Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lokal "Pierwsze koty za płoty" 09.08.08
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Wto 21:54, 15 Lip 2008    Temat postu: Lokal "Pierwsze koty za płoty" 09.08.08

O to regulamin najbliższego turnieju lokalnego u nas w Olsztynie.

Cytat:

Turniej odbędzie się dnia 09.08.08 w Klubie Garnizonowym przy ulicy Saperskiej 1.

Sędzia Główny: Paweł Korpal
Sędzia pomocniczy: Olek Śleszyński i Piotr Mariański
Limit miejsc: 20

Wpisowe: 5zł
Zasady:

1. Armie na 1500 pkt, Force Organisation 1-2 Hq, 2-6 Troops, 0-3 Elites 0-3, Fast Attack 0-3, Heavy Support 0-3. Zakazanejest wybór 2 takich samych slotów HQ, 3 takich samych Elit, FA, HS.

2. Nie można używać Special Characters ani bohaterów imiennych (za wyjątkiem Beliala i Sammaela)

3. Dopuszczone armie: wszystkie armie i jednostki oficjalne, oraz, po
uprzednim zgłoszeniu sędziemu: Citadel Journal, Chapter Approved, White Dwarf (pod warunkiem, że zasady do tychże armii nie zostały zmienione przez nowe kodeksy);

4. Dopuszczone są podręczniki Imperial Armour (za wyjątkiem Super Heavy vehicles, Gargautan Creatures i Flyers).

5. Dopuszczone są jednostki sojusznicze np. Deathwatch Kill Team, Kroot
Mercenaries;

6. Zabronione są VDR i Tyranid Monstrocities;

7. Nie można korzystać z Minor Psychic Powers opisanych w "It's all in the mind";

8. Rozpiski należy przesyłać na adres [link widoczny dla zalogowanych] za poprawne
rozpiski przesłane w terminie do 2 sierpnia 2008 r. uczestnik otrzyma 3 pkt do klasyfikacji turnieju. (w temacie zgłoszenia proszę wpisywać "Pierwsze koty za płoty - Zgłoszenie"

9. Gramy na stolach 60"x48"

10. Obowiązują oficjalne FAQ oraz PKZ gramy na 5ed.

11. Osoby biorące udział w turnieju MUSZĄ posiadać ze sobą: czytelną i poprawnie wypełnioną rozpiskę oraz jej kopię dla sędziego (jeśli wcześniej się nie zgłosiły i nie wysłały jej na podany adres). Wymagane jestrównież posiadanie podręczników, lub ich kopii, z których się korzysta (np. kodeksy armii, oraz dodatkowe zasady, np. do 'Deathwatch Kill Team').Wymagane jest również posiadanie kostek, miarki calowej, oraz używanych przez siebie wzorników. W przypadku, gdy gracz nie posiada odpowiedniego sprzętu do grania, lub powołuje się na przepis ze źródła, którego nie posiada, sędzia może rozstrzygnąć na jego niekorzyść.

12. Niedopuszczalne jest uczestnictwo w rozgrywkach osób postronnych,
które podpowiadają, lub przeszkadzają grającym. Osoby takie mogą zostać usunięte z terenu imprezy lub ukarane przez sędziego punktami karnymi (jeśli biorą udział w turnieju). Podobnie może zostać ukarany gracz, któremu podpowiadano.

13. Lasy ZASŁANIAJĄ DO NIEBA, tak jak w 4ed. Jest to spowodowane tym, że nie zdążymy dorobić terenów na 5ed, a chcemy aby się wszystkim miło grało.

14. Armie nie muszą być pomalowane ale odbędzie się ocena malowania:

0-5 malowanie
0-4 konwersje
0-3 podstawki
0-2 WYSIWYG (Jak się ma 100% to wtedy 2 punkty, jak brakuję do 2 rzeczy to 1)

15. Gracze przyłapani na oszukiwaniu otrzymają automatyczną przegraną w bitwie, w której oszukiwali (20:0). Powtórne przyłapanie na oszustwie będzie równoznaczne z dyskwalifikacją.

16. W wyniku losowania, gracze zostaną podzieleni na pary, w których
rozegrają pierwszą bitwę. W kolejnych bitwach pary będą wyznaczane przez komputer (program Sędziówka). Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do modyfikacji par, np. tak, aby w miarę możliwości nie toczyć bitwy dwa razy z tym samym przeciwnikiem.

17. Gracze mogą używać proxów. Model proxu można dostać od sędziego głownego mailem. Posiadnie proxów automatycznie daje 0 punktów z sekcji hobbystycznej.

18. Przystąpienie do rozgrywek oznacza akceptację powyższego regulaminu. Nieznajomość jego treści nie zwalnia od odpowiedzialności i postępowania
w myśl jego postanowień.

19. Misje

Kontrola terenu
1.Przed rzutem na rozstawianie gracze wystawiają na stole D3+2 znaczniki, nie bliżej niż 12”od siebie i krawędzi stołu.
2.Gracze dzielą stół na 2 połówki przeprowadzając linie podziału
równolegle do dłuższej krawędzi, rzucają k6 ten kto wyżyci więcej wybiera czy chce być pierwszy czy drugi. Pierwszy gracz wybiera jedną z połówek, wystawia na niej jedną jednostkę dowodzenia i dwie podstawowe (wliczając w to infiltracje). Następnie gracz drugi wystawia na przeciwległej jedną jednostkę dowodzenia i dwie podstawowe (wliczając w to infiltracje). Pozostałe jednostki wchodzą na stół z własnej krawędzi z początkiem pierwszej tury każdego z graczy.
3. Grę zaczyna gracz pierwszy, drugi gracz może wykonać rzut na
przejęcie inicjatywy (na 6+ to on będzie zaczynał, rzut wykonuje się przed pierwszą turą)
4. zasady specjalne: Desant, Rezerwy, Walka w Nocy w pierwszej turze, VP.
5. Gra kończy się po losowej ilości tur (przed piątą turą wykonujemy
rzut na 3+ poza piątą jest jeszcze szósta tura, przed ewentualną szósta
turą wykonujemy rzut na 5+ poza szóstą jest jeszcze siódma tura, po
siódmej gra kończy się automatycznie.
6. Każdy znacznik jest wart 1500/[ilość znaczników] VP. Znaczniki się kontroluje mając 3" od niego swój scoring unit kiedy przeciwnika nie ma żadnego unitu (ani scoringunitu ani żadnego innego). Punkty otrzymuje się za kontrolowane znaczniki i zabite jednostki przeciwnika.



Znajdź i zniszcz
1.Gracze rzucają D6. Ten kto wyrzuci więcej wybiera czy chce być pierwszym graczem. Pierwszy gracz wybiera strefę rozstawienia (przeciwnik dostaje przeciwległą), wystawia pierwszy całą armię i zaczyna bitwę. Drugi gracz rozstawia się po pierwszym graczu. Strefy rozstawienia to ćwiartki (12" od środka stołu)
2. Grę zaczyna gracz pierwszy, drugi gracz może wykonać rzut na
przejęcie inicjatywy (na 6+ to on będzie zaczynał, rzut wykonuje się przed pierwszą turą)
3. Zasady specjalne: Desant, Rezerwy, VP
4. Gra kończy się po losowej ilości tur (przed piątą turą wykonujemy
rzut na 3+ poza piątą jest jeszcze szósta tura, przed ewentualną szósta
turą wykonujemy rzut na 5+ poza szóstą jest jeszcze siódma tura, po
siódmej gra kończy się automatycznie.
5. Każda jednotka przeciwnika jest warta 1 Kill Point. 1 Kill Point jest 1500/[ilość kill pointów]. Punkty zdobywa się za Kill Pointy i zabite jednostki przeciwnika. Np. zabije oddział wart 150pts to dostajemy za 150pts + wartość 1 Kill Pointa

Zajmij i utrzymaj
1. Gracze rzucają D6. Ten kto wyrzuci wyższy wynik wybiera czy chce być graczem pierwszym czy drugim. Po wybraniu kto jest graczem pierwszym (ale przed wystawieniem) obaj gracze muszą ustawić w strefie rozstawienia przeciwnika 1 znacznik. Potem obaj gracze wystawiają normalnie swoje armie. Strefy rozstawienia to 12" od dłuższej krawędzi stołu.
2. Grę zaczyna gracz pierwszy, drugi gracz może wykonać rzut na
przejęcie inicjatywy (na 6+ to on będzie zaczynał, rzut wykonuje się przed pierwszą turą)
3. Zasady specjalne: Desant, Rezerwy, VP
4. Gra kończy się po losowej ilości tur (przed piątą turą wykonujemy
rzut na 3+ poza piątą jest jeszcze szósta tura, przed ewentualną szósta
turą wykonujemy rzut na 5+ poza szóstą jest jeszcze siódma tura, po
siódmej gra kończy się automatycznie.
5. Punkty zdobywa się za zajęcie znacznika i zabite jednostki przeciwnika. Znaczniki się kontroluje mając 3" od niego swój scoring unit kiedy przeciwnika nie ma żadnego unitu (ani scoringunitu ani żadnego innego). 1 znacznik jest wart 750pts.

0-180 10:10
181-360 11:9
361-540 12:8
541-720 13:7
721-900 14:6
901-1080 15:5
1081-1260 16:4
1261-1440 17:3
1441-1620 18:2
1621-180019:1
1801+ 20:0

Czasówka:
10:00-10:15 zapisy
10:15-12:15 1 bitwa (30min przerwy na jedzenie i oceny hobbystyczną)
12:45-14:45 2 bitwa
15:00-17:00 3 bitwa
17:15 Sprzątanie i ogłoszenie wyników


Jest to mój pierwszy regulamin na 5ed i chyba pierwszy w kraju z VP Smile. Bardzo proszę o uważne sprawdzenie go i wypisanie baboli Smile.

Zgłoszenia
R - poprawna zgłoszona rozpiska

Ederus - orks - Olsztyn R
Olek- tau - Olsztyn R
Saji - chaos - Olsztyn R
Gromek - orks - Olsztyn R
Krzysztof "Raca" Radzki - DA - 3city R
Bernhard "Bern-HARD" Mischka - Chaos - 3city R
Picek - demony - 3city R
DominikF - DA - Toruń R
Partyzant
Adrian Gaweł - SM - Olsztyn R
Dikins - DA -Toruń R
Malarz - Bartoszyce(?)
Michał Gomoła - Eldar - Bartoszyce R
Snipa - IG - Olsztyn R
Jurand - Tyrki - 3city R


Ostatnio zmieniony przez Ederus dnia Nie 20:25, 31 Sie 2008, w całości zmieniany 48 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Olek
Czempion



Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 854
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE

PostWysłany: Wto 22:01, 15 Lip 2008    Temat postu:

Zgłaszam sie oczywiście niebieskimi ludzikami Cool .

Nie zaważyłem (jeszcze) jakiś błędów w regulaminie Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
saji
Czempion



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 804
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:18, 15 Lip 2008    Temat postu:

CSM
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 22:38, 15 Lip 2008    Temat postu:

- Można używać flayerów i super heavy?
- Co z DA a konkretnie termitami i cyklistami?
-
Cytat:
Citadel Journal, Chapter Approved, White Dwarf

Za wyjątkiem BA prawie wszystko co tam było publikowane jest już nieaktualne, nie lepiej te 2 / 3 wyjątki wylistować?
- Przeformułowałbym punkt 11 (a lepiej przerobił na dwa osobne
- O co chodzi z wymiana modeli w związku z nową edycją? Że trza sobie nowe odziały dokupić bo stare już są bezużyteczne? No sorry ale o tym co się zmieni wiadomo już było na długo przed oficjalną premierą, a jakoś nie zauważyłem żeby z do tej pory ktoś się specjalnie przejmował takim czymś przy zmianach kodeksów armijnych - fakt niby sytuacja na większą skalę... ale dla mnie to nie jest powód do marginalizowania tej części hobby (mimo że w moim wypadku bym chyba zdobył największy jak dotąd procent z tej puli punktów Razz ) albo wywal to kompletnie albo rób jak zwykle czyli w okolicy 20 / 25% maksa dużych możliwego do zdobycia w turnieju.
- Jest rozbicie?
- Jakieś klaryfikacje odnośnie terenów? Wiem że na V jest ten pie***lony true LoS i nie wiem co odnośnie ilości i wielkości terenów zapisano w dziale przygotowanie pola bitwy. Ale tak ze dwa trzy tereny za którymi całkowicie można by schować nawet większy (LR, duza ryba) pojazd na stół chyba nie są złym pomysłem, a takich w klubie mamy malutko jesli uwzględnić nowy LoS
- Jakiś Time plan?
- Może źle czytam ale kurde wychodzi mi że jest różna ilość MP do zdobycia z misji... W pierwszej i drugiej to równowartość limitu punktowego gry, ale w trzeciej to tylko 750? czy też trzeba mieć oba znaczniki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Wto 22:46, 15 Lip 2008    Temat postu:

Cytat:

- Można używać flayerów i super heavy?
- Co z DA a konkretnie termitami i cyklistami?

W końcu mądre uwagi Wink. Zaraz to poprawię.

Cytat:
- Przeformułowałbym punkt 11 (a lepiej przerobił na dwa osobne


Zastanowię się nad tym.

Cytat:

- O co chodzi z wymiana modeli w związku z nową edycją? Że trza sobie nowe odziały dokupić bo stare już są bezużyteczne? No sorry ale o tym co się zmieni wiadomo już było na długo przed oficjalną premierą, a jakoś nie zauważyłem żeby z do tej pory ktoś się specjalnie przejmował takim czymś przy zmianach kodeksów armijnych - fakt niby sytuacja na większą skalę... ale dla mnie to nie jest powód do marginalizowania tej części hobby (mimo że w moim wypadku bym chyba zdobył największy jak dotąd procent z tej puli punktów Razz ) albo wywal to kompletnie albo rób jak zwykle czyli w okolicy 20 / 25% maksa dużych możliwego do zdobycia w turnieju.


Napisałem, że ta cześć może ulec zmianie Smile. Niech się jeszcze inni wypowiedzą.

Cytat:
- Jest rozbicie?


Nie

Cytat:
- Jakieś klaryfikacje odnośnie terenów? Wiem że na V jest ten pie***lony true LoS i nie wiem co odnośnie ilości i wielkości terenów zapisano w dziale przygotowanie pola bitwy. Ale tak ze dwa trzy tereny za którymi całkowicie można by schować nawet większy (LR, duza ryba) pojazd na stół chyba nie są złym pomysłem, a takich w klubie mamy malutko jesli uwzględnić nowy LoS


Klaryfikacji raczej nie trzeba. Jeśli chodzi o tereny to spokojnie, już z Olkiem obczailiśmy jak je ustawiać Wink. Raczej powinno się obejść bez żądnych wytycznych itp. BTW true line of sight na dobrze ustawionym stole jest zaje...fajny Very Happy

Cytat:
- Jakiś Time plan?


Jak prezes powie jaki nam czas załatwił Wink

Cytat:
czy też trzeba mieć oba znaczniki?


Trzeba mieć obydwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:15, 16 Lip 2008    Temat postu:

Co mi się nie podoba:
- pkt hobbystyczne, ja tu sobie żem ułożył już kiedyś zarys mojej armii i ją maluje a tu zonk, wogóle się mi nie opłaca.
- możliwość gry na proxach to średni pomysł, szczególnie że kara nie jest surowa. Nie wypowiem się dalej bo nie wiem na jakiej dokładnej zasadzie i jak mają one wyglądać.


Ostatnio zmieniony przez Gromisław dnia Śro 8:20, 16 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Śro 10:08, 16 Lip 2008    Temat postu:

Zmieniłem sekcje hobbystyczną i ilość punktów za zgłoszoną rozpiskę.

Niestety pomyliły mi się daty i turniej jest 09!! sierpnia. Przepraszam, mea culpa Very Happy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:14, 16 Lip 2008    Temat postu:

Teraz wygląda to lepiej:) aż chce się malować i mogę wczuć się w klimat w40k Smile. Już "narazie" nie mam zastrzeżeń Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Śro 21:42, 16 Lip 2008    Temat postu:

Ej ludzie, trochę dajecie ciała Very Happy. Ludzi z 3city jest więcej niż nas Very Happy. Dalej zgłaszać się Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 22:12, 16 Lip 2008    Temat postu:

Cytat:
1 pts - kreatywne sklejenie modeli (np. pozamieniane główki, elementy)

Zgodnie z tą definicją dostaje się punkt praktycznie za samo to że gra się modelami nie proksami. Praktycznie każdy model po sklejeniu różni się od kolegi z pudełka, zwłaszcza ze ostatnimi czasy GW dba o to żeby z cześci które daje do pudła nie dało się złozyć identycznych ziomów
Cytat:
2 pts - zmiany pozycji ciał modeli i użycie mas modelarskich (za wyjątkiem wypełnienia szczelin)

Tu juz lepiej tylko co z konwersjami do których nie użyto mas modelarskich bo nie było takiej potrzeby?
Cytat:
4 pts - więszkość modeli w armii jest skonwertowana i posiada chociaż kilka mocno skonwertowanych modeli

Rozumiejąc rzecz dosłownie ten kto zasłużył sobie na dwa poprzednie punkty ten dostnnie z automatu... litości Confused

Podstawki - mam nadzieję że słowo "posypka" jest w znaczeniu względnym? inaczej wykluczasz z konkurencji ludzi którzy podstawki porobili bez użycia posypek


Ostatnio zmieniony przez Doom dnia Śro 22:21, 16 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:16, 16 Lip 2008    Temat postu:

Ja osobiście bym to tak rozwiązał
0-5 malowanie
0-4 Konwersje
0-3 podstawki
no i 1 pkt za 100% pomalowaną armie:). Wtedy w ocenianiu ma się luzik i można się poczuć jak Wielki Misztrz B
Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Śro 22:18, 16 Lip 2008    Temat postu:

Akurat tutaj szukasz dziury w całym, doom Rolling Eyes

To czy model jest sklejony "kreatywnie" ocenia sędzia. Poza tym chyba widać różnicę między broadside'em sklejonym na bacznoć, a takim przykucniętym czy lężącym.

Jak nie trzeba było użyć mas modelarskich, a są zmiany pozycji ciał to i tak damy punkt.

Co do 4 punktów. To sędzia ocenia. Myślę, że sędzie i 99% graczy nie będzie miało z tym problemu, ale Ty oczywiście dla zasady tak Rolling Eyes.

A z posypkami to nie wiem o co Ci chodzi.


Ostatnio zmieniony przez Ederus dnia Śro 22:19, 16 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gromisław
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 3073
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:23, 16 Lip 2008    Temat postu:

Dlatego walić ten sztywny schemat i wziąść sprawdzony system:). Tak szczerze mówiąc jeżeli ma być "sztywniak" to bym go trochę poprawił. Ja uważam, że Kendo ma w pewnym sensie rację. Patrzę pod tym względem że ten schemat miejscami (czyli malowanie i konwersje) może budzić niejasności. Generalnie bym go delikatnie podrasował jeżeli musi on być Wink.

Ostatnio zmieniony przez Gromisław dnia Śro 22:28, 16 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Śro 22:39, 16 Lip 2008    Temat postu:

Macie marudy:p Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 22:44, 16 Lip 2008    Temat postu:

Może chodzi mi o to, że można porobić podstawki nie bawiąc się w posypki, a w takim wypadku jeśli dasz punkty za podstawki znajdzie się idiota (paru mógłbym od ręki wymienić, gdyby nie przepisy o nie obrażaniu) który może się pluć że tu zero powinno być...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin