Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ZMAGANIA STRATEGÓW 1-2.09.2012 2400+600p

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Warhammer The 9th Age
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rudobrody79
Czempion



Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: GIŻYCKO

PostWysłany: Wto 19:01, 14 Sie 2012    Temat postu: ZMAGANIA STRATEGÓW 1-2.09.2012 2400+600p

Chciałbym serdecznie zaprosić na turniej WFB organizowany przez MKGB PÓŁNOCNE RUBIEŻE

„ZMAGANIA STRATEGÓW”

Miejsce: Klub Garnizonowyw Giżycku, ul. Mazurska 4
[link widoczny dla zalogowanych] ... 04337.html
Termin: 01-02.09.2012
Format: 2400+600 (patrz kompozycja armii)
Bitwy: 3x Scenariusze
Wjazd: 15 zł
Cattering: postaramy się o smaczniejszy poczęstunek niż zwykle
Nagrody: będą
Sędzia: będzie
Stoły:72x48, tereny po obrysie
Dodatki: grill po grze w sobotę przy sprzyjającej pogodzie

Nocleg: zorganizowane kwatery - 10zł / osobę (bez pościeli);
( dla bardziej wymagających proponowany w schronisku młodzieżowm w twierdzy Boyen – koszt 25zł
[link widoczny dla zalogowanych] )

Zgłoszenia : zgłoszenie zawierające imię, nazwisko, ligowe ID oraz rozpiskę w formacie TXT lub html proszę przesyłać na adres [link widoczny dla zalogowanych] . Za nie przesłanie rozpiski w terminie do 28.08.12 do g.23.59 – 5p karnych

ROZKŁAD JAZDY:

Sobota:
9.00-9.30 zapisy
9.30-13.00 - 1 bitwa battleline
13.00-16.30 - 2 bitwa meeting enagagement
16.30-20.30 - 3 bitwa blood and glory

Niedziela:

8.30-12.00 - 4 bitwa dawn attack
12.00-15.30 - 5 bitwa battleline
15.45 ogloszenie wynikow i sprzatanie

KOMPOZYCJA ARMII

Każdy z graczy gra armia na 2400pkt w kompozycji euro, z dodatkowym 600pkt kontyngentem na spacjalnych zasadach.
-kontyngent 600pkt podlega zwyklym ograniczeniom procentowym, ale nie wolno uzywac lordow oraz bsb.
-kontyngent musi posiadac conajmniej jednego bohatera ktory bedzie pelnil role generala dla tego kontyngentu.
-kontyngent razem z armia zasadnicza nie moze przekroczyc ograniczen euro dotyczacym magii, jednostek ograniczonych 0-1, przedmiotow magicznych itd.
-kontyngent armii zlych moze pochodzic z dowolnej innej lub tej samej zlej armii, wyjatkiem sa DE oraz SKV ktore musza wziac ze swojej armii ale kontyngent nie pogarsza zasad sojuszu.
-kontyngent armii dobrej moze pochodzic z dowolnej innej dobrej lub tej samej dobrej armii
-kontyngent armii neutralnej (OK, TK) moze pochodzic tylko z neutralnych armii.
-kontyngent MOZE zawierac dodatkowych 10 modeli strzelajacych(ogr jako 3 modele) oraz powtorzyc jeden oddzial core ponad limit podany w euro
-kontyngent nie moze zawierac jednostek specjal lub rare ktorych limit dublowania i triplowania zostal wykorzystany w armii glownej (np 4 oddzial shade lub 4 baza spirit hostow nie sa dozwolone, tak samo jak 3 warshrine)
-kontyngent rozpoczyna gre od 2 tury na 3+ wychodzi z dowolnej bocznej lub wlasnej dlugiej krawedzi stolu tak jakby wracal z poscigu (w 4 turze wchodzi z automatu).
-TK,WE,OG,BOC,HE: jesli jest to podstawowa armia dodatkowe punkty z euro naleza sie, jesli jednak sa kontyngentem ciagle jest to tylko 600pkt
-armia + kontyngent nie podlega bonusowi grand army
-w scenariuszu blood and glory licza sie punkty zlamania ktore sa na stole w danym momencie, maly general jest wart 1punkt zlamania, lub 50 mp.
- kontyngent w turze gdy pojawia się na stole może zostać popchnięty z czaru lub z zasady specjalnej ale nie może szarżować !

Cytat:
Rules changes:
- Characters will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply.

I. General Restrictions:

2400 Points.
No Special or Named Characters.
Army used can be any of the currently published GW Army books. Forge World based army lists & units may not be used on the event, except for Chaos Dwarves.
A maximum of 3 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades)
An army may have up to 4 war machines and shooting template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells. Bolt thr. count as ½ a war machine(round up).[/color]
Max. 45 models with missile weapons with a range of 20”+ (not incl. war machines, characters and chariots).
All BSBs can take all the Equipment, their unit type has acces to as if they weren't BSBs.

Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.

Magic Restrictions:
- Apart from Winds of magic, an army may only use 2 PD/DD per magic phase. After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled PD/DD.
- Player can use maximum 5 PD to cast a spell. For death & shadow spells this max is lowered to 4 power dice.
- An army may use up to 12 PD during each phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 PD/DD per phase. This means that player who already spent his limit PD limit, cant take more items which “count as adding PD” or add PD from channeling during game (same for DD).
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.

Detailed description
Apart from Winds of magic, an army may only use 2 PD/DD per magic phase (unless army restrictions specify otherwise). After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled PD/DD.

If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.

Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.

Item restrictions:
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 DD each magic phase.
- Folding Fortress is not allowed

Army Specific Restrictions:
Beastmen: Beastmen armies have an extra 200 points for their roster (2600 total), All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Beastmen can generate 3 extra pd instead of 2. Can use 4 instead of 3 same core units and have a unit cap of 50 models per unit and point cap on units 550 instead of 450 pts.
Bretonnia: No Restrictions
Chaos Dwarfs
Hellcannon, Iron daemon are each 0-1.
Iron daemon, kdai destroyer count as war machines.
Chalice of darkness counts as 2 pd.
Max 3 out of Str. 5 shooting templates, Kdai destroyer.
Chalice or Sorcerer Prophet.
Lore of Hashut can be cast with max 4 PD.
Dark Elves: Hydra is a 0-1 choice. Max. 35 repeater Crossbows (including characters and excluding chariots) in the army. Repeater Bolt Throwers 0-2. Harpies are 0-2. Shades max 20 models per army, Pendant of khaeleth cannot be taken by lord characters, player may take up to 2 of following: Pendant of khaeleth\Crown of command\Cauldron of Blood\Hydra.
Dwarfs: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD. Grudge Throwers are a 0-2 choice; May generate Max. +4 dispel dice instead of +2; gyrocopter doesn't count for max 4 war machine/template.
Daemons of Chaos
Max. 30 Models per unit; All daemonic gifts are 0-1. Daemonic Battle Standard can have gifts if his magic banner does not cost over 50pts. Siren song cannot be taken by Herald of Slaanesh. Max 6 flamers in the army. MOS: For Heralds of Tzeentch only it is a 0-2 gift and the Loremaster rule is removed; instead randomly determine spells (as a normal lvl 2) from any of the 8 rulebook lores.
The Empire: Steam tank 0-1. Cannons 0-3, steam stank count as a cannon.
High Elves: High Elves armies have an extra 100 points for their roster (2500 total); High elves army can generate extra 3 powerdice instead of 2; Vortex Shard counts as +1DD; Book of Hoeth counts as 3PD and 2 DD; Banner of the World Dragon counts as +1 DD
Lizardmen: Salamanders are a 0-1 Choice;Scar-Veterans 0-2, player may take up to 2 of following: Beclaming Cogitations\ Focus of Mystery\ Focused Rumination \Higher State of Consciusness; Beclaming Cogitations counts as +2DD; Cupped hands of the Old Ones counts as +2PD; Higher State of Consciusness counts as 2 discplines (takes two slots, but cost same points); Crown of Command & Higher State of Consciousness cannot be taken on 1 model; A maximum total of 6 Skink, Chameleon skinks and Skink Cohorts units combined maybe taken in an army (Cohorts containing kroxigor or numbering above 20 models do not count for this restriction). Max 1 of these in army death lore/bane head/feedback scroll
Ogre Kingdoms: Hellheart counts as 2dd & 1pd, Greedyfist on death mage counts as 2dd, Rune Maw Banner counts as 1dd. Each leadbelcher/ sniper maneater with pistol(s) counts as 3 models towards to shooting cap. Max 3 combined units of Mournfang Cav & Ironblaster. 0-1 Ironblaster.
Orcs&Goblins: Night Goblin Shamans mushroom dice do not count as power dice in regard to the PD limit. Maximum model cap is 60 models per unit. +100 pts.
Skaven: All Skaven rare choices 0-1; Gutter runners are limited by 2 units & 20 models total; Engineers are a 0-3 choice; Can take max 2 of the following: doom rocket, brass orb, storm banner.
Vampire Counts
Master of black arts & blasphemous tome upgradeare 1pd each. 0- 3 etheral units (incl. Heroes). 0-2 red fury and/or quickblood abilities. 0-4 howls (death shriek counts as 2). 0-1 Terrorgheist , a max of 4 flying units, max 15 mounted characters and black knights combined.
Tomb Kings: Tomb King armies have an extra 200 points for their roster (2600 total), All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Neferra's Scrolls of Mighty Incantations counts as 2 PD AND 2 DD. Hierotitan is worth 1 PD so long as it's alive. Sphinxes of all kinds: 0-3 per army. Tomb Kings may generate up to 3 power dice per phase
Wood Elves: Wood Elf armies have an extra 200 points for their roster (2600 total) All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Wood Elves can take 4 of the same core unit instead of 3, Wand of Wych Elm counts as +1 DD; Only Glade guards (including scouts) count for max of 45 models with shooting weapons.
Warriors of Chaos: Hellcannon is a 0-1 choice. Infernal Puppet counts as +1 PD and +2DD; If you have warriors, knights and or chosen with marks of tzeentch in army then you can take max 2 out of 3 of warshrines and favor of the gods (2xwarshrines or warshrine and favor of the gods).

II. Pairings.

1. (Team A v. Team B)
Both Teams put up 1 army.
Both Teams put up 2 opponents
Both Teams choose their match

2.
Not chosen army of Team A plays against Team B last army («in hand»)
Not chosen army of Team B plays against Team A last army («in hand»)

III. Scoring

Victory points scored as per the rulebook, with the exceptions that:
- units that are at 25% or less of their original models yield 50% VP's to the opponent (characters, monsters and handlers, war machines and single models are unaffected).
-units that are fleeing at the end of the battle yield 50% VP's to the opponent.

In both cases, bonuses (for generals, banners, etc.) are not counted towards the 50%. Units that are both: fleeing and at/below ¼ strength still only yiled 50% VP’s.

0-20 Victory-Points per game
23-37 Battle-Points per team (in all rounds)
(The losing team gets 23 points even if they score less – the winning team never gets more than 37 points, even if they score more. Real Battle Points [non-limited by the 37-23 bracket] will be used in case of the Battle Points tie as tie-breaker.)

Victory points to Battle points per game:

0-150 Victory-Points difference - 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-4
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0

IV. Scenarios

Pitched battle scenario

V. Simple Line of Sight
All units and terrain pieces are divided into the following three categories.
- Blocking: Hills, Buildings and impassable terrain.
These block Line of Sight, even to other blocking terrain (You can't see through it).
- Non-Blocking: Rivers, marches and swarms.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).
- Interfering: All other terrain and units.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).

- If you shoot through interfering units or terrain there is a -2 to hit penalty, only -1 for woods (never
cumulative).
- If shooting at a large target, units in buildings or on hills there are no to hit modifiers for interfering
or non-blocking terrain or units, unless it is an interfering wood.
- When such a unit is doing the shooting there are no to hit penalties for interfering or non-blocking
units or terrain, other than interfering woods.


REGULAMIN:

Gramy na jawne rozpiski, kazdy gracz przed bitwa musi udostepnic rozpiske do wgladu przeciwnikowi.
- Sędzia ma zawsze rację
- Proxy w granicach przyzwoitości, każdy prox musi być wielkości odpowiadającej figurce którą zastępuję
- turniej zaliczany jest do Rankingu Ligi Ogólnopolskiej
- gramy oczywiście na 8 ED , oraz wszystkie aktualne podręczniki armijne
- Gramy na najnowsze uscislenia sedziowskie, erraty i faq.

PUNKTACJA
- Generał oraz BSB 100 pkt
- Za inne sztandary 25 pkt
- Za zabicie czempionem bohatera w pojedynku 50 pkt

Pozostałe zasady:

W przypadku nieparzystej liczby graczy, pierwsza gre pauzuje organizator, nastepnie osoba o najmniejszym dorobku punktowym. Za pauze gracz otrzymuje 15 DP i odpowiednia wartosc MP. nikt nie moze pauzowac wiecej niz raz.

Nie ma wymogu grania pomalowana armia, podczas turnieju odbędzie sie jednak ocena hobbystyczna pod nastepujacymi kryteriami:

Jakość pomalowania
1 - paskudztwo ledwo na granicy dopuszczenia
2 - poprawnie nałożone 3/4 kolory
3 - poprawny table top (słaby drybrush, słabe bejcowanie, słabe malowanie tradycyjne)
4 - ładna armia (dobry drybrush, dobre bejcowanie, dobre malowanie tradycyjne)

Spójność armii
1 - zbieranina modeli z różnych armii, brak spójności
2 - raczej spójna, choć są pojedyncze modele odstające stylem od reszty armii
3 - armia spójna, jeden styl malowania, takie same traye, oddziały tworzą jedną armię

Podstawki modeli i oddziałów
+1 - modele mają modelowane podstawki
+1 - oddziały mają traye
+1 - traye są modelowane

WYSYWIG
0 - rażące braki wysywigu na oddziałach (jakikolwiek proks w armii, oczywiście z takich jakie są dopuszczalne typu Silver Helms za Dragon Princes)
+1 - wysywig na większości armii (pojedyncze odstępstwa na modelach w oddziałach)
+1 - full wysywig na oddziałach
+1 - full wysywig na herosach (typ broni, tarcza, zbroje, łuki i kusze, także magiczne)

INDYWIDUALNOŚĆ ARMII
+1 – liczne konwersje na oddziałach przekraczające 25%
+1 - konwersje na oddziałach przekraczające 50%

Przygotowanie do gry
0 - brak więcej niż jednego z następujących przyborów: kości/miarki/podręcznik armijny/wzorniki używane przez armię/rozpiski
1 - brak jednego z wyżej wymienionych elementów
2 - pełne przygotowanie do gry


Zgłoszeni:
1. Rob
2. Bajc
3. Chemol R
4. Bela R
5. Stanek R
6. Prezes
7. Aga R
8. Fario R
9. Cichy
10. Kondzio R
11. Ted R-poprawki-kontyngent
12. Lohost R
13. Miras R-poprawki-glowna
14.Sowa R
15.Rilam R
16.Żwir R
17. Krystian R -poprawki-kontyngent
18.Norb R
19.Radek R
0. Rudobrody79 R


Ostatnio zmieniony przez rudobrody79 dnia Śro 12:50, 29 Sie 2012, w całości zmieniany 10 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rilam
Weteran



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczewo

PostWysłany: Wto 12:43, 28 Sie 2012    Temat postu:

Zgłoszenie poszło. 3 osobowa ekipa z Tczewa zamierza się zjawić. Trochę mnie martwi ocena malowania na taki format. Mimo wszystko ciężko mieć pomalowaną armię na taki format i dodatkowo jeśli ktoś chce mieć kontyngent z armii innej niż swoja to też ma problem. Ocena malowania mogłaby być, ale w mniejszym wymiarze np. 6 malowanie + 2 przygotowanie do gry.
jeden z naszych graczy będzie musiał trochę poproxować, a jeśli chodzi o malowanie to jeszcze nie ma nic. Jest też początkujący, ale w warunkach turniejowych nauka idzie najsprawniej, liczę na to iż będziecie dla niego wyrozumiali.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rudobrody79
Czempion



Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: GIŻYCKO

PostWysłany: Wto 15:04, 28 Sie 2012    Temat postu:

nie martwcie się na zapas, bedzie dobrze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Warhammer The 9th Age Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin