Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problemy z: zasadami; z brakiem zasad; z interpretacją
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Pon 20:24, 01 Maj 2006    Temat postu:

Tylko ze z landka mozesz po ruchu szarzowac, a z falcona nie... Chociaz i tak mialbys w nastepnej turze normanly ruch to faktycznie wystarczy. Pamietaj jednak, ze falcon by mogl dostac moze nawet salwe w tyl i bronie typu plasmy by go siegnely i by mogl latwo spasc...



Czy tyrki jak sa przy synapsie to maja zawsze taka sama ld jak synapsa czy tylko przy rzutach na ld test??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 10:07, 02 Maj 2006    Temat postu:

Chciałbym przypomnieć że o taktych i przyległościach rozmawiamy w innym dziale i innych tematach tego forum...

A tu macie najnowszą wersję PKZ tym razem już oficjalną;
Liga Wh40k napisał:
Zasady:

1. Jednostki mające możliwość przelatywania/przeskakiwania nad jednostkami wroga (skimmery,jump packi,jet bike'i etc.) mogą wychodzić z rezerw przez krawędź, która została zastawiona przez wroga (np. DE mogą wylatywać z otoczonego portalu).
2. Model z Feel No Pain i Daemonic Rune lub Adamantine Mantle może wykonywać rzut na FnP jeżeli zostanie zraniony przez broń o sile 2 razy większej od jego Toughnesa.
3. Modele na bike'ach dostaja +1A za dwie bronie do walki wręcz chyba że w ich codexie jest napisane inaczej (np.Codex:Chaos Space Marines).
4. Immobilizowane Rhino naprawia się w w fazie strzelania na całą grę
5. Jeżeli oddział ostrzelał przed szarża wrogi oddzial A to może szarżowac na oddzial A i B pod warunkiem że pierwszym celem szarży będzie oddział A, i że zachowa koherencję. Jeżeli ostrzelany oddział został zniszczony lub uciekł poza zasięg szarży to nie można szarżowac na oddział B.
6. Deep Strike deklaruje się przed wystawianiem jednostki.
7. Searchlight, Black sun filter (itp.) nie może być użyty przeciw jednostkom ukrytym zgodnie z zasadą Concealmentu.
8. Skimmer pod Deep Strike'u jest traktowany jako ruszony więcej niż 6". Wyjatkiem jest Monolit ponieważ nie może się ruszyć powyżej 6".
9. Można używać jednej mocy psychicznej w turze poza wyjątkami opisanymi w codexach (np. thralle).
10. Jednostki, którym uniemożliwiono wyjście z rezerw (zablokowane krawędzie stołu, zabite ikony itp.) do końca gry, uważane są za zniszczone.
11. W przypadku pojazdów z kategorii Immobile efekt immobilized nie powoduje żadnych efektów, ale daje połowę pkt.
12. Wzorniki należy przykładać tak żeby objąć jak najwięcej modeli w jednostce przeciwnika lub jak najwiekszą część pojazdu.
13. Pojazdy mają wysokość 3 tylko na potrzeby zaslaniania ich przez area terrain lub inny teren o określonej wysokości. Same nie zasłaniaja wg zasad wysokości, tylko wg WYSWIG'u (oprócz skimmerów, które nie zasłaniają niczego).
14. multiple combat - D6" konsolidacji następuje w przypadku totalnej masakry, czyli przy multiple combacie, kiedy wszystkie oddziały przeciwnika zostaną wdeptane sweepem lub wybite do nogi. W przeciwnym wypadku (gdy chociaż jeden oddział ucieka z kombatu i nie jest dogoniony), strona wygrywająca ma 3" konsolidacji
15. InvSave to nie Armour Save, a więc zasady Mixed Armour stosuje się w tylko odniesieniu do pancerza (armour save) i trafienia w poszczególne modele rozdziela się tylko i wyłacznie ze względu na Armour Save, zupełnie ignorując InvSave (nawet jeżeli broń niweluje zupełnie Armour Save).
16. Psychic hooda można używać tylko jeśli model, który go używa, jest na stole.

Space Marines:
1. (AoD, Deathwing) Army of Death i Deathwing mogą używać Drop Podów. Dla AoD kosztuje on 25% więcej od ceny podan
2. (Space Marines) Trait "Be Swift As A Wind" obejmuje także Scout Bike'i i Attack Bike'i. ej w Codex:Space Marines.
3. (DA:Revenwing) Attack Bike'i Ravenwingu korzystają z charakterystyk z nowego Codex:Space Marines (ale ich koszt jest taki jak w C: DA )
4. (Blood Angels) Furioso Drednought może używac Drop Poda z Codex:Space Marines
5. (Space Marines) Nie można wykupić terminator honours pojedyńczym zwykłym marines z Command Squad. Trzeba je wykupić wszystkim.
6. (Space Marines) Familiar traktowany jest jako "living wargear", czyli tworzą z Librarianem unit ale nadal mogą się przyłączać do innych jednostek.
7. (AoD) W Army of Death koszt wargearu, a także jego limit także jest zwiększany o 25%.
8. (SM) Fury of the Ancients można celować w krawędź, której Librarian nie widzi ale trafienia dostają tylko jednostki w LOS od Librariana.
9. (Blood Angels) Blood Angels: do kompanii śmierci przechodzą także członkowie "blood angels scout squad"

Inkwizycja:
1. Callidus Assasin może przestawić model przeciwnika bliżej niż wynosi zasięg "odpychania" jeżeli nadal pozostaje w strefie rozstawienia.
2. (Daemonhunters) Żeby brać daemonhosty jako aliantów należy wziąśc też Inkwizytora z Ordo Malleus.
3. Calliduska nie może wykonać Jump Back nad wrogim oddziałem, z którym nie jest związana walką wręcz.
4. Efekt "Pinned" w tabelce Alaitocowej nie działa na dużego Inkwizytora z obstawą, jeżeli gracz tak sobie zażyczy.


Eldar:
1. (Eldar:Alaitoc) Jednostki wycofane do rezerw za pomocą Alaitoc Disruption Table nie mogą Deep Strike'owac
2. Moce eldarskie wymagaja LOS.
3. Można namierzać z Mind War indepów w oddziałach, jesli są do nich dołączeni.
4. Farseer może jeździc z Wraithguardami w Wave Serpencie.

Dark eldars:
1. Portal Dark Eldar'ów może zostać otwary przez jednostkę która w obecnej turze się nie ruszała oraz model, który ma portal nie może również strzelać.

Imperial guard:
1. Imperial Guard nie może wystawiać jednej części plutonu w Infiltracji, a drugiej w Deep Strike. Jeśli armia korzysta z doktryny DT, to z deepstrike'u wchodzi na raz caly slot (np. pluton piechoty, szwadron sentineli pluton dowódczy,drużyna weteranow), nie można podzieli slota tak, aby niektóre drużyny z plutonu Deep Strike'owaly, a pozostałe nie.

Chaos Space Marines:
1. Można przyzywać demony do ikony , która jest otoczona ale jeżeli demony nie będą mogły być wystawione dalej niż 1" od modeli przeciwnika to giną.
2. Model używający Berserker Glaive nie może używać zdolności zwiększających jego szybkość (Daemonic speed, Daemonic flight )
3. Chaos Spined Beast jest traktowana jako demon z wszystkimi tego konsekwencjami.
4. Charakter z rzuconą syreną nie jest traktowany jako cel w fazie shootingu
5. Minor Psychic Powers nie są wliczane do limitu Wargearu dla CSM
6. Syreny mozna uzyc albo w fazie shootingu albo close combatu, nie w obu

Tyranids:
1. Tyranidzkim stworom można dać dwukrotnie Adrenal Glands w celu osiągnięcia różnych efektów (+1WS i +1I )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nemezis
Czempion



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 873
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Wawa

PostWysłany: Wto 19:31, 02 Maj 2006    Temat postu:

W sumie to jest o zasadach :]

Ederus nie musisz przeciez isc na calosc... I tak masz 12"+K6" ruchu squadami do bicia :] W sumie to mozesz podleciec >12" i wystrzelic a nastepnie w drugiej turze wyjsc tymi squadami z Falconow i nawet przy rzucie 1" na fleecie jestes juz we wrogu :] A Falconami mozesz ruszac sie do woli w turze kiedy wysadzisz oddzialy :]

A tak apropo - zeby sie nie czepial - Ederus slij pytania co do pakniecia twojej armii a napewno wymysle jakies walki :] O to cie zapewniam - w koncu spojz na moja armie :] Hehehhe....i
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Czw 21:43, 04 Maj 2006    Temat postu:

1)Czy RAGE OF KHORNE jesli jest dane aspiring championowi to dziala na caly squad??

2)Czy Deamon Prince dostaje normalnie premie za 2 bronie (pytam dla pewnosci)

3)Talisman of burning blood dziala na caly squad tak??

4)Model w terminatorce moze normalnie miec blood frenzy??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 7:18, 05 Maj 2006    Temat postu:

Krawat albo się przeniesiesz z dyskusją gdzie indziej albo wyślę donos Evil or Very Mad ...

Ederus:
1) tylko szef
2) tak
3) tak
4) ponieważ masz mój kodeks to nie jestem na 100% pewien ale chyba tak ci co nie mogą z tego korzystać są wylistowani w opisie frenzy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nemezis
Czempion



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 873
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Wawa

PostWysłany: Sob 11:30, 06 Maj 2006    Temat postu:

Ja juz sie uspokoilem z tym wiec nie boj sie Kendo :]

No w sumie nie jest to pytanie o zasady ale mozna podciagnac to pod wysiwig :] Czy adamantium meantle to jakis plaszczyk czy pierscieniowa narzuta na zbroje?? Jesli plaszczyk to czy to plaszczyk jak ma moj Champion - do okola zbroi - czy tez jakas narzutka na plecy??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 12:53, 06 Maj 2006    Temat postu:

Z figurek GW za wzór może ci posłóżyc ten specjalny kapelan dla salamander on tam miał salamander mantle które teraz funkcjonuje jako adamantium...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nemezis
Czempion



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 873
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Wawa

PostWysłany: Sob 19:54, 06 Maj 2006    Temat postu:

Aha spox... Ale ja juz pobawilem sie w konwersje i jesli zrobilem mojemu Kapelanowi plaszcz taki skorzany-futerkowy to moze funkcjoinowac jako adamantium meantle?? No w sumie to moge powiedziec ze ten plaszcz ma podszewke z adamatium Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 11:46, 07 Maj 2006    Temat postu:

Za adamant to najprędzej uznane zostanie coś wyglądającego jak kolczuga lub skura z jakiegoś gada...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nemezis
Czempion



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 873
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Wawa

PostWysłany: Pon 14:41, 08 Maj 2006    Temat postu:

Szity!!! Bo ja juz zrobilem mu fajny futrzany plaszcz i nawet juz pomalowalem bohatera :[ Ale ja tylko gram w klubie wiec nikt nie bedzie sie przypinal co do tego...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 16:07, 09 Maj 2006    Temat postu:

Mam pytanie. Czy Predator klasy Baal moze miec na 1 sponsonie h. bolter a na 2 h. flamer?
Powrót do góry
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Wto 16:44, 09 Maj 2006    Temat postu:

I moje pytanie czy w ULTHWE STRIKE FORCE mozna uzywac wraithlordow??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spajdi
Gość






PostWysłany: Wto 17:10, 09 Maj 2006    Temat postu:

...masz tam ładnie napisane w Eye of terror, co możesz mieć...ale niestety na tej liście Wraithlordów nie ma...Very HappyVery Happy
...a co do Baala, nie widziałem nigdy takiego czołgu, ale jedno pytanie...po co ci to :/ ?? albo robisz go na Flamerach na bliski zasięg, albo na bolterach na dalszy...;p
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Wto 17:21, 09 Maj 2006    Temat postu:

Poprostu nie mam 2 boltow ani 2 flamerow;p i Musze kombinowac;p
Powrót do góry
Profanator
Weteran



Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: po prostu z TEAM DAMAGE

PostWysłany: Wto 17:21, 09 Maj 2006    Temat postu:

Jest napisane że możesz wykupić parę h.bolterów/h.flamerów więc nie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 20, 21, 22  Następny
Strona 13 z 22

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin