Forum Olsztyński Klub Fantastyki

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Liga WH40K
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Olsztyński Klub Fantastyki Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zioło
Chorąży



Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Olszyn

PostWysłany: Pon 17:52, 13 Kwi 2009    Temat postu: Liga WH40K

Jako że Olek i Ederus powiedzieli mi, że mam robić ligę, więc oto ona:

Liga WH40K


Wpisowe:10zł (kwota pójdzie na dyplomy i nagrody)

V Olsztyńska Liga WH40K będzie trwała od 17 maja do ...
Liga dzieli się na fazę grupową i fazę play-off.
Faza grupowa rozpoczyna się 17 maja, a kończy 31 lipca
Faza play-off rozpocznie się 1 sierpnia, a kończy ….

Faza Grupowa:
Gracze umawiają się na Limit punktowy od 1k do 2k(w bitwie na 2k można wystawić jednego specjal charactera), co bitwę można mieć inną rozpiskę i armie, Dopuszczanie proxów rozważają gracze między sobą.

Nie zależnie od ustalonego limitu punkty i tak są przeliczane na limit 1000pts, a działa to następująco. Mnożymy nasz wynik pkt x 1000 i dzielimy przez pkt na które graliśmy.

np przykład Gramy na 2000 wynik to 1600-800.. 1600x1000/2000=800, 800x1000/2000=400
wynik bitwy po "sprowadzeniu" do 1000 pkt to 800-400�

Nierozegrane bitwy dają 0 punktów zawodnikom (0:0).

Gracze sami wybierają sobie scenariusz. W razie braku porozumienia można rzucić D6 i wynik oznacza misję z poniższej tabeli:

1. Deep strike’ujące znaczniki: Od 2 do 4 tury spadają znaczniki. Ustawiamy znacznik na środku i rzucamy scatter i 6d3. Jeśli wypadnie hit należy przerzucić wszystkie kości. Należy nasz limit punktowy pomnożyć przez 1,5 i podzielić przez ilość znaczników jeden scoring może zając tylko jeden znacznik. Nie działają na nie żadne moce psychiczne (lash),Dawno f war, Gramy 6 tur, (Normalne VP za zabite i połowione jednostki przeciwnika)

2. Środek: Wszystkie scoringi, które zascorują zdobywają (limit punktowy x 1,5 i /4) zapunktować cały oddział musi być w 12” obrębie od środka stołu. Stefa rozstawienia to 12” od krawędzi, Random Game Length, Fight Night 1 tura (Normalne VP za zabite i połowione jednostki przeciwnika)

3. Ćwiary: Dzielimy blat na cztery równe ćwiary, Należy pomnożyć punkty przez 1,5 (np. na 2k wyjdzie 3k punktów za objectivy, Boczne to ¼ punktów x2, a przeciwnika ½ punktów) (odpychanie to 18”) Fight Night pierwsze dwie tury, Gramy 6 tur, (Normalne VP za zabite i połowione jednostki przeciwnika)

4. Znaczniki: Rzucamy d3 +2 przed rozpoczęciem gry ile jest znaczników. Zostają wystawiane na przemian przez przeciwników, później rzucamy na rozpoczęcie. (Należy pomnożyć limit punktowy przez 1,5, a następnie podzielić przez liczbę znaczników), Strefa rozstawienia to 12” od krawędzi Random Game Lenght, (Normalne VP za zabite i połowione jednostki przeciwnika)

5. Flagi: Rozstawienie: 12" od głównej krawędzi (by Gromek
Zasady spec. VP, 6 tur, flagi
Flagi: Każdy z graczy ma do dyspozycji 4 flagi (znaczniki), które muszą znajdować się w dowolnym oddziale podstawowym z cechą WS (jeden znacznik na odział). Aby przejąć znacznik należy:
- Zniszczyć odział ze znacznikiem w CC (wtedy automatycznie go przechwytujemy)
- Wystrzelać odział (wtedy znacznik upada) i przejąć go będąc z nim BtB
(znaczniki przejmować mogą wyłącznie odziały( konieczne z sekcji troops) z cechą WS.
Za każdy nasz(lub zdobyty) znacznik w strefie przeciwnika zdobywamy Ilość pktów /ilość znaczników
Uwaga: Znacznik/flaga pełni rolę dekoracyjną, nie odmierzam do niej szarzy, lini celowania itd. Każdą flagę obliczamy tak(limit punktowy mnożymy przez 1,5 i dzielimy przez 8


6. Tereny: Wybieramy w naszej strefie rozstawienia 2 tereny, aby obliczyć teren należy: (Należy pomnożyć limit punktowy przez 1,5, a następnie podzielić przez 4),
Strefa rozstawienia to 12”, Gramy 6 tur.

0-100 10-10
101-200 11-9
201-300 12-8
301-400 13-7
401-500 14-6
501-600 15-5
601-700 16-4
701-800 17-3
801-900 18-2
901-1000 19-1
1000+ 20-0

Faza Play-off:

W danej fazie można grać tylko jedną armią i jedną rozpiską

Faza play-off będzie się odbywać na zasadzie drabinki. Ilość osób w fazie play-off jest zależna od ilości zgłoszeń. Gracze będą dobierani wg wyników z fazy grupowej. Gracz z największą ilością DUŻYCH punktów gra z graczem, który ma najmniej itd. W fazie play-off gra się bitwę i rewanż i ten kto uzbiera więcej punktów z obu bitew przechodzi dalej. Gracze, którzy przegrają w pół-finale będą ze sobą grali o trzecie miejsce.

Niedopuszczane są Specjal Character i Imperial Armour

W fazie play-off gracze robią jedną rozpiskę na 1750 i gra nią przez całą fazę play off. W fazie play-off są następujące widełki:

0-260 10:10
261-520 11:9 521-780 12:8
781-1040 13:7
1041-1300 14:6
1301-1560 15:5
1561-1820 16:4
1821-2080 17:3
2081-2340 18:2
2341-260019:1
2601+ 20:0


1. Deep strike’ujące znaczniki: Od 2 do 4 tury spadają znaczniki. Ustawiamy znacznik na środku i rzucamy scatter i 6d3. Jeśli wypadnie hit należy przerzucić wszystkie kości. Należy nasz limit punktowy pomnożyć przez 1,5 i podzielić przez ilość znaczników jeden scoring może zając tylko jeden znacznik. Znaczniki muszą sie znajdować od siebie w odległości minimum 6". Nie działają na nie żadne moce psychiczne (lash),Dawno of war, Gramy 6 tur, (Normalne VP za zabite i połowione jednostki przeciwnika)

2. Środek: Wszystkie scoringi, które zascorują zdobywają (limit punktowy x 1,5 i /4) zapunktować cały oddział musi być w 12” obrębie od środka stołu. Stefa rozstawienia to 12” od krawędzi, Random Game Length, Fight Night 1 tura (Normalne VP za zabite i połowione jednostki przeciwnika)

3. Ćwiary: Dzielimy blat na cztery równe ćwiary, Należy pomnożyć punkty przez 1,5 (np. na 2k wyjdzie 3k punktów za objectivy, Boczne to ¼ punktów x2, a przeciwnika ½ punktów) (odpychanie to 18”) Fight Night pierwsze dwie tury, Gramy 6 tur, (Normalne VP za zabite i połowione jednostki przeciwnika)

4. Znaczniki: Rzucamy d3 +2 przed rozpoczęciem gry ile jest znaczników. Zostają wystawiane na przemian przez przeciwników, później rzucamy na rozpoczęcie. (Należy pomnożyć limit punktowy przez 1,5, a następnie podzielić przez liczbę znaczników), Strefa rozstawienia to 12” od krawędzi Random Game Lenght, (Normalne VP za zabite i połowione jednostki przeciwnika)

5. Flagi: Rozstawienie: 12" od głównej krawędzi (by Gromek)
Zasady spec. VP, 6 tur, flagi
Flagi: Każdy z graczy ma do dyspozycji 4 flagi (znaczniki), które muszą znajdować się w dowolnym oddziale podstawowym z cechą WS (jeden znacznik na odział). Aby przejąć znacznik należy:
- Zniszczyć odział ze znacznikiem w CC (wtedy automatycznie go przechwytujemy)
- Wystrzelać odział (wtedy znacznik upada) i przejąć go będąc z nim BtB
(znaczniki przejmować mogą wyłącznie odziały( konieczne z sekcji troops) z cechą WS.
Za każdy nasz(lub zdobyty) znacznik w strefie przeciwnika zdobywamy Ilość pktów /ilość znaczników
Uwaga: Znacznik/flaga pełni rolę dekoracyjną, nie odmierzam do niej szarzy, lini celowania itd. Każdą flagę obliczamy tak(limit punktowy mnożymy przez 1,5 i dzielimy przez 8


6. Tereny: Wybieramy w naszej strefie rozstawienia 2 tereny, aby obliczyć teren należy: (Należy pomnożyć limit punktowy przez 1,5, a następnie podzielić przez 4),
Strefa rozstawienia to 12”, Gramy 6 tur.
Gracze sami wybierają sobie scenariusz. W razie braku porozumienia można rzucić D6 i wynik oznacza misję z poniższej tabeli:

Chciałem oficjalnie podziękować Pawłowi, Olkowi i Gromkowi za pomoc, jak i porady dotyczące ligi.

Grupy

GRUPA I
Punkty Mecze
ARRRDIAN() 1 2
Niszczyciel(Tyranidzi)Twisted Evil 0 1
Munio (Wych Cult) 51 3
Ederus(Hydrant) 38 4
Mike (Necroni) 30 2

GRUPA II/Grupa Śmierci Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Punkty Mecze
Zioło (Chałas) 45 5
Gromek (Gwardia Imperialna) 80 6
Olek (Demony) 80 4
Spyro (Marines) 35 3
Szyszak(Orks) 0 5

Wyniki:


Zioło vs Olek 0:20
Zioło vs Gromek 8:12
Ederus vs ARRRdian 20:0
Ederus vs Mike 10:10
Gromek vs Szyszak 20:0
Mike vs Niszczyciel 20:0
Munio vs Paweł 20:0
Olek vs Zioło 20:0
Gromisław vs Spyro 15:5
Spyro vs Gromek 10:10
Gromek vs Szyszak 20:0
Gromek vs Zioło 3:17
Spyro vs Szyszak 20:0
Zioło vs Szyszak 20:0
Szyszak vs Olek 0:20
Gromek vs Olek 0:20
Munio vs ARRRRR 19:1
Ederus vs Munio 8:12

Można zagrać bitwę rewanżową, ale nie trzeba.


Bitwa rewanżowa liczy się jako druga bitwa.


Ostatnio zmieniony przez Zioło dnia Pią 13:10, 31 Lip 2009, w całości zmieniany 31 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Pon 17:54, 13 Kwi 2009    Temat postu:

Count me in Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3074
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tak

PostWysłany: Pon 18:02, 13 Kwi 2009    Temat postu:

Moja gwardia jest gotowa do walki Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mike
Czempion



Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 968
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pon 18:25, 13 Kwi 2009    Temat postu: Re: Liga WH40K

Zioło napisał:
Nie zależnie od ustalonego limitu punkty i tak są przeliczane na limit 1000pts, a działa to następująco. Mnożymy nasz wynik pkt x 1000 i dzielimy przez pkt na które graliśmy.

np przykład Gramy na 2000 wynik to 1600-800.. 1600x1000/2000=800, 800x1000/2000=400
wynik bitwy po "sprowadzeniu" do 1000 pkt to 800-400


Nie łatwiej podzielić na 2? (Dla niekumatych: 2k / 1k = 2, w związku z tym gdy mamy liczbę n, jest ona wynikiem dzielenia 'm' tysięcy przez 1000 i gdzie m>=0)

Ja się piszę, choć jeszcze nie wiem czym.


Ostatnio zmieniony przez Mike dnia Pon 18:30, 13 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Pon 18:29, 13 Kwi 2009    Temat postu:

Przy 2k wychodzi na to samo. Przy 1750 dzielisz przez 1,75. Na tym polega ten system co podał mateusz Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zioło
Chorąży



Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Olszyn

PostWysłany: Pon 18:29, 13 Kwi 2009    Temat postu: Re: Liga WH40K

Cytat:
Nie łatwiej podzielić na 2?


Nie


Ostatnio zmieniony przez Zioło dnia Pon 18:30, 13 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mike
Czempion



Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 968
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pon 18:31, 13 Kwi 2009    Temat postu:

Zweryfikowałem Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3074
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tak

PostWysłany: Pon 19:04, 13 Kwi 2009    Temat postu:

zastanawiam się
czy nie powinno być tak,
że na każdą fazę można wybrać (tak jak ostatnio) jaką armią grasz, bo teraz co bitwę można grać inną armią.
Mi to aż tak nie przeszkadza bo i tak zamierzam swoją gwardią rozpierdzielić wszystko co stanie mi na drodze Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Olek
Czempion



Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 854
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE

PostWysłany: Wto 2:23, 14 Kwi 2009    Temat postu:

Dopisz mnie Very Happy Pewnie z Demonami Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spyro
Gość






PostWysłany: Sob 11:30, 18 Kwi 2009    Temat postu:

dopisz mnie Smile Marines
Powrót do góry
Munio
Czempion



Dołączył: 12 Lis 2007
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: TEAM DAMAGE

PostWysłany: Sob 20:23, 18 Kwi 2009    Temat postu:

Możesz mnie dopisać Mateuszku Smile Wych Cult
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 19:15, 23 Kwi 2009    Temat postu:

wchodzę w to orkami
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Nie 17:29, 03 Maj 2009    Temat postu:

ja tez siem zapisze tyrkami

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 17:30, 03 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zioło
Chorąży



Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Olszyn

PostWysłany: Pon 15:47, 04 Maj 2009    Temat postu:

Z powodu Kortowiady losowania grup i rozpoczęcie ligi zostanie przesunięto o 1 tydzień.

Kierownik Budowy przeprasza za opóźnienia. Wink


Kod:
Jako, że klub jest na 10 i na kortowiadę o tej godzinie nikt nie będzie raczej szedł to rozpoczęcie ligi i losowania rozpocznie się w tą sobotę


Ostatnio zmieniony przez Zioło dnia Wto 18:34, 12 Maj 2009, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 19:23, 14 Maj 2009    Temat postu:

ee to już w tą sobotę bitwy będą?
kurde zmieniacie te plany i małe prawdopodobieństwo że będe


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 20:29, 14 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Olsztyński Klub Fantastyki Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin