Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dobre rady ;>

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> RPG - tradycyjne gry fabularne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Virus
Zbrojny



Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn (daytOna)

PostWysłany: Sob 0:57, 09 Sty 2010    Temat postu: Dobre rady ;>

Tak jak w temacie: macie jakieś rady, sugestie, coś ciekawego, co mogli byście polecić dla kogoś, kto jest w tym temacie początkujący ?

Prosił bym o kilka rad, z góry dzięki.

Ps. Interesuje mnie system Warhammer (2ed.)

[Virus]


Ostatnio zmieniony przez Virus dnia Sob 0:58, 09 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 1:40, 09 Sty 2010    Temat postu:

Jak gracz pyskuje - okalecz
Jeśli nie zrozumiał aluzji dorzuć mutację, a na drodze drużyny postaw dociekliwych łowców czarownic
Dalej nie dotarło? Zabij Twisted Evil

To tak na szybko Wink
jutro postaram się wrzucić więcej porad Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korek
Chorąży



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Północy...

PostWysłany: Sob 10:03, 09 Sty 2010    Temat postu:

Wiadomo, że nie ma sesji na której nie trzeba improwizować np. podsyłając drużynie jakiegoś wymyślonego NPC'a. Dobrze mieć wtedy w notatkach przygotowaną wcześniej listę gotowych do wykorzystania imion i nazwisk, które nawet odszukane na sesji w tych notatkach nie naprowadzą graczy na trop improwizacji MG, bo cała sztuka to tworzyć na bieżąco tak, by nikt się tego nie domyślił.
To samo może się tyczyć lokacji, w które niespodziewanie wbijają się BG. Kulawo wychodzi, gdy MG zamiast opisać graczom to miejsce mówi po prostu: "Nic ciekawego tam nie znajdujecie"... Jeśli akcja dzieje się w mieście lub wiosce, dobrze posiadać proste szkice kilku typowych budynków, a jeżeli z tej wioski można iść do jakiejś sąsiedniej - dobrze mieć spisane choćby obiekty jakie się tam mogą znajdować, gdyż jest spora szansa, że drużyna się tam wybierze... Wówczas łatwiej stworzyć taką lokację praktycznie od zera a i może jakiś dodatkowy quest wpadnie wtedy MG do głowy...
Oczywiście te opcjonalne notatki jeśli się nie przydadzą na jednej sesji, to mogą się przydać na kolejnej, więc wysiłek raczej nie idzie na marne...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Virus
Zbrojny



Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn (daytOna)

PostWysłany: Sob 15:58, 09 Sty 2010    Temat postu:

Doom napisał:
To tak na szybko Wink
jutro postaram się wrzucić więcej porad Razz


Dzięki (porady w stylu Johna Wicka Wink), czekam na kolejną (rozwinięta) porcję wiedzy Smile



korek napisał:
Wiadomo, że nie ma sesji na której nie trzeba improwizować np. podsyłając drużynie jakiegoś wymyślonego NPC'a.

[...] Jeśli akcja dzieje się w mieście lub wiosce, dobrze posiadać proste szkice kilku typowych budynków, a jeżeli z tej wioski można iść do jakiejś sąsiedniej - dobrze mieć spisane choćby obiekty jakie się tam mogą znajdować, gdyż jest spora szansa, że drużyna się tam wybierze... Wówczas łatwiej stworzyć taką lokację praktycznie od zera a i może jakiś dodatkowy quest wpadnie wtedy MG do głowy...



Mam do tego pytanie, szkicie- czyli wiadomości dla mnie ale...

Co z materiałymi dodatkowymi dla graczy? Mogę im podrzucać jakieś mapki miasta, ręcznie narysowane, listy (napisane ręcznie, lub ciekawą czcionką wydrukowane Wink), notatki, strzępki informacji, przedmioty itp ? Bo tak się nad tym zastanawiałem, że mogło by to fajnie urozmaicać grę a zarazem wczuć się lepiej w klimat. Co o tym sądzicie Panowie, i Panie (może jakaś niewiasta, zajrzy i również pomoże Wink).


Ostatnio zmieniony przez Virus dnia Sob 16:19, 09 Sty 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 16:29, 09 Sty 2010    Temat postu:

Ustal konwencję (specyfikację świata) w której prowadzisz, jesli jest różna od tego co proponują twórcy systemu upewnij sie że gracze są tego świadomi
Nie pozwalaj na dyskusje na sesjach, jak kolwiek normalnym jest że niekoniecznie graczom wszystko pasuje tak dyskusja o tym w trakcie sesji potrafi ją rozwalic bardzo skutecznie
Jeśli prowadzisz coś z książki upewnij się że żaden z graczy nie maiał dostępu do tej kampani, w przeciwnym wypadku zmieniaj co tylko się da żeby Wink
Kiedy wymyślisz przygodę lub kampanię, nigdy ale to nigdy nie rób sztywnego scenariusza, możesz zablokować wszystkie drogi poza tą którą gracze mają pójść a i tak bądź pewien że znajda inną i to na tyle "logiczną" że nie będzie można jej odrzucić. Ja jesli tworzę cos od zera opieram sie o różne punty węzłowe (postacie, zdarzenia itp) natomiast połączenia między nimi tworzę dynamicznie jako odpowiedź na postępowanie graczy
Bądź konsekwentny, nie rozpuszczaj graczy, niech doceniają wszystko to co ich postacie zdołają od ciebie wyrwać

No i jeszcze 3 filmiki szkoleniowe o tym jak nie powinna wyglądać sesja Wink (na szczęście skrzywdzono dd nie warhamera Razz ) :
http://www.youtube.com/view_play_list?p=8D4FB22A884C3279&search_query=gamers (kolejno z listy od 1 do 5)
http://www.youtube.com/view_play_list?p=D00F4237B25D8D7D&search_query=The+Gamers+2+Dorkness+Rising+Sub+ITA
[link widoczny dla zalogowanych]
Edit po poscie który sie tu pojawił w trakcie czytania:
Cytat:
Co z materiałymi dodatkowymi dla graczy? Mogę im podrzucać jakieś mapki miasta, ręcznie narysowane, listy (napisane ręcznie, lub ciekawą czcionką wydrukowane ), notatki, strzępki informacji, przedmioty itp ? Bo tak się nad tym zastanawiałem, że mogło by to fajnie urozmaicać grę a zarazem wczuć się lepiej w klimat. Co o tym sądzicie Panowie, i Panie (może jakaś niewiasta, zajrzy i również pomoże

Uję to tak jeśli drużyna warta będzie takiego wysiłku jak najbardziej podbijesz tym klimat sesji o kilka punktów, jeśli gang będzie miał mentalność manchkinów to nawet nie zauważą


Ostatnio zmieniony przez Doom dnia Sob 16:33, 09 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korek
Chorąży



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Północy...

PostWysłany: Sob 17:42, 09 Sty 2010    Temat postu:

dragula88 napisał:
Co z materiałami dodatkowymi dla graczy? Mogę im podrzucać jakieś mapki miasta, ręcznie narysowane, listy [...], notatki, strzępki informacji, przedmioty itp ?

Ja jestem jak najbardziej za! Sam lubię to całe światotworzenie i doceniam pracę każdego MG, który choć trochę się do sesji przygotowuje.
Wielu jednak uważa, że liczy się tylko wyobraźnia a rozgrywanie wszystkiego w oparciu o szczegółowe szkice (rysunki) oraz walki na podzielonych na kwadraty podkładkach to dobre dla fanów D&D (za zwyczaj nie najlepiej się bawię na sesjach takich MG "z wyższej półki" - może jestem po prostu zbyt ograniczony...). Dla mnie im więcej jest czarno na białym, tym mniej powodów do kłótni, np. o to "czy zdążę go walnąć w tej rundzie, czy nie?"...
Co do formy w jakiej przygotujesz sobie pomoce to już pełna dowolność, byle byś nie narobił sobie za dużo roboty i żeby to co zrobisz dało się wykorzystać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 19:44, 11 Sty 2010    Temat postu:

Co do szkiców, listów etc etc to ja jestem jak najbardziej za. Oczywiście nikt tu nie mówi o kwadratach i odliczaniu ile metrów jest do jakiegoś wroga bo takie coś spowalnia rozgrywkę kilkakrotnie, a, według mnie, nie jest to warte zabawy.
Tak drobna uwaga- zapisuj sobie jak wyglądają BN lecz pamiętaj że i oni się zmieniają (inna długość włosów, ktoś umrze, ktoś się przeprowadzi).
Powrót do góry
Virus
Zbrojny



Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn (daytOna)

PostWysłany: Pon 20:16, 11 Sty 2010    Temat postu:

Wen napisał:
Co do formy w jakiej przygotujesz sobie pomoce to już pełna dowolność, byle byś nie narobił sobie za dużo roboty i żeby to co zrobisz dało się wykorzystać.


Ciekawa uwaga, o której w ogóle nie pomyślałem Smile

Doom napisał:

Bądź konsekwentny, nie rozpuszczaj graczy, niech doceniają wszystko to co ich postacie zdołają od ciebie wyrwać


Graj Twardo! hehe Wink

Doom napisał:
No i jeszcze 3 filmiki szkoleniowe o tym jak nie powinna wyglądać sesja Wink (na szczęście skrzywdzono dd nie warhamera Razz ) :


3 linki a w finale.. 17 filmików !! "The Gamers" to widzę, że sporo osób pracowało przy nakręceniu tego, "śmiechowe" Very Happy. Ale faktycznie, nie chciał bym, żeby sesja wyglądała w tym stylu Wink. Trochę brak powagi no i sporo absurdów..



PS. Proszę o dalsze rady !! Wink


Ostatnio zmieniony przez Virus dnia Śro 12:33, 13 Sty 2010, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> RPG - tradycyjne gry fabularne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin