Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problemy z: zasadami; z brakiem zasad; z interpretacją
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Snipa
Lord Administrator



Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 1238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 21:19, 26 Paź 2006    Temat postu:

OK. Thx. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 16:09, 16 Sty 2007    Temat postu:

Moderator Aktywny
Dobra czas na troche brutalniejsze niż do tej pory wygzekfowanie zasady niezakładania nowych tematów, jeżeli już istnieje podobny temat, w którym spokojnie można zainstalować swój post.
Ponieważ na naszym forum prawdopodobnie nie można przenosić postów z tematu do tematu (przynajmniej moderatozy nie mogą) robię coś takiego. A niewłaściwy temat razem z zawartoscią leci obejżeć sobie galaktykę z punktu widzenia pojedynczego atomu.
Moderator Wyłącza się

Cytat:

Mike napisał:
Ostatnio w klabie naszym kochanym zdarzyła się taka oto sytuacja: Mój kochany monolith (dla niewiedzących baza/czołg necroński) zdeepsrike'ował się na blacie, nie mógł strzelać i był traktowany jako pojazd (skimmer, bo jest skimmerem) ruszony 12" lub jak kto woli, powyżej 6", następnie melta walnęła mu penetrację, lecz że to był skimmer to zmieniło się na glancing i mój kochany Monolith dostał immobila, co oznaczało destroyed. Okey, tylko jedna rzecz mnie zastanawia:jakim cudem może on się ruszyć powyżej 6" skoro ma ograniczony ruch do 6"? Kendo tłumacz się bo chyba wała wcisnąłeś!

"The Monolith is a skimmer which can move up to 6" a turn and can if it wishes remain totally stationary. It will not drift if stunned or shaken and if immobilised will crash like other skimmers, but will sink slowly to the ground and continue to fight from there." - GW Codex Necron

Ederus the Farseer of Der napisał:
1)Faktycznie mike, mogłeś lepiej zapytać o to w temacie 'Brak interpretacji zasad' czy jakoś tak
2)Czytałem faq do rulebook'a i do necronów i nie znalazłem tam nic o monolu kendo, że się liczy jakby się ruszył powyżej 12cali, jedynie o land speederach jest

Nemezis napisał:
Oj chyba bedzie trzeba znowu poprzypominac coniektorym zasade forum - najpierw poszukaj czy juz nie istnieje post o takiej tematyce a pozniej tworz nowy...

Mike prosze o stosowanie tej zasady...

A co do Monola to on nie moze sie poruszyc wicej niz 6" normalnego ruchu - a Deep Strike o juz zupelnie inna sprawa..

Ederus the Farseer of Der napisał:
Ale nawet w pkz było dopisane, że monol NAWET PRZY DEEP STRIKE'U liczy się jak ruszony 6' Confused

Munio Die'Metal napisał:
ej a czy nie jest przypadkiem tak że jak monolith dostaje immobila to po prostu ląduje i dalszą część meczu pozostaje stacjonarny ?

Snipa napisał:
Tak jak pisze Munio. Monol po immobilu "ląduje" w miejscu i nic mu sie nie dzieje. Poza tym że nie może się poruszać. Smile

Doom napisał:
Moderator Aktywny
Cytat:
Kiendo tłumacz się bo chyba wała wcisnąłeś!

Jasne mogę się wytłumaczyć ale conajwyżej osobie która odziedziczy twoje figsy po morderstwie dokonanym w afekcie na twojej bezczejnej osobie. Ile razy mam pisać że jak komuś przeszkadza przekręcanie ksywki lub sama ksywaka to podpada to pod obrażanie tej konkretnej osoby?
I ile razy jeszcze założycie temat bez sprawdzenia czy podobny juz jest?
Moderator Wyłącza Się

Co do monola tak jak pisał Krawat to co piramidka może zrobić w normalnym ruchu to jedno, co się z niż dzieje po deepie to drugie. Zasada mówiąca o lądowaniu monola to relikt z 3 edycji w której bodajze wystarczyło żeby skimer sie ruszył i juz po immobilu robił bym, teraz ta zasada szczegółowa nie za baredzo ma zastosowanie ponieważ żeby skimer po ruchu na immobilu się rozpadł, musi myknąć powyzej 12'', a ponieważ po deepie jest tak traktowany może się chyba roztrzaskać o glebę, nie?
Cytat:
Ale nawet w pkz było dopisane, że monol NAWET PRZY DEEP STRIKE'U liczy się jak ruszony 6'

Sprawdź jeszcze raz. Najbardziej aktualna wersja jest tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
w pierwszym poscie, a dla pewności zadałem pytanie tam gdzie można dyskutować otwarcie:
[link widoczny dla zalogowanych]

Mike napisał:
My deepest apologies, już nie będę, Kendo nie bij Very Happy A że 235 pkt drogą nie chodzi to chciałem rozwikłać tę zagadkę tutaj na forum =P Nom jeśli jest tak jak mówicie to nie pozostaje mi nic jak tylko przyjąć to z bólem... Jeszcze pytanko natury strategicznej: Czy monolith po Deepstrike'u nie może robić NIC KOMPLETNIE? Mam tu na myśli teleport itd...

Doom napisał:
Zajzyj w drógi link z tych które podałem załozyłem pytania i czekam na odpowiedź

Ederus the Farseer of Der napisał:
Cytat:
20. Wszystkie pojazdy poza posiadającymi zasady szczególne są po Deep Strike traktowane jakby się ruszyły więcej niż 12" (stosując przez analogię zasady DS speedera określone w faq).


A to
Cytat:
"The Monolith is a skimmer which can move up to 6" a turn and can if it wishes remain totally stationary. It will not drift if stunned or shaken and if immobilised will crash like other skimmers, but will sink slowly to the ground and continue to fight from there." - GW Codex Necron


jest zasadą specjalną więc moim zdaniem monol nadal nie liczy się jakby ruszony powyżej 12cali, bo on NIE może się dalej ruszyć.

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 16:19, 16 Sty 2007    Temat postu:

Paweł zajzyj tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Co do ruchu to tak jak ci tłumaczyłem w klubie to że monol rusza się 6'' raczej nie podpada pod wyjątek od pkz, ten punkt moim zdaniem powinien być czytany "wszystkie pojazdy po DS są liczone jak ruszone powyzej 12'' chyba że w ich zasadach deep'a stoi mniejsza/większa odległość, jesli sie nie mylę to cos takiego masz zaznaczone przy silnikach dającym deep tratwom DE
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Wto 16:22, 16 Sty 2007    Temat postu:

Dobra kendo, jednaj miałeś rację, ale uważam, że ud***li monola tym Confused. To samo z leap'em i speed'em Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 16:28, 16 Sty 2007    Temat postu:

Czy udupili to ja nie wiem. Wciaz niby może zassac do siebie jakieś puszki, a one wypalić w coś na krutki dystans. Chociaż czekaj... Very Happy teleport ma cos wspólnego z wyładunkiem desantu z ruszonego transporta? to ciekawe czy z transportów można wysiadać po ruchu większym niż 12'' Wink

PS
jak juz promójesz swoim podpisem piractwo to może weź lepszy film co? To coś co masz teraz jest paskudne...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Wto 16:33, 16 Sty 2007    Temat postu:

Jeśli oddział NW jest w deep'ie i jest monol na stole, to MUSZĄ się do niego steleportować (oczywiście jeśli już wypadło na kości, że wychodzą).

p.s.
Nie powinno się krytykować czyichś gustów, Kendo... I będę miał taki podpis i tyle Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 14:21, 17 Sty 2007    Temat postu:

Dobra dostałem wstępne odpowiedź na pytania o monola. W jednej rzeczy sie pomyliłem Embarassed
Cytat:
Doom napisał:
Zgodnie ze zmianą pkz monol po deepie łapie glancingi, prawda?
1) Jaki to ma wpływ na immobil otrzymany zaraz po deepie? ratuje go jego zasada specjalna, czy pierwszeństwo ma zasada skimer 'mowin fast' z rulebook'a
2) Jak z użyciem jego uzbrojenia? Zakładam że karabiny i plaskacz milczą w tej tuże, dotyczy to pozostałych opcji kryształu?

Yedli napisał:
1) zasada spejalna ma pierwszeństwo
2) nie strzeli

Y.

[/quote]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Śro 15:13, 17 Sty 2007    Temat postu:

To przynajmniej po części miałem rację, że monol nie powiniem być zniszczony Very Happy. MEMO, zasady specjalne mają pierszeństwo (o ile w faq i pkz nie jest inaczej Very Happy )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 15:18, 17 Sty 2007    Temat postu:

Jest jeszcze takie cuś że nowsze zasady wypieraja starsze... jakbys nie skojażył to rozsmarowanie piramidki po terenie wziołem z nowszych zasad - rulebook 4 edycja - niż podręcznik do balszaków. Wcześniej czegos takiego nerozwazałem bo monol w żaden sposób nie mógł pojechać dalej niż 6''
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nemezis
Czempion



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 873
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Wawa

PostWysłany: Śro 23:26, 17 Sty 2007    Temat postu:

Czyli moglibyscie po ludzku to powiedziec Very Happy bo ja sie nie znam dobrze(wrecz wogole) na zasadach Necronow... ^^ Co to za "zasada specjalna" - prosze o wyjasnienie powyzszych postow zebym wiedzial co robic jak gram z Necronami i mi walka nie wcisneli Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 15:15, 18 Sty 2007    Temat postu:

Monol ma w zasadach taki coś że jak przyładuje mu się immobil to se bydle ląduje na ziemi i tyle. Kiedyś było towazne bo jak pisałem wystarczyło żeby skimer sie ruszył (ile nie pamiętam) w kazdym razie dużo mniej niz teraz żeby immobil = destroy. Druga część tej zasady mówi że jak przy deepie zniesie go nad wrogie jednostki toon się nie rozbija tylko wrogie jednostki mu sie grzecznie mają odsunąć spod grawitatorów.
Swoją drogą nie pamięta ktoś co się dzieje jeżeli ten pentak będzie chciał lądować na wrogiej jednostce która jest immobil?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Czw 18:38, 18 Sty 2007    Temat postu:

On się nie rozbija na wrogich jednostkach, to chyba w takim razie znosi go na wolne pole Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 10:44, 19 Sty 2007    Temat postu:

Też tak myslę, ale wiesz jak to jest z myśleniem że coś jest jakoś, a naprawdę jest inaczej prawda? Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Pią 14:19, 19 Sty 2007    Temat postu:

Ale skoro nawet taki landek by musiał się usunąć, czy daemon prince, czy squigoth to dlaczego np. taki drop pod miałby niszczyć monola Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nemezis
Czempion



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 873
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Wawa

PostWysłany: Pią 20:36, 19 Sty 2007    Temat postu:

N owlasnie Drop Pod musi sie zmiescic.. A jak cos jest Immobil lub Pinned albo jeszcze trwa walka na tym miejscu to powinien tak jak DP sie zmiescic tam gdzie sie da... Kendo daj to na te twoje madre fora aby wyjasnili bo to akurat dobre zapytanie Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 20, 21, 22  Następny
Strona 16 z 22

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin