Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

5ed, już nie plotki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Nie 15:16, 13 Lip 2008    Temat postu: 5ed, już nie plotki

Jako, że od wczoraj mam już rulebook'a i jestem po pierwszym turnieju na 5ed chciałem się z wami podzielić informacjami Smile.

Przebieg gry
Rozstawianie wygląda teraz zupełnie inaczej Smile. Gracze rzucają na początku D6. Ten kto wygra wybiera strefę rozstawienia, rozstawia się (poza infiltracją i rezerwami), a następnie przeciwnik wszystko wystawia. Potem się wystawia infiltrację i robi scout move. Ten ostatni się zmienił o tyle, że nie można podejść bliżej na 12" do przeciwnika. Po tym wszystkim przeciwnik rzuca D6. Jeśli rzuci 6 to zaczyna, a jak nie to gracz, który wygrał rzut na początku.

Gra trwa od 5 do 7 tur. Po 5 turze rzuca się D6, na 3+ jest 6 tura, a po 6 turze rzuca się znowu D6 i na 5+ jest 7 tura, po której się kończy bitwa.

Rezerwy zmieniły się o tyle, że od 5 tury wychodzą automatycznie.

Ustawienie stołu

Lokal w 3city pokazał jak NIE powinny być ustawione tereny. Chłopaki ustawili kilka dużych terenów i mnóstwo małych skałek itp. Na takim stole gra się naprawdę bardzo męcząco, bo wszystko wszędzie ma covera. Chyba optymalne ustawienie to tak od 5-7 naprawdę dużych terenów i mam tutaj na myśli jakieś ruiny sensowne (np. te z city fighta), duże góry i ewentualnie "naprawdę zalesione" lasy Wink.

Zasady

Podstawową chyba zmianą w systemie jest True Line Of Sight. Nie ma już area terrain'ów tylko wszystko zasłaniać tak jak widać. Np. za rhinosem nie widać marines, ale jak ktoś strzela z górki (albo z piętra budynku) wtedy ma szanse zobaczyć oddział za rhinosem.

Oddziały dają sobie i przeciwnikowi cover save. Np. oddziały orków, które idą za gretchinami dostają covera (a dokładnie 4+ covera) jak ktoś do nich strzela zza gretchinów.

Nie ma już zasady "Last Man Standing" i "Target Priority".

Run - możliwość bięgnięca dodatkowego D6" zamiast strzelania, ale nie można po tym szarżować (chyba, że ma się zasadę fleet).

Outflank - oddziały posiadajace zasadę "scout" albo "infiltrate" mogą robić outflank. Polega to na tym, że wystawia się je w rezerwie. Jak już wyjdą to wtedy wychodzą z bocznych krawędzi. Rzuca się D6. na 1-2 wychodzą z lewej krawędzi, na 3-4 z prawej, na 5-6 gracz wybiera krawędź.

Nie można z konsolidacji wejść w close combat.


To są takie główne zmiany, jak będę miał później chwilę wolnego to napiszę jeszcze coś Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:46, 13 Lip 2008    Temat postu:

Jeżeli tak otwarcie się debatuje o nowych zasad to muszę przyznać że za wyjątkiem broni defensywnych jest fajnie. True LOS jest fajny o ile gracze nie będą przeginać w modelach. Co do wszechobecnego covera da się przyzwyczaićSmile. Sądzę że warto Pawle coś napisać o CC bo jednak trochę się zmienił co nie co Wink.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Nie 16:25, 13 Lip 2008    Temat postu:

Zmiany w HtH są takie, że jeśli przy szarży musimy rzucać na trudny teren to mamy inicjatywę 1.

Jak ktoś na nas szarżuje to musimy nasze modele dostawić do Base To Base albo by mogli wszyscy bić. Samo atakowanie się w sumie nie zmieniło, poza tym, że dodatkowy atak od fist/thunder hammera/light clawa mamy tylko wtedy kiedy mamy drugą taką samą broń.

Zmienia się natomiast zdawanie morale po walce. Teraz nie ma modyfikatorów za przewyższanie. Teraz rzuca się Ld na takim minusie o ile się przegrało walkę. Np. Oddział A zadał 7 ran, a oddział B 2 rany. Oddział B zdaje Ld na -5.

Konsolidacja jest zawsze D6 nie ważne czy przeciwnik uciekł czy złapaliśmy go inicjatywą.

Granaty się zmieniły. Teraz są assault i defensive grenades. Assault to wszelkie fragi i plasmy granaty. Działają teraz tak, że bije się po inicjatywie. Defensive grenades natomiast kasują atak za szarżę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:08, 13 Lip 2008    Temat postu:

Po za tym aby dostawić się do walki, jednostka szarżowana ma ruch na 6" Smile czyli prawie zawsze wszystkie modele będą się klepać Smile. IC w CC już nie są nie wyjmowalni, chyba że mają retinue Wink.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 11:07, 14 Lip 2008    Temat postu:

Plk Gromek napisał:
Po za tym aby dostawić się do walki, jednostka szarżowana ma ruch na 6" Smile czyli prawie zawsze wszystkie modele będą się klepać Smile. IC w CC już nie są nie wyjmowalni, chyba że mają retinue Wink.

Dalej traktuję się ich jako oddzielny unit jak 4ed.

Target priority jest Razz black templarzy jako jedyni mają i do tego z -1 do ld Laughing

RAGNAR BLACKMANE wymiata Twisted Evil


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 11:09, 14 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:17, 14 Lip 2008    Temat postu:

Mi się podoba że moi MA nobz dostają dopałki Smile. Chodzi o to że retinue IC liczy się tak jakby IC był np: sierżantem w składzie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
saji
Czempion



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 804
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:49, 18 Lip 2008    Temat postu:

Coś jeszcze ze zmian? bo jakoś nie miałem czasu ogarnąć rule book'a a zbliża się turniej więc wypadało by co nieco o nowej edycji wiedzieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:26, 18 Lip 2008    Temat postu:

Generalnie duża zmiana nastąpiła w pojazdach (np: tabelka, def weap., ruch, covery itd).
Edit: Już nie ma modyfikatora -1 do ld jak się jest poniżej połiowy


Ostatnio zmieniony przez Gromisław dnia Pią 15:32, 18 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
saji
Czempion



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 804
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:37, 18 Lip 2008    Temat postu:

No tak zmieniło się , ale co dokładnie? jak wygląda ta tabela o co chodzi z def. weaponami Razz konkrety poproszę .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:58, 18 Lip 2008    Temat postu:

No cóż defensive weapons mają 4 siły teraz. Szczerze mówiąc warto zaopatrzyć się w rulebook:).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 22:15, 18 Lip 2008    Temat postu:

A dalsze pytania tego typu przenieść na niepubliczny nośnik rozmowy... Wink
Wreszcie dorwałem swój egzemplarz. Teraz musze to przestudiować, powstrzymując się od checi wywarcia zemsty na autorach...
Chociaż po pobierznym przejrzeniu musze przyznac ze ogólny układ mi się całkiem podoba
to co najważniejsze jest albo na poczatku albo na samym końcu dzieki czemu nie trzeba najpierw przejechać przez jakieś chocby skrótowy pis swiata itp żby dobrac się do zasad czy też jak ma to miejsce miedzy zasady szczegółowa a np army list jest wstawka o modelarstwie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin