Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Turniej w Piszu 08.11.2014 - Wilczy Szaniec 2014 - 2400etc
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Warhammer The 9th Age
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob
Chorąży



Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MKGB Północne Rubieże Pisz

PostWysłany: Czw 23:13, 30 Paź 2014    Temat postu: Turniej w Piszu 08.11.2014 - Wilczy Szaniec 2014 - 2400etc

MKGB Północne Rubieże ma zaszczyt zaprosić na turniej lokalny w Piszu pod nazwą „Wilczy Szaniec 2014”. Turniej pod patronatem Burmistrza Pisza.

Miejsce: Piski Ośrodek Kultury ul. Plac Daszyńskiego 16, 12-200 Pisz (centrum miasta)
Termin: 08.11.2014
Format: 2400 etc z nowymi zasadami GW (patrz niżej) - ograniczenia z Warszawy "by Kalafior" z małymi zmianami
Bitwy: 3x Battleline
Turniej zgłoszony do ligi: [link widoczny dla zalogowanych]
Wpisowe: 10zł
Cattering: centrum miasta – w promieniu 100 metrów kilka restauracji oraz pizzeria, oprócz tego będzie zorganizowany skromny poczęstunek
Nagrody: w trakcie realizacji
Sędzia: rob
Sędzia malarski: siena
Stoły:72x48, tereny po obrysie,SLOS=SimpleLineOfSight

Rozkład jazdy:
08:30 - 09:00 zapisy
09:00 - 12:00 I bitwa
12:00 - 12:15 Ocena hobbystyczna armii
12:15 - 15:15 II bitwa
15:15 - 18:15 III bitwa i zakończenie turnieju

Zasady budowania armii oraz rozgrywki:
Ograniczenia ETC:
1. Rule changes
• Up to 2 Characters in a unit can get a 2+ "Look Out, Sir!" against Dwellers Below, Final Transmutation and Dreaded 13th. Normal requirements for Look Out, Sir! apply.
• BSBs can take all the equipment their unit type has access to as if they weren't BSBs. Wood Elf BSB can take kindreds and do not lose their longbow.
2. Magic Restrictions
• An army may use up to maximum 12 power dice during each magic phase
• A player can never use more than 5 power dice to cast a spell, no matter the source. For the Lore of Death and the Okkam's Mindrazor spell, this is lowered to 4 power dice.
• Apart from Winds of Magic, an army may only generate up to 2 additional Power or Dispel Dice per magic phase (including channelling). Any extra dice above this is discarded and lost.
3. Army Building Restrictions
• All the Army building restrictions are applied only during the creation of the roster, and may be ignored during the game (for example, by joining characters to units or creating new units)
• The army lists allowed are those from any of the currently published GW Army Books, and The Legion of Azgorh from Tamurkhan. No other unit or army list may be used on the event.
• Special or Named Characters are not allowed
• Fozzrik’s Folding Fortress may not be taken.
• Units cannot be more than 60 models nor 450 points. This does not apply to characters.
• All army sizes are 2400 pt, except when specifically stated in brackets.
Beastmen (2700)
• Maximum unit point cost is increased to 550
• Victory points achieved against Beastmen are decreased by 10%
• May generate up to 3 Power Dice
• Gor and Minotaur units may carry magic standards (max 50 points)
Bretonnia (2500)
Chaos Dwarfs (The Legion of Azgorh)
• K'daai Destroyer/War Machine/Hellcannon (max 1)/Chalice of Blood and Darkness, max 4
• Chalice of Blood and Darkness (counts as 2)/Death magic in the army/Dispel Scroll, max 2
• Ashstorm can’t be cast with more than 4 Power Dice
Daemons of Chaos
• Beast of Nurgle, max 7 models in total and 4 models per unit
• 4 or more Beast of Nurgle models in the army/Skull Cannon (max 1)/1st Nurgle Herald/Great Unclean One with Lore of Death, max 2
Dark Elves
• Reaper Bolt Thrower/Each 5 (or fraction) shade models/Dark Rider with Repeater Crossbow units/Darkshard units, max 7
• Dark Rider units, Characters on Dark Steed, max 3 each
• Dark Rider models after 15/Doomfire Warlock models/Character on Cold One or Pegasus/Character on Dark Steed (counts as 2), max 15
• 6 or more Doomfire Warlock models/mounted Supreme Sorceress with Lore of Death or Dark Magic/Sacrificial Dagger, max 1
Dwarfs
• Cannon/Grudge Thrower/Organ Gun/Flame Cannon/Each 2 (or fraction) Gyrocopter after 3, max 4
Empire
• Steam Tank/One or more duplicated war machines/Each 5 (or fraction) Demigryph models/War Altar and 2 or more Light Wizards in the army, max 3
• Great Cannon (max 2 if Steam Tank in the army)/Steam Tank (max 1)/Hellblaster Volleygun/Each Light Wizard after the first in an army with War Altar, max 4
High Elves
• Book of Hoeth/Banner of the World Dragon/Unmounted Frostheart Phoenix, max 2
• Frostheart Phoenix/Star Dragon/Moon Dragon, max 2
• Archmage with Lore of Shadow or Death cannot use Book of Hoeth
• Eagle Claw Bolt Thrower/Each 8 (or fraction) Shadow Warrior or Sister of Averlon models/Archer units, max 7
• Ellyrian Reaver units, max 3
Lizardmen
• Skink Skirmisher units (max 4)/Skink Cohort unit/Flying, non-Frenzied, units or characters/Salamander models, max 14
Ogre Kingdoms
• Gnoblar units, max 3
• Crown of Command (counts as 2)/Runemaw/4 or more Characters/6 or more Mournfang models, max 3
• 2nd Ironblaster (counts as 2)/Lords present in the army/4 or more Mournfang models, max 2
• Hellheart/Dispel Scroll, max 1
Orcs and Goblins (2500)
Skaven
• Rat Swarm units, Giant Rat units, Warlock Engineers, max 3 each
• Skaven Slave models, max 120
• Gutter Runners max 20 models
• 2nd Warp Lightning Cannon (counts as 2)/Screaming Bell/Hellpit Abomination (max 1), max 2
• Doom Rocket/Brass Orb/Power Scroll/Screaming Bell, max 2
Tomb Kings (2700)
• Maximum unit point cost is increased to 550
• Victory points achieved against Tomb Kings are decreased by 10%
• May generate up to 3 Power Dice
• Skeleton Archer models, max 80
• Neferra's Scrolls of Mighty Incantations can't be taken by model with Lore of Death
Vampire Counts
• Zombies, max 3 units and 120 models
• Ethereal Characters (max 2)/Ethereal units, max 3
• 2nd Crypt Horror unit/11 or more Hexwraith models (max 20)/3 or more Death spells in the army/Quickblood (only if combined with Red Fury), max 1
• Terrorgheist (max 1)/9 or more Crypt Horror models (max 16)/one or more Banshees/Red Fury, max 2
Warriors of Chaos
• Exalted Hero on Daemonic Mount/Daemon Prince/one or more Core Chaos Chariots (max 3)/Skullcrusher unit, max 4
• Daemon Prince/Chimera, max 2
• 2nd Hellcannon/Lore of Death and/or Tzeentch in the army, max 1
• Third Eye of Tzeentch/Talisman of Preservation/Armour of Destiny, max 1 on the same model
• Chaos Armour/Soul Feeder/Dragonhelm/Dragonbane Gem/3 or more Wizard levels/Daemon of Nurgle/Flying/Lore of Death or Nurgle, max 3 on the same Daemon Prince
Wood Elves
• Non-character models with Asrai longbow, max 90
• Hagbane tips/Trueflight Arrows/Waywatchers (count as 2)/Waystalkers (count as 5), max 60
• Spellweaver with Lore of Death/Moonstone of the Hidden Ways/3 or more Waystalkers, max 1
• 8 or more Sisters of the Thorn in the same unit/Spellweaver on Elven Steed with Lore of Death or Dark Magic, max 1

+ 50% kompozycji na Lordów
+ 50% kompozycji na Herosów
+ Lore of Undeath dozwolony na każdym magu, który losuje czary przed bitwą
+ Putrid Blightkings dopuszczeni w armiach WoC
+ Exalted Flamer dopuszczony w armii DoC (podstawka 40x40mm)
+ Undead Legion dopuszczony na ograniczeniach fińskich:
• Casket of Souls / 1+ Screaming Skull Catapults / Terrorgheist (Max. 1) / Each 10 Hexwraith / 5+ Crypt Horrors / Red Fury / More than 2 levels of Death Magic, Max 3.
Krzyki 0-2 (magia LoU się w to nie wlicza)

Q&A do nowych zasad:
1. Czy warlocki i sisters of the thorn mogą używać czarów z lore of undeath?
Nie, te oddziały nie losują czarów tylko mają przypisane dokładne czary przed bitwą.
2. Czy magowie z przypisanym jednym lorem np. gobliński shaman, firebelly, dragonmage, horrory mogą używać czarów z lore of undeath?
Tak, magowie ci otrzymują drugi lore do wyboru dlatego, że ich czary są losowane, z którego mogą korzystać na normalnych zasadach. Wybór LoU musi być określony w rozpisce przed turniejem.
3. Co z magami, którzy mają inne/własne zerówki np. warlock engineer lub dragonmage?
Magowie Ci korzystają z tych zerówek jeśli używają przypisanego lora. Jeśli używają LoU losują czary na normalnych zasadach.
4. Jak czary losuje Grey Seer?
Seer wybiera czy używa lorów skaveńskich czy LoU. Wybierając lory skaveńskie losuje jak zawsze z ilu lorów chce, wymienia co chce na 13kę lub skitterleapa. Jak wybiera LoU to losuje normalnie i wyłącznie z LoU, jeśli chce zerówkę to może wziąć zerówkę z LoU.
5. Jak działa czar Dark Breath i kto może być jego celem?
Czar ten działa na jednostki undead, które regenerują utracone rany, a dodatkowo mogą wykonać ruch.
Nasza zmiana: Czar ten można rzucić na jednostkę, która nie jest undead. Nie regeneruje ona wtedy ran ale może wykonać dodatkowy ruch (można zatem użyć go na np. oddział goblinów, po to aby wykonały dodatkowy ruch).
6. Czy postacie znające 8 sygnaturek z RB mają dostęp do LoU?
Nie, Lou i jego sygnaturka nie są w RB.
7. Czy wskrzeszone jednostki undead mogą maszerować?
Jeśli są w 12" od generała to mogą.
8. Czy countery z sygnaturki, wygenerowane przez maga, który zginął zostają na stole?
Tak. Ilość counterów polecamy zaznaczać lub zapisywać.
9. Czy jednostki z UL sypią się w innych armiach z powodu braku hierofanty/maga z wampirzą magią?
Nie sypią się. W ULu ta zasada o sypaniu nie istnieje (flufowo - po wskrzeszeniu Nagasha, ziemia jest przesiąknięta magią śmierci i trupki same się utrzymują, bez pomocy jednego konkretnego maga który utrzymuje w skupieniu magię )
10. Putrid Blightkings mają inne przypisane armie w zasadach w WD a inne w boxie, których używamy?
PB są dopuszczeni w armiach WoC, według zasad z WD.


Dozwolone są proxy. Przeciwnik musi jednak zostać powiadomiony co reprezentuje jaki oddział, wystawienie figurek zastępczych nie może wprowadzać w błąd.
Przy wskrzeszaniu jednostek undead obowiązują te same zasady. Bezwzględnie jednostki muszą mieć odpowiednie podstawki.

PUNKTACJA
- Progi punktowe co 150pkt
- Generał oraz BSB 100 pkt
- Za inne sztandary 25 pkt
- Za zabicie czempionem bohatera w pojedynku 50 pkt
- Polowa punktów za oddział sprowadzony do 25% liczby modeli lub mniejszej, polowa punktów za oddziały i bohaterów uciekające na koniec bitwy.

Nie ma wymogu grania armią pomalowaną, jednakże w trakcie trwania turnieju zostanie przeprowadzona ocena hobbystyczna (jak niżej)
Jakość pomalowania (pkt)
0 – armia w całości niepomalowana lub pomalowana częściowo
1 - poprawnie nałożone 3/4 kolory
2 - poprawny table top (słaby drybrush, słabe bejcowanie, słabe malowanie tradycyjne)
3 - ładna armia (dobry drybrush, dobre bejcowanie, dobre malowanie tradycyjne)
5 - wow! (armia która zachwyci oceniającego)


Zgłoszenia z rozpiskami w formacie .html lub .txt należy wysyłać do 07 LISTOPADA na adres [link widoczny dla zalogowanych] z tytułem turnieju.

EDIT: zapomniałem dodać, że za przysłanie prawidłowej rozpiski w terminie do 07 listopada będzie premia +5 pkt do klasyfikacji ogólnej w turnieju.

Zgłoszeni:
1.rob
2.siena
3.lahire12
4.lohost
5.prezes
6.madmax
7.cichy
8.ted
9.kryc
10.bajc
11.sekret
12.fario
13.
14.
...

Nagrody:
1 miejsce - torba safe and sound
2 miejsce - średni box raster safe and sound
3 miejsce - mały box raster safe and sound
ostatnie miejsce - nagroda pocieszenia - dice cube


Ostatnio zmieniony przez rob dnia Czw 18:09, 06 Lis 2014, w całości zmieniany 14 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lahire12
Weteran



Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pisz

PostWysłany: Pią 7:30, 31 Paź 2014    Temat postu:

Zgłaszam się
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damroth
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1987
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 9:46, 31 Paź 2014    Temat postu:

powinienem byc, pewnie wezme kogos ze soba Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
madmax
Zbrojny



Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pisz

PostWysłany: Pią 12:01, 31 Paź 2014    Temat postu:

Będę. Można mnie wpisać na listę Very Happy .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prezes
Szef Olsztyńskiego Klubu Fantastyki



Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:33, 31 Paź 2014    Temat postu:

Proszę dopisać mnie do listy graczy Smile

Ostatnio zmieniony przez Prezes dnia Pią 16:35, 31 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TULLARIS666
Zwiadowca



Dołączył: 21 Lip 2014
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:01, 31 Paź 2014    Temat postu:

zgłaszam się na turniej Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamel
Sierżant



Dołączył: 12 Maj 2014
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 18:49, 31 Paź 2014    Temat postu:

Ja niestety w tym terminie wyjeżdżam do Leszna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kondzio19
Gwardzista



Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:10, 03 Lis 2014    Temat postu:

Chciałem do was przyjechać , ale akurat plany mi się posypały Confused
No cóż nie każdemu można dogodzić , życzę dobrej gry Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damroth
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1987
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 12:23, 04 Lis 2014    Temat postu:

czy bedzie jeszcze jakas zmiana zasad pod nowe euro wg przeciekow z AR ktore dal kudlaty? [link widoczny dla zalogowanych]

tutaj dyskusja na bp odnosnie tych ograniczen [link widoczny dla zalogowanych]

w skrocie:

Spece dopuszczeni (kiku bedzie zabronionych, prawdopodobnie epidemius, ttoeko)
Legiony niedopuszczone
Slos
2,4 K
LoU dopuszczony, ale zakaz przyzywania eteryków, max 4PD, zabite przyzwane kosztuja punkty
Scenariusze!:
Każdy gracz wybiera jeden scenariusz, rzut D6, 1-2 scenariusz gracza A, 3-4 scenariusz gracza B, 5-6 battle line. Można się umówić na battle line.
Morghasty dopuszczone do TK i VC
Blight knights dopuszczone do Beastmenów, demonów i warriorów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lahire12
Weteran



Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pisz

PostWysłany: Wto 13:53, 04 Lis 2014    Temat postu:

jestem za
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bela16
Gwardzista



Dołączył: 17 Lis 2011
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko

PostWysłany: Wto 15:02, 04 Lis 2014    Temat postu:

Szkoda tylko, że dalej trzymają się 2,4k. Mogli by zwiększyć chociażby o 200.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rob
Chorąży



Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MKGB Północne Rubieże Pisz

PostWysłany: Wto 16:21, 04 Lis 2014    Temat postu:

nie wiem czy nie jest za późno na tak głębokie modyfikacje zasad, tuż przed turniejem. poczytam i zobaczę co z tego można wprowadzić.

na końcu 1 posta dodałem nagrody


Ostatnio zmieniony przez rob dnia Wto 16:25, 04 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damroth
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1987
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 16:39, 04 Lis 2014    Temat postu:

pawiem tak, czyatajac raporty z warszawy okazywaly sie jakies absurdy, gdy koles przyzwal w sumie 10 hexow, terrorgeja, kaszkiet, okolo 100 szkieletow i zombie, mortisa i rydwany...

wystarczy dobrze kulnac i postawic 2 bazy duchow przed demisiami zeby wylaczyc je z gry...taki przyklad

chociaz z drugiej strony jak sie bawic to sie bawic Very Happy


Ostatnio zmieniony przez damroth dnia Wto 16:46, 04 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rob
Chorąży



Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MKGB Północne Rubieże Pisz

PostWysłany: Wto 17:07, 04 Lis 2014    Temat postu:

wygląda to całkiem nieźle. ar.com sie stara w tym roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lahire12
Weteran



Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pisz

PostWysłany: Wto 20:37, 04 Lis 2014    Temat postu:

A jak mag co przywołał jednostki umrze to one zostają czy giną na miejscu ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Warhammer The 9th Age Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin