad zdobywania VP to system zaproponowany przez GW może być w miarę zblansowany.


Po pierwszych grach moje odczucia kierują się w stronę szybszej gry i dłuższym rozpoczęciu, jednak szybkie spadanie pojazdów i bardziej killerskie strzelanie powoduje, że sama gra toczy się jakoś szybciej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Śro 9:50, 04 Lip 2012    Temat postu:

Jak juz chcesz robic crash test alliantow to dopuszczaj po calosci. Nie widze sensu takiego probowania po trochu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:25, 04 Lip 2012    Temat postu:

Pawle ja też gram orkami Very Happy chodzi mi o to że siostry to taki wyjątek z imperium bo są słabą armią a mogą brać silnych sojuszników Wink. Czyli tak doprowadzają się do jakiego takiego poziomu bo reszta sojuszy może się wyżyłować ponad normę Very Happy aczkolwiek jak pisałem mi to nie przeszkadza, bardziej przeszkadzają mi te dzikie sojusze Confused .

Co do VP to ja sądzę że można w ogóle przejść z pktów na VP. Pkty z misji by się dopracowało a za jednostki byłyby VP na zasadzie za każde pełne rozpoczęte 50pkt = 1VP. Bo kp to głupie ale tu takie gretchiny to 1 VP a landek 5 VP. Sądzę że taki system jakby się dopracowało byłby fajniejszy niż obecny z pktami.

P.S. Ja też bym sojusze na pierwszy turniej dopuścił w całości bez żadnych cięć. BTW pierwszy turniej będzie na początku sierpnia w pierwszy lub drugi tydzień (zależy od sali) więc zapraszam Very Happy Exclamation


Ostatnio zmieniony przez Gromisław dnia Śro 10:34, 04 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kero
Czempion



Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 644
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Śro 12:16, 04 Lip 2012    Temat postu:

Ederus napisał:
Cytat:
Wydaje mi się że rulebooka robili ludzie znający się na rzeczy, którzy zadbali o to by nie było przegięć.


<Patrzy na 5ed i codex GK> Ty chyba serio nie wiesz co piszesz.



Jak już pisałem, wydaje mi się co oznacza że nie jestem pewny.
Poza tym nie zaryzykowałbym stwierdzenia, że GW nie zna się na tym co robi. Spokojnie, stary po co te nerwy? Jestem po prostu za przetestowaniem wszystkiego, zwłaszcza tych terenów specjalnych. Nie rozumiem po co się spinasz.


Ostatnio zmieniony przez Kero dnia Śro 12:25, 04 Lip 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Śro 12:26, 04 Lip 2012    Temat postu:

Jestem daleki po prostu od pokladania wiary w to co robi GW. Nie raz pokazali, ze gra turniejowa nie jest dla nich priorytetem, a dla mnie wrecz przeciwnie. Kazda zmiana, ktora nie zmniejsza turniejowosci tej gry (no i oczywiscie nie zmniejsza roznorodnosci armii) jest spoko. Losowe tereny (prawdopodobnie) sa spoko dla gier towarzyskich, ale na turniejach losowosc jest czyms czego organizatorzy staraja sie unikac. Jakies turnieje swiateczne gdzie czesto-gesto balans schodzi na drugi plan moga korzystac z tych zasad, ale na masterach nie wierze, ze uswiadczymy takich rzeczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
saji
Czempion



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 804
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:16, 04 Lip 2012    Temat postu:

Ederus napisał:
Jestem daleki po prostu od pokladania wiary w to co robi GW. Nie raz pokazali, ze gra turniejowa nie jest dla nich priorytetem, a dla mnie wrecz przeciwnie. Kazda zmiana, ktora nie zmniejsza turniejowosci tej gry (no i oczywiscie nie zmniejsza roznorodnosci armii) jest spoko. Losowe tereny (prawdopodobnie) sa spoko dla gier towarzyskich, ale na turniejach losowosc jest czyms czego organizatorzy staraja sie unikac. Jakies turnieje swiateczne gdzie czesto-gesto balans schodzi na drugi plan moga korzystac z tych zasad, ale na masterach nie wierze, ze uswiadczymy takich rzeczy.


Nie zapominaj że mówisz do klimaciarza

Nikt nie zabrania nikomu grać na tych specjalnych teranach w grach towarzyskich a na turniej idziesz - musisz zaakceptowac regulamin , nawet gdyby bylo tam napisane że na starcie dostajesz 20-0 - przychodzisz = akceptujesz taki stan rzeczy.

A GW zna sie na robieniu pieniedzy ale nie na grywalnosci tego co tworzą , a testów robią zdecydowanie za mało , testy robią gracze turniejowi i wykręcają z tego co GW zrobilo jakies combo.


Ostatnio zmieniony przez saji dnia Śro 13:21, 04 Lip 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mysiek
Czempion



Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 643
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Śro 14:09, 04 Lip 2012    Temat postu:

Ederus napisał:
Jestem daleki po prostu od pokladania wiary w to co robi GW. Nie raz pokazali, ze gra turniejowa nie jest dla nich priorytetem, a dla mnie wrecz przeciwnie. Kazda zmiana, ktora nie zmniejsza turniejowosci tej gry (no i oczywiscie nie zmniejsza roznorodnosci armii) jest spoko. Losowe tereny (prawdopodobnie) sa spoko dla gier towarzyskich, ale na turniejach losowosc jest czyms czego organizatorzy staraja sie unikac. Jakies turnieje swiateczne gdzie czesto-gesto balans schodzi na drugi plan moga korzystac z tych zasad, ale na masterach nie wierze, ze uswiadczymy takich rzeczy.


Wielu rzeczy nie rozumiem i pewnie nigdy nie zrozumiem w tej scenie turniejowej.


Pojawia się podręcznik i po 3 dniach(słownie: TRZECH DNIACH) każdy kto organizuje turnieje wie, co powinno być zabronione i z czego na turniejach się nie spotka. Właściwie czy coś się nadaje czy nie to powinniśmy wiedzieć po testach - a takie testy na pewno trwają dłużej niż 3 dni. Wymagane jest zrobienie kilku testów towarzyskich i turniejowych wtedy można mówić, że coś się nie nadaje albo nadaje.



Dlaczego zabronić ludziom wystawiać budynki? to są jego punkty i to on je sobie wydaje, jak kupi budynek to nie kupi np. 2 oddziałów piechoty - w grze na punkty jest w plecy. Wystarczy przejrzeć podręcznik żeby zobaczyć ze z 6 misji, tylko jedna opiera się na anihilacji, reszta polega głónie na zdobywaniu znaczników - dodaktowe cele: doprawadzenie troopsów do strefy rozstawienia przeciwnika - tu znowu budynek ciąży i daje w plecy.


Edek nie bierz tego do siebie, ale nie wiem, jak to wszystko działa, bo jeszcze nie zdążyłem tego sprawdzić wszystkiego nie wiem też ile zdążyłeś już 6-ek zagrać ale wydaje mi się, że obaj jesteśmy za krótcy stażem w tej edycji, żeby cokolwiek powiedzieć w temacie co jest przegięte, a co nie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Śro 14:24, 04 Lip 2012    Temat postu:

Mysiek chyba mowimy o roznych rzeczach w temacie terenow. Wykupywanie terenow mi sie wydaje po prostu dziwne. Tym bardziej, ze prezentowane tereny sa imperialne. Ja mowie o losowych terenach jak mysterious forests.

Allies uwazam za bdure, bo najwiekszego boosta dostaja znowu armie imperialne, a te i tak maja w wiekszosci przypadkow wiele grywalnych opcji. Do tego np. tyrki, ktore sa niszowa armia nie maja zadnych sojusznikow. Flufficznie wszystko gra, ale balans sie nie poprawi.

Argument ze specami jest o tyle slaby, ze dopiero od jakichs 1850pts sa dopuszczani praktycznie zawsze, na male punkty dalej sie ich nie dopuszcza, a poza tym, metagame musial sie sporo zmienic zanim ludzie sie przekonali.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin