Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Turniej Klubowy BORDER PATROL 23.06.07r. (data aktualna)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Warhammer The 9th Age
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Norb
Lord Administrator



Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 10:46, 09 Cze 2007    Temat postu: Turniej Klubowy BORDER PATROL 23.06.07r. (data aktualna)

Konkretyzując i wykorzystując pomysł Kamila ogłaszamy że w przedostatnią sobotę czerwca tj. 23.06. odbędzie się turniej WFB na zasadach 'patroli granicznych'
Tuniej NIE zalicza się do żadnej ligi i jest for fun.
Nie ma wymogu pomalowania armii ale będą za to punkty.
Zasady: Rule book, WD i uściślenia polskie oraz oficjalne FaQ
Limit punktowy: 600pkt.Wystawiamy tylko jednego bohatera, który nie może być sztandarowym armii i automatycznie staje się generałem
pojedynczy model nie może kosztować więcej niż 125 pkt.
trzeba wystawić jedną jednostkę Core (lub więcej)
można posiadać jedną jednostkę Special lub Rare, ale nie obie naraz trzeba posiadać jeden oddział piechoty liczący conajmniej 10 modeli, jako piechotę uznaje się modele o unit strenght 1, nie latające i walczące na piechotę, nie można posiadać oddziału o liczebności większej niż 25 modeli
armia musi składać się z co najmniej 2 jednostek, i nie więcej niż 4 (bohaterowie nie liczą się jako jednostki)
można wystawić tylko jedną machinę wojenną lub rydwan (także wtedy, gdy można wystawić więcej niż jedną na slot np. Bolt Thrower Mrocznych Elfów)
nie można używać magicznych sztandarów
nie można wystawiać bohaterów zajmujących więcej niż 1 slot Hero

Oprócz tego parę wyjaśnień zasad dla niektórych armii:

Tomb Kings:
mogą posiadać więcej niż jeden rydwan
muszą wystawić Liche Priesta-generała, który może kosztować nawet do 165 pkt.

Za ćwiartki, sztandary i zabicie wrogiego generała przyznawane jest po 50 pkt.
Czas na bitwę: 6 tur lub 40min
O wyborze strony stołu lub rozpoczynaniu pierwszej tury decyduje jeden rzut k6. Chyba że zasady misji mówią inaczej.
stoły 48'x48', strefy rozstawienia jak pitched battle.

Punktacja:
0-50 10:10
50-100 11:9
100-150 12:8
150-200 13:7
200-250 14:6
250-300 15:5
300-350 16:4
350-400 17:3
400-450 18:2
450-500 19:1
500+ 20:0
Za anihilację (czyli brak modeli przeciwnika na stole na koniec ostatniej tury gry) + 1 duży punkt.

Misje:
1) Nienawiść
Dwie grupy zwiadowców z przeciwnych armii natknęły się na siebie w najmniej oczekiwanym momencie. Wróg nie może poinformować swoich o bliskości twoich głównych sił a poza tym ty i twoi wojownicy mają osobiste rachunki do wyrównania z tymi łotrami.
Bitwa trwa 6 tur. Nienawiść powoduje maksymalną determinację wojowników. Każda jednostka (również poniżej 25% składu) która uciekając z różnych powodów dochodzi do krawędzi otrzymuje możliwość zebrania się w tym momencie. Jeżeli test zbierania kończy się powodzeniem to jednostka staje 1" od krawędzi, może zostać obrócona w dowolny sposób. W następnej turze może działać bez ograniczeń. Jednostki dogonione przy teście złamania lub uciekające w teren niedostępny lub przez jednostki wroga o us 5+ są niszczone normalnie.
2) Zasadzka.
Widząc zbliżający się patrol wroga, postanawiasz zgotować im niemiłą niespodziankę.
Na początku gry przed rozstawieniem gracze rzucają kośćmi ten kto wygra wybiera czy atakuje czy broni się . Pierwszą turę zaczyna armia atakująca. Gracz atakujący musi wystawić jeden oddział w rezerwach (czyhający w zasadzce) koszt tego oddziału musi wynosić od 50 do 150pts. Oddział ten nie jest wystawiany w normalny sposób , w turze trzeciej w fazie ruchów oddział wchodzi z dowolnego miejsca na bocznej krawędzi stołu wybranej przez atakującego gracza. Oddział liczy się wtedy jak jednostka wracająca na stół po pościgu.
Bretoniczycy modląc się oddają pierwszą turę nawet jeżeli są atakującą stroną.
3) Ten pies musi umrzeć!
Twój oddział napotkał patrol wroga. Ich przywódca taszczy jakąś tajemniczą skrzynkę. Może to złoto na żołd dla wojska a może ważne papiery. W każdym razie nie możesz pozwolić żeby dowiózł to do swojego obozowiska.
Za zabicie generała wroga otrzymuje się 100VP. Jeśli twój generał przetrwa bitwę otrzymujesz 50VP dodatkowo. Jeżeli generałowie walczą w jednym starciu i możliwe jest rzucenie wyzwania między nimi (chalenge) to jest ono obowiązkowe. Czempioni nie mogą przyjmować wyzwania zamiast generała.
4) Poszukiwacze zaginionych skarbów
Twój generał został wysłany na dawne pobojowisko z misją odnalezienia wartościowego przedmiotu, relikwii czy czegoś w tym rodzaju która zaginęła w wojennym zamęcie. Wiesz od żywych świadków bitwy gdzie mniej więcej należałoby szukać. Jednak po przybyciu na miejsce okazuje się że wśród mogił, stert kości i pogruchotanej broni myszkują żołnierze wroga. Musisz ich przepędzić!
Każdy z graczy przed rozstawianiem i wyborem strony wybiera jeden teren na stole i zapisuje w tajemnicy na małej karteczce ile jest warty (od 0 do 75) karteczkę kładzie pod wybranym terenem. Obydwaj gracze mogą wybrać ten sam teren. Za utrzymanie go (czyli posiadanie na koniec ostatniej tury gry w 6" od terenu własnej jednostki która nie jest ogarnięta paniką) dostajemy tyle VP ile zapisaliśmy. Jeśli przeciwnik przejmie twój teren (czyli na koniec ostatniej tury w 6" będzie miał większy US niż twoje jednostki) to dostaje podwójną ilość punktów zapisanych przez ciebie.
5) Krwawe spotkanie (misja rozgrywana jeżeli starczy czasu)
Dwa patrole natrafiają na siebie niespodzianie. Nie ma czasu na skomplikowane manewry. Przeciwnik z marszu ruszył na twoich ludzi. Zaraz zacznie się brutalna bezpardonowa walka.
Standardowa bitwa. (pitched battle)

Strona hobbystyczna:
Aby dostać jakieś punkty za malowanie i podstawki trzeba mieć zrobione co najmniej 75% jednostek. Jak masz mniej to nic nie dostaniesz, choćby były mistrzowsko zrobione. Czyli ilość daje podstawę do oceny.
Malowanie: 1 byle szybko. 2 kiepsko, ale się staram, 3 nawet spoko, ale nie potrafię cieniować, 4 próbuję kombinować, dry brush master. 5 No załapałem o co chodzi z mokrym pędzlem 6 Artystycznie.
Podstawki: maźnięte na zielono z marną posypką 1pkt , jakieś fajniej zrobione, z trawką, bajerkami 2pkt
Konwersje: 1pkt są jakieś i to więcej niż jedna (coś więcej niż przyklejony miecz zamiast toporka albo tarcza z innej armii)
2pkt kilka konwersji, przerabiane pozycje modelu, zabawa z green stuffem.
WYSIWYG: 1pkt , zgadzają się bronie i sprzęt na wszystkich jednostkach oraz bohaterze , (scrolle, amulety itp. drobiazgi nie musza być pokazane)
Używanie proxów: dopuszczony jeden prox unit (bez papierków oczywiście) , ale za to -1pkt
Połamane, nieposklejane do końca modele: -1pkt

Zgłoszenia wraz z rozpiską: w dniu turnieju lub do czwartku 21.06.2007 na adres [link widoczny dla zalogowanych] . Za wcześniejsze zgłoszenie +1 duży punkt. Zbiórka o 10.00 Zaczynamy pierwszą bitwę od godz. 10.45 Rozpiski bezwzględnie wymagane, najlepiej z army buildera. nieczytelne=niedopuszczenie. Rozpiski jawne dla przeciwników.


Ostatnio zmieniony przez Norb dnia Śro 23:11, 20 Cze 2007, w całości zmieniany 11 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:31, 09 Cze 2007    Temat postu:

Tez jest jeszcze jedna kwestia czy beda jakies dyplomy? Smile Nie chodzi tu o nagrody ale fajnie by bylo jakby takie dyplomiki byly Wink.A i z tego co pamietam jak z Kamilem gralem stoly byly 36x48, ja osobiscie uwazam ze jest to lepsze bo 4 graczy przy jednym stole a tak bysmy brali 1 blat na 2 graczy tylko po to zeby wystawic 1200pkt dlatego to IMO za duzo Smile a ijeszcze jedno pytanko jak mam rozumiec: "Używanie proxów: dopuszczony jeden prox unit (bez papierków oczywiście)" pierwszy raz sie z tym spotykam wiec jakby ktos mogl dokladnie wytlumaczyc na tym to polega i jaki jest tego zakres.

Ostatnio zmieniony przez Gromisław dnia Nie 8:04, 10 Cze 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
luk
Zwiadowca



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:35, 09 Cze 2007    Temat postu:

Ja mam pytanie czy nie należąc do klubu będzie można wpaść? Chaosem ciężko mi będzie cokolwiek na te punkty złożyć, ale jeśli będzie można wpaść to raczej wpadne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:44, 10 Cze 2007    Temat postu:

a wlasnie co robimt w przypadku jezeli jest nie parzysta liczba graczy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alex
Lord Dowódca



Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 1536
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: Nie 10:55, 10 Cze 2007    Temat postu:

Pewnie będzie jak na każdym turnieju, jeden pauzuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:59, 10 Cze 2007    Temat postu:

Alex ale mi chodzi o konkrety...... Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damroth
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1987
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 13:33, 10 Cze 2007    Temat postu:

luk napisał:
Ja mam pytanie czy nie należąc do klubu będzie można wpaść? Chaosem ciężko mi będzie cokolwiek na te punkty złożyć, ale jeśli będzie można wpaść to raczej wpadne.


oczywiscie zapraszamy, warhammer ma to do siebie ze jest gra towarzyska Smile wszyscy mile widzani byleby przestrzegali regulaminu.

co do gry i nieparzystych graczy to nie martwcie sie przed czasem cos sie wymysli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Norb
Lord Administrator



Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 19:44, 10 Cze 2007    Temat postu:

Turniej nie jest tylko dla ludzi z klubu. Każdy chętny może wpaść na ten turniej. Można by nawet dać info na cytadeli i gildii ale nie wiem czy jest sens.
Proxy to znaczy ze możesz wystawić zamiast jakiejś jednostki której nie masz figurek jakąś inną podobną. Tzn. nie możesz postawić piechociarza i mówić że to kawalerzysta. Podstawki muszą być takie same jak oryginalna jednostka i z grubsza powinna być ona podobna. Np. Silver Helmy mogłyby robić za jednostkę kawalerii w imperium. To w ogóle psuje klimat gry więc należy starać się nie używać proxów. Ale od biedy jak ktoś bardzo musi to może tak zrobić.
Dyplomy myślę, że będą na pewno. Może nawet jakaś mała nagroda za I miejsce.
Co do stołów to nie wiem czego się boisz Gromek. Tyle blatów co mamy wystarczy. A przy 48'x48'' masz więcej pola manewru.
Przy nieparzystej liczbie graczy będzie jeden zapasowy gracz. Który wejdzie w takim momencie do gry.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sekret155
Weteran



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 7:46, 11 Cze 2007    Temat postu: border

Fajny pomysł, postaramy sie być. Są jakieś wcześniejsze zgłoszenia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prezes
Szef Olsztyńskiego Klubu Fantastyki



Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:35, 11 Cze 2007    Temat postu:

Oczywiście dyplomy będą takie jak zawsze ( czyli piękne i warte powieszenie na ścianie Very Happy ). Co do nagród to sprawa jest jak na razie otwarta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 12:58, 12 Cze 2007    Temat postu:

A trzeba mieć własnego armybooka?
Powrót do góry
Alex
Lord Dowódca



Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 1536
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: Wto 15:38, 12 Cze 2007    Temat postu:

szyszak napisał:
A trzeba mieć własnego armybooka?


Zapewne przydałby się jak będą problemy z zasadami/interpretacją zasad.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prezes
Szef Olsztyńskiego Klubu Fantastyki



Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:25, 12 Cze 2007    Temat postu:

Zawsze na każdy turniej trzeba mieć :
- kości
- znaczniki i wzorniki
- kodeksy
pamiętajcie że jeżeli traficie na jakimkolwiek turnieju na nieco upierdliwego sędziego to można za brak powyższych rzeczy zostać nie dopuszczonym do turnieju. A w przypadku jakichkolwiek sporów o zasady mogą być one rozstrzygnięta na waszą nie korzyść, pomimo że możecie mieć racje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prezes
Szef Olsztyńskiego Klubu Fantastyki



Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:26, 12 Cze 2007    Temat postu:

Ale bez przesady u nas nikt nikogo za takie rzeczy ni będzie biczował Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 10:44, 13 Cze 2007    Temat postu:

Plk Gromek napisał:
Alex ale mi chodzi o konkrety...... Rolling Eyes

Zależy to co prawda od organizatora ale standard to 13 punkcików za pauzę
Cytat:
pamiętajcie że jeżeli traficie na jakimkolwiek turnieju na nieco upierdliwego sędziego to można za brak powyższych rzeczy zostać nie dopuszczonym do turnieju. A w przypadku jakichkolwiek sporów o zasady mogą być one rozstrzygnięta na waszą nie korzyść, pomimo że możecie mieć racje...

Co prawda za upierdliwego sędziego się nie uważam, ale po wyczynach takiego jednego na osttnim turnieju, to żeby grać nie będzie wystarczyło posiadanie własnych zasad ale potrzebna bedzie terz ich znajomość


Ostatnio zmieniony przez Doom dnia Śro 11:26, 13 Cze 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Warhammer The 9th Age Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin