Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Battle Cannon 4 - regulamin, lista zgłoszeń, wyniki

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 10:46, 17 Lis 2006    Temat postu: Battle Cannon 4 - regulamin, lista zgłoszeń, wyniki

Oto pierwsza propoazycja regulaminu na pierwszy turniej 40k naszego klubu w roku 2007. Uwagi, zastrzeżenia itp ładujcie do tematu:
http://www.miscast.fora.pl/viewtopic.php?t=761

Doom napisał:
Turniej odbędzie się 10.02.07 o godz. 9.00 w Olsztynie w Klubie Garnizonowym na ul. Saperska 1 (Jednostce Wojskowej na rogu ulic Warszawskiej i Armii Krajowej).

[link widoczny dla zalogowanych]

Opłata za wjazd: 5 zł
Ilość miejsc jest ograniczona dlatego decydować będzie kolejność zgłoszeń.

Sędzia Główny: Piotr Chodkowski
Sędzia Pomocniczy: Oskar Wiśniewski
Sedzia Hobbystyczny: Andrzej Jasiewicz

1. Dopuszczone Armie - Do turnieju dopuszczone zostaną armie liczące nie więcej niż 1200 punktów, zbudowane według Standard Force Organisation Chart (tylko jeden detachment) z ograniczeniami slotów: 1HQ; 0-2Elity; 2-4Troops; 0-2Fast Atak; 0-2Heavy Support. - Dopuszczone są wszystkie armie oficjalne, oraz Recommended Optional. Jeżeli nie jestes pewien dopuszczenia którejś armi spytaj się!
- Można korzystać z sojuszników (takich jak np. Deathwatch Kill Team).
- Nie można korzystać z nieaktualnych Kodeksów i zbiorów zasad.
- Można korzystać z jednostek z Imperial Armour za wyjątkiem: pojazdów typu Super Heavy i Flyers oraz Gargantuan Creatures; w przypadku ich użycia należy również ten fakt zaznaczyć w rozpisce.
- Nie można używać VDR i Tyranid Monstrocities
- Nie można używać bohaterów imiennych.
- Obowiązkowy WYSWIG dotyczy tylko broni, oraz typu jednostki. Za pełen WYSWIG można otrzymać dodatkowe punkty. Do uzyskania pełnego WYSWIG nie jest wymagane przedstawienie następującego wyposażenia: granaty, Combat Drugs, Shadowfield, Iron Halo, moce psioniczne, umiejętności (takie jak np. Veteran Skills, Xeno Fighters, Sharpshooters itp.), Daemonic Strength, Daemonic Aura, Daemonic Essence, Daemonic Resilience, Daemonic Visage.
- Armie nie muszą być w całości pomalowane, ale ich wygląd będzie punktowany.

2. Na turnieju obowiązują zasady czwartej edycji Warhammera 40,000. Z uwzględnieniem Polskich Klaryfikacji Zasad, oficjalnych errat i faq’ów. Obowiązuje również zasada, że sędzia główny ma zawsze rację, jeżeli uważasz że się myli przeczytaj jeszcze raz pierwszą część dania.

3. Podczas turnieju obowiązywać będzie zasada rozbicia: jeżeli w dowolnym momencie bitwy, liczebność armii któregoś z graczy spadnie do 25% stanu początkowego (lub niżej), jest ona traktowana jako rozbita. Przeciwnik – jeżeli sam nie zostanie rozbity - otrzymuje za to 200 małych punktów, gra natomiast toczy się do końca.

4. Gracze zobowiązani są posiadać czytelną i podpisaną rozpiskę, zawierającą statystyki jednostek oraz kodeksy, zasady, FAQ itp. swojej armii, a oprócz tego także kostki i miarki oraz wzorniki. W wypadku sytuacji spornej wynikłej z powodu powołania się przez jednego z graczy na nie posiadane źródło / materiały sytuacja może zostać rozstrzygnięta na niekorzyść gracza, który ją wywołał.

5. Bitwy odbywać się będą na wyznaczonych stołach. Gramy na stołach o wymiarach 4’x4’ (48’’x48’’)

5.1. Tereny na stołach ustawiają sędziowie i tylko oni mogą je zmieniać.

5.2. Górki zasłaniają zupełnie modele size 2 i mniejsze, pozostałe modele zgodnie z WYSIWYG, traktowane są jak normalny teren przy wchodzeniu i schodzeniu, na górce nie ma Cover Save, dają Cover Save 5+ modelom "size 3" stojącym za nimi i Obscured pojazdom.

5.3. Lasy mają wysokość 3, są uznawane za Teren Obszarowy i trudny /niebezpieczny przy poruszaniu się, dają Cover Save na 5+ i Obscured, w lesie mogą się znaleźć tylko jednostki które mogą pokonywać trudny teren.

5.4. Budynki - mają wysokość 3, są Terenem Obszarowym, teren wewnątrz budynku traktowany jest jako trudny /niebezpieczny przy poruszaniu się, piętra traktowane są jako Teren Niedostępny, modele obok oraz wewnątrz budynków otrzymują Cover Save na 4+, modele z AV w budynkach dostają Obscured, wkraczać do budynku można z każdej strony (drzwi, okna itp. są nieistotne), zakłada się, że obie strony dysponują odpowiednimi środkami do przebicia wątłych ścian, w budynku mogą znaleźć się jedynie te jednostki, które mogą pokonywać trudny teren.

6. Gracze przyłapani na ewidentnym oszustwie (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), otrzymują automatyczną masakrę (20:0 / 1800:0) w bitwie w której oszukiwali. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.

7.Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.

8. Na turnieju zostaną rozegrane 4 bitwy. Na każdą bitwę przeznaczone jest 90 minut gry. Gry rozpoczną się o godzinie 9.00. Rozkład bitew:
I Bitwa 9.00 – 10.30
II Bitwa 10.45 – 12.15 (po tej bitwie nastąpi godzinna przerwa)
III Bitwa 13.15 – 14.45
IV Bitwa 15.00 – 16.30
W przypadku w którym czas bitwy okaże się niewystarczający bitwa zakończy się wraz z końcem bieżącej pełnej tury gry. Jeżeli niedotrzymanie terminu bitwy zakłuci przebieg turnieju obaj zawodnicy otrzymają punkty karne.

9. Pary do pierwszej bitwy zostaną wyłonione drogą losowania, w dalszych bitwach obowiązywał będzie system szwajcarski

10. Bitwy:
Przed każdą bitwą wykonywany jest rzut k6 dla każdego z graczy. Wynik rzutu to bonus (lista ponizej) jaki armia gracza otrzymóje na tą bitwę:
1) Rhino Rush – Odział, który wysiadł z ruszonego transportera może szarżować. Ponadto w przypadku zniszczenia pojazdu, nie działa zasada 'entangled' Tyranidzi traktują ten wynik jak 2.
2) Kill the Leader - Podczas walki wręcz każdy z twoich Bohaterów Niezależnych i liderów oddziałów (czempion, sierżant, egzarh itp.) może skierować wszystkie swoje ataki we wrogiego lidera oddziału lub IC. Jeżeli cel zostanie zabity, przeciwnik automatycznie przegrywa walkę (nieważne czy faktycznie wyciął mniej przeciwników), a zabójca traktowany jest jak model ze zdolnością Daemonic Visage. Jeżeli obie armie wylosowały akurat tą specjalność wtedy walka rozstrzygana jest w zwykły sposób. U tyranidów zasada ta działa również na synapsy.
3) Straiders - Wszystkie jednostki w armii które mogą przemierzać pole bitwy na własnych nogach, dostają USR 'Mouwe thru cower' (jeśli miały ją wcześniej wtedy dostają przerzut testu terenu). Teren niedostępny traktowany jest dla nich jak teren bardzo trudny - test terenu wykonuje się przy użyciu jednej kości mniej niż zwykle. Obie zasady dotyczą tylko jednostek, które zadeklarowały (jeżeli mają też inne tryby poruszania się jak latanie, teleporty itp) że w tej turze idą na własnych nogach, deklaracja ta dotyczy całej tury. Wlakery nie mogą chodzić po terenie niedostępnym.
4) Stelth Master - Cała armia dostaje USR Scouts. Jednostki, które wcześniej już miały taką zdolność dostają zasadę infiltracja ale musisz wybrać której umiejętności użyjesz w tej bitwie. Możesz zmusić przeciwnika do przerzutu testu na to kto pierwszy wystawia swoich nfiltratorów.
5) Bombardowanie - Po rozstawieniu armii przed rzutem na zaczynanie, rzucasz kością dla każdego oddziału i pojazdu przeciwnika. Jeżeli wypadnie 6 to:
-pojazd dostaje pojedyncze trafienie sprawdzane w tabelce glancingów
-odział dostaje k6 zranień, może wykonać rzut na taki Sv jaki chce (Sv, inv, cover), jeżeli poniesie jakieś straty, wykonuje test na pining
6) Crossfire - Jeżeli w momencie w której wrogi odział zaczyna ucieczkę (strzelanie, cc inne czynniki)) w jego korytarzu ucieczki znajduje się jakaś twoja jednostka ze sprawną bronią zasięgową, oddział uciekający zostaje zniszczony.
Gramy nastepujące misje z ewentualnymi wyjątkami:

1)W oku terru
2)Starcie zwiadu; 400 punktów dla tego gracza który kontroluje więcej ćwiartek
3)Ukręć łeb Hydrze; 400 punktów za ubicie wrogiego generała
4)Zmierzch; punkty za ciartki: 100 z własną, po 75 na neutralne, 150 za przeciwnika
Opisy misji można znaleźć na [link widoczny dla zalogowanych]
11. Punktacja: Punkty z bitew: - punkt uzyskane za zniszczone i „społowione” jednostki przeciwnika
- punkty za cele misji
- +200 za rozbicie
Różnica punktów Punkty Duże
0 - 300 10 - 10
301-600 12 - 8
601-900 14 - 6
901-1200 16 - 4
1201-1500 18 – 2
1501+ 20 - 0

12. Niedopuszczalne jest uczestnictwo w rozgrywkach osób postronnych, które podpowiadają, lub przeszkadzają jednemu z grających. Osoby takie mogą zostać usunięte z terenu imprezy lub ukarane przez sędziego punktami karnymi (jeśli biorą udział w turnieju). Podobnie może zostać ukarany gracz, któremu podpowiadano.

13. Duże punkty turniejowe:
> do 80 za bitwy
> do 10 za test z fluffu
> do 8 za Fair play (0-2) na bitwę
> do 3 za WYSIWYG
> do 1 za Historie armi
> do 1 wyglad rozpiski
> 2 zgłoszenie w terminie
> 3 za najładniejszą armię na turnieju - głosuja uczestncy na jedną z armii biorących udział w turnieju
-malowanie - 5 pkt
-podstawki - 3 pkt
-konwersje - 4 pkt

14. Podczas turnieju przewidziano możliwość otrzymania punktów karnych przez osoby nie stosujące się do regulaminu, lub w inny sposób zakłócające przebieg turnieju. O ich ilości zadecyduje sędzia główny.

15. Zgłoszenia i wszelkie pytania proszę kierować priv lub pod adres [link widoczny dla zalogowanych] . Na ten sam adres można nadsyłać rozpiski (plik tekstowy, doc, html, ale nie AB). Za rozpiski nadesłane do 07.02.07
Gracz otrzyma dodatkowe 2 punktów do klasyfikacji generalnej turnieju. W zgłoszeniu powinny znaleźć się: imię i nazwisko gracza, miasto, armia którą gra i rozpiska w jednym z podanych wyżej formatów. Jako temat maila wpisać zgłoszenie do turnieju.

Organizator zastrzega sobie prawo do ewentualnych zmian w regulaminie. Osoby które zgłoszą się na turniej przed ewentualnymi zmianami zostaną o nich poinformowane mailem wysłanym na adres z którego nadeszło zgłoszenie.
Zgłoszenie się do turnieju jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.


Ostatnio zmieniony przez Doom dnia Wto 10:13, 13 Lut 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 17:45, 07 Lut 2007    Temat postu:

Lista zgłoszeń:

1) Piotr Chodkowski, CSM Black Legion, Olsztyn*
2) Paweł Korpal, CSM Deth Guard, Olsztyn*
3) Piotr Mariański, Orks KoS, Olsztyn*
4) Michał Lemiesz, CSM, Bartoszyce*
5) Oskar Wiśniewski, SM, Olsztyn*
6) Michał Kaszycki, Tyranids, Olsztyn*
7) Michał Krygier, Necrons, Olsztyn*
8) Michał Gomoła, Dark Eldar, Bartoszyce*
9) Piotr Katkowski, Eldar, Olsztyn
10) Krzysztof Kalinowski, IG, Olsztyn*

Osoby oznaczone * mają potwierdzone punktowane zgłoszenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 11:12, 12 Lut 2007    Temat postu:

Wyniki turnieju Battle Cannon IV

1) Piotr Chodkowski, CSM Black Legion, Olsztyn
2) Paweł Korpal, CSM Deth Guard, Olsztyn
3) Michał Krygier, Necrons, Olsztyn
4) Piotr Mariański, Orks KoS, Olsztyn
5) Krzysztof Kalinowski, IG, Olsztyn
6) Michał Lemiesz, CSM, Bartoszyce
7) Oskar Wiśniewski, SM, Olsztyn
Cool Michał Gomoła, Dark Eldar, Bartoszyce
9) Michał Kaszycki, Tyranids, Olsztyn
10) Piotr Katkowski, Eldar, Olsztyn
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Warhammer 40K Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin