Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Klimat

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> RPG - tradycyjne gry fabularne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k n o w z
Kapitan



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 1059
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 19:27, 14 Paź 2005    Temat postu: Klimat

w jaki sposób tworzycie klimat sesji?... czy przez miejsce, w którym prowadzicie scenariusz, czy może przez jakieś dodatkowe materiały, czy też może przez dobór odpowiednich postaci?...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karoru
Gość






PostWysłany: Pią 21:42, 14 Paź 2005    Temat postu:

Kurcze. Tak się zacząłem zastanawaić i stwierdzam, że u mnie na sesjach nie ma klimatu Kiedyś próbowałem zroibć nastrój strachu, ale szybko gracze zareagowali smiechem. Tzn nie ze mnie. Mam po prostu taka ekipę bardzo wesołą Very Happy co chwila się z czegoś śmiejemy ^^"
Nie z wszystkimi ludźmi mozna zrobić klimat na sesji. Ale z tego co wiem z innych sesji, to ładny, zgrabny opis miejsca potrafi zbudowac na prawde dobry nastrój Very Happy
Powrót do góry
k n o w z
Kapitan



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 1059
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 21:56, 14 Paź 2005    Temat postu:

wesoła drużyna jest kłopotem gdy MG chce stworzyć klimat... ale z drugiej strony jak można się bać gdy obok są twoi towarzysze broni...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 15:10, 15 Paź 2005    Temat postu:

Ja klimat tworze przez scenariusze. Czesto urzywam jakis z ksiazek mieszanych albo mieszanych z gier i czesto to fajnie wychodzi. Ale typy z ktorymi gram maja takie szczescie ze masakra. Kiedys gosciu bosa zabil rzucajac w niego pochodnia:D
Powrót do góry
k n o w z
Kapitan



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 1059
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 16:53, 15 Paź 2005    Temat postu:

ja naprzykład słyszałem o grze przy ognisku, itp...
próbowaliście czegoś takiego?...
ja osobiście nie, ale pomysł podoba mi się bardzo, trzeba spróbować kiedyś...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karoru
Gość






PostWysłany: Sob 18:29, 15 Paź 2005    Temat postu:

Muszę Ci powiedizeć, ze się kiedyś mnie zdarzyło prowadzić Maga przy ognisku :d było bardzo fajnie...do czasu Very Happy Było pełno komarów i po kilkunastu minutach gry żeśmy uciekli do piekarni. Bo się nie dalo wytrzymać.
Chwyt całkiem dobry, ale musi być ciepło i nie może być komarów Very Happy
Powrót do góry
k n o w z
Kapitan



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 1059
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 22:54, 28 Paź 2005    Temat postu:

ale mimo całego otoczenia, jak nie ma odpowiednich ludzi to klimatu się nie stworzy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 17:55, 08 Lis 2005    Temat postu: klima

Klimat to ludzie, więc bez dobrych graczy i MG nie moze zaistnieć. A dobrzy gracze to nie ci wprawieni, ale zaangażowani w przygodę. Mój mistrz, kiedy czar sesji pryskał, kończył przygodę, brał plecak i szedł do domu. Następnym razem była już właściwa atmosfera, a jeżeli ktoś za bardzo świrował, to reszta go uciszała...
Powrót do góry
k n o w z
Kapitan



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 1059
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 18:03, 08 Lis 2005    Temat postu:

całkiem dobry pomysł, tylko czy taki mistrz gry nie zrazi do siebie graczy?...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 20:01, 08 Lis 2005    Temat postu:

a ja lubie różne klimaty.czasami jak przychodzimy grać i chcemy się rozerwać,to jest dużo btechu,a jak gramy tak na poważnie,to robimy klimat przez scenariusz,albo w nocy przy świecach.jest wtedy fajna atmosfera
Powrót do góry
k n o w z
Kapitan



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 1059
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 23:55, 08 Lis 2005    Temat postu:

co innego jak gracze przyjdą się pobrechać, a MG stworzyć klimat...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 18:09, 30 Sty 2006    Temat postu:

Cytat:
A dobrzy gracze to nie ci wprawieni, ale zaangażowani w przygodę.

Święte słowa bracie.
Najważniejsze przy tworzeniu klimatu sa opisy.Muzyka też jest przydatna,ale tylko ludzie z maksymalnie wybujałą wyobraznią złapią klimat przy dobrej muzyce i słabym opisie.Myślę że klimat należy budować ciągle.Często zapominamy ze swiat RPG jesy innym światem niz ten nasz na codzień. Myślę ze warto opisywac tez wazniejsze rzeczy.Jeśłi gracze widzą katedrę to nie mów im ze ma 80 m wysokosci tylko ze wydaje się siegac chmur.Opisy, opisy, opisy.Kiedys opisywałem burzę piaskowa-polecam:).
Ogólnie preferuje,ulubione moje systemy (Gasnace Słoca,Monastyr)to te w których klimat jest na pierwszym miejscu tuz troche przed realizmem.
Aha jesli chodzi o tworzenie strachu polecam muzykę z omena--wymiękłem.
Ogólniedobrze jest grać przy zgaszonym świetle i niezagłośnej muzyce-umysł ma mało bodzców ale równocześnie się nie nudzi-wiec wyobrażnia pracuje na pęłną pare.Ważna jes tez intonacja głosu.Jesli opisujesz wspaniałą budowle powiedz to z natchnieniem i niedowierzaniem,a zobaczysz ze gracze bedą tam wracać.Pozdrawiam.
Powrót do góry
Norb
Lord Administrator



Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 16:43, 17 Lut 2006    Temat postu:

Co do wesołków graczy to na początku przygody warto ustalić regóły. Tzn. oświadczyć, że to co mówią gracze mówią również ich postacie. Koniec z pogaduszkami itd. Poza tym jak MG coś mówi to mu się nie przerywa. Zawsze zalewa mnie krew kiedy ludzie nie słuchają i przerywają innym w pół zdania. A później nie orientują się w sytuacji bo nie zechcieli posłuchać opisu. Jak gracze skupią się tylko na grze to wciągają sie łatwiej w przygodę. Ważne żeby samemu od początku grać na poważnie i nie rzucać żarcików itd. jak kreować nastrój to kreować.
Jak MG wydaje sie jakiś dziwny i obco się zachowuje to i bardzo dobrze.
O samej przygodzie to nie ma co pisać bo to oczywiste , że musi być ciekawa. Bo przy nudziarstwie to żadne klimaty nie pomogą.
Niestety na MG leży tu duża odpowiedzialność. Ale gracze mogą bardzo pomóc jeśli się starają i starają się swoimi opisami i zachowaniem współtworzyć przygodę a nie tylko siedzą i czekają kiedy rzucić kostką.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> RPG - tradycyjne gry fabularne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin