Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Turniej Olsztyn Trzynastego
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Warhammer The 9th Age
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Norb
Lord Administrator



Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 22:36, 26 Lut 2010    Temat postu: Turniej Olsztyn Trzynastego

DATA: 13.03.2010r.

Format: 1500pkt.

turniej zaliczany do Rankingu Ligi Ogólnopolskiej
dopuszczony Iron Skin Tribe dla Ogrów
jednostki DOW i RoR jako sojusznicy w innych armiach NIEDOPUSZCZENI

obowiązuje Balancing Patch [link widoczny dla zalogowanych]
Uściślenia sędziowskie [link widoczny dla zalogowanych]
FAQ Games Workshop [link widoczny dla zalogowanych]

Wpisowe: 10zł
Nagrody: Dyplomy i kubki klubowe

Modele nie muszą być pomalowane jednak za malowanie będą przyznane punkty.

ZGŁOSZENIA
Poprawna rozpiska w formacie .txt przesłana do 8 marca, na adres [link widoczny dla zalogowanych] , daje + 3 pkt do klasyfikacji.

stoły 72x48''

TERENY:
- gramy na tereny po obrysie
- wszystkie domki są dwupiętrowe z oknami po każdej stronie
- przez ruiny widać normalnie

W planie trzy bitwy (6 tur lub 2h 30 min)

zapisy od 9.00

9.30- 12.00 - pierwsza bitwa
12.15-14.45 - druga bitwa
15.00-17.30 - trzecia bitwa
17.45 - Wyniki i zakończenie turnieju

Scenariusze bitew:

SOBOTA TRZYNASTEGO

Gracz może wybrać jedną z dwóch postaci specjalnych i dopisać ją do swojej rozpiski. Postać ta towarzyszy armii gracza przez cały turniej.
Postać musi być reprezentowana przez model pieszy bohatera spoza armii gracza (podstawka 20 lub 25 mm).
Gracz nie ma obowiązku posiadania postaci specjalnej.
Postać ta nie wlicza się do limitu punktowego armii, jednak dla przeciwnika warta jest 100pkt za jej zlikwidowanie na koniec bitwy.
Postać jest traktowana jak bohater, nie wlicza się jednak do ich limitu, nie może również dołączać do oddziałów. Nie może być generałem.

Fredrich Kruger

M6 WS5 BS3 S4 T4 W2 I5 A3 Ld9

Brzytworęki (+K3 Ataki w każdej turze walki wręcz),
Odporność na ogień, Regeneracja, Strach, Niezłomność (unbreakable)

Jason Voorhees

M5 WS4 BS3 S5 T5 W3 I3 A4 Ld8

Maczeta (Magiczne Ataki, Killing Blow), Maska (5+ ward save)
Strach, Odporność na psychologię, Nieugięty (stubborn)


Bitwa 1

Kryształowe Jezioro
Armia obozuje w krainie tysiąca jezior nad niesławnym Kryształowym Jeziorem.

Jeżeli podczas tej bitwy postać specjalna zginie to przeciwnik w nagrodę otrzymuje 250 pkt na koniec bitwy zamiast 100.
Dodatkowo podczas tej bitwy postacie specjalne są nieobliczalne. Na początku każdej własnej tury muszą przejść test zdolności przywódczych (Ld), jeśli test się nie powiedzie to w tej turze kontrolę nad postacią przejmuje przeciwnik tak jakby była to jego jednostka. Kontrolujący może poruszyć model w fazie ruchów przymusowych. Jeżeli na skutek tego ruchu wejdzie on w kontakt z inną jednostką to liczy się jakby została ona zaszarżowana. Walkę rozgrywa się normalnie.
Na początku swojej kolejnej tury postać może wrócić pod kontrolę właściciela jeśli zda test Ld.

Bitwa 2

Bursztynowa Komnata
Po latach poszukiwań udało się wam w końcu trafić na trop dawno zaginionego skarbu. Jednak chętnych do jego zagarnięcia jest więcej.

Po rozstawieniu wojsk gracze zgodnie z kolejnością wystawienia wojsk umieszczają na stole 3 znaczniki. Znacznik nie może być umieszczony bliżej niż 10” od innego znacznika lub jednostek graczy. Następnie należy rzucić kością artyleryjską i kością rozrzutu dla każdego znacznika i przemieścić go zgodnie z wynikiem. Znacznik nie może znaleźć się w terenie niedostępnym.
Podczas gry jeśli jakaś jednostka zaczyna turę w styku ze znacznikiem to zamiast ruchu może starać się odnaleźć skarb. Należy rzucić kością, wynik wymagany do odszukania skarbu zależy od ilości znaczników na stole. Jeśli na stole są wszystkie znaczniki to wymagany jest wynik 4+, przy dwóch znacznikach 3+, przy ostatnim znaczniku 2+.
Po poszukiwaniu wykorzystany znacznik należy zdjąć ze stołu. Jeśli skarb zostanie odnaleziony wszystkie pozostałe znaczniki należy zdjąć ze stołu.
Skarb warty jest 250 pkt. na koniec bitwy. Skarb przypisany jest do jednostki która go odkryła i może zostać przechwycony tak jak w przypadku sztandarów. Podlega takim samym zasadom jak sztandary z wyjątkiem braku premii do wyniku walki. Jednostka która przenosi skarb ma jednak Ld zwiększone o 1. Jeśli jednostka zostanie unicestwiona bez przejęcia skarbu przez wroga (ucieczka poza stół, ostrzał, magia) to premia za skarb przepada.

Bitwa 3

Wilczy Szaniec
Podczas odprawy przed nadchodzącą bitwą jeden z twoich bohaterów (gracz sam wybiera jednego ze swoich bohaterów może być to również postać specjalna) zostawił dziwnie wyglądającą torbę pod stołem narad. Jak się później okazało była to bomba. Jednak twojemu Wodzowi udało się przeżyć zamach. Od odniesionych ran twój generał traci:
Rzuć kostką przed rozstawieniem wojsk:
1 Fartownie Wódz wyszedł bez szwanku
2 Generał traci punkt WS i BS
3-4 Generał traci punkt Siły (S)
5-6 Generał traci punkt Odporności (T)

Cudowne ocalenia wodza podnosi morale wojska. Generał zyskuje +1 pkt. Zdolności Przywódczych. Poza tym szczęście w nieszczęściu w tym dniu pozwala w turze własnej i przeciwnika przerzucać jedną kość z rzutu bezpośrednio dotyczącego postaci Generała (nie można przerzucić miscastu, można za to uzyskać irresistible force).
Zdrajcy udało się jednak uciec, w tej bitwie nie bierze udziału bohater który okazał się zamachowcem.


Punktacja
0-250: 10-10
251-500: 12-8
501-750: 14-6
751-1000: 16-4
1001-1250: 18-2
1251+: 20-0

Ćwiartki, sztandary, generał warte są 50pkt na koniec bitwy.
Anihilacja (wyczyszczenie stołu) +1 duży punkt do wyniku

Maksymalnie 63 pkt do ugrania w bitwach

Malowanie (liczone jeśli co najmniej 50% armii jest pomalowane przynajmniej trzema kolorami)

1 - paskudnie, prawdopodobnie figsy wpadły do farby
2 - poprawny "table top", podstawowe kolory, marne cieniowanie
3 - ładna armia, dobre cieniowanie, staranne malowanie
4 - świetne malowanie, figurki dopracowane, odpicowane detale, cienie, przejścia, poziom ("cool mini or not" 7+)

Podstawki (liczone jeśli co najmniej połowa jednostek ma zrobione podstawki)
1 - pomalowane farbą (podkład się nie liczy)
2 - podstawowa posypka, trawka, widać że nieco pracy włożone w podstawki
3 - podstawki fajnie modelowane, pasujące do siebie, z ciekawymi dodatkowymi elementami.

Konwersje (coś więcej niż podmieniona tarcza)

1 - jedna lub dwie małe estetyczne przeróbki
2 - kilka ciekawych przeróbek nadających unikalnego klimatu armii
3 - super konwersje, własne rzeźby z mas modelarskich,
poziom artystyczny.

Przygotowanie do gry (własna miarka, kostki, czytelna kompletna rozpiska, podręcznik armii)
0 - brak więcej niż jednego elementu z wymienionych
1 - brak jednego elementu z wymienionych
2 - pełne przygotowanie do gry

Proksy dopuszczone w zdroworozsądkowym zakresie.
(ludziki z lego itp. wynalazki zabronione)
jednak za każdą proksowaną jednostkę -1 pkt.

Maksymalnie 12 punktów do zdobycia z oceny armii.

Zgłoszenia:
1. Niszczyciel
2. Saji R
3. lohost R
4. Norb R
5. Ederus
6. Prezes
7. Rudobrody R
8. Lindal R
9. Kefas
10. Bober
11. luk R
12. Iliach
13. Gromisław
14. Fario R
15. Agnieszka R
16. Snipa R

R - zgłoszenie w terminie, premiowane.


Ostatnio zmieniony przez Norb dnia Wto 8:14, 09 Mar 2010, w całości zmieniany 19 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 22:58, 26 Lut 2010    Temat postu:

wstępuje z moimi lizakami.
Powrót do góry
saji
Czempion



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 804
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:01, 27 Lut 2010    Temat postu:

Zapisz mnie wampirami prosze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damroth
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1987
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 19:08, 27 Lut 2010    Temat postu:

mnie oczywiscie Smile nie wiem jescze czym bede gral Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ederus
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 2572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TEAM DAMAGE / West Side

PostWysłany: Sob 23:05, 27 Lut 2010    Temat postu:

Też poproszę o zapisanie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prezes
Szef Olsztyńskiego Klubu Fantastyki



Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:32, 28 Lut 2010    Temat postu:

A mnie nie będzie Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Brick wall
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prezes
Szef Olsztyńskiego Klubu Fantastyki



Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:09, 01 Mar 2010    Temat postu:

JEDNAK BĘDE Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Proszę o dopisanie Very Happy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
saji
Czempion



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 804
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:46, 01 Mar 2010    Temat postu:

Ma ktoś może pożyczyć 5 wilków i 10 ghouli ? ;s
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rudobrody79
Czempion



Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: GIŻYCKO

PostWysłany: Pon 20:09, 01 Mar 2010    Temat postu:

Postaram się przyjechać. Dopiszcie mnie do listy. Tym razem przywiozę większą ilość słabszych jednostek od tych które miałem na pierwszym turnieju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Snipa
Lord Administrator



Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 1238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 20:21, 01 Mar 2010    Temat postu:

Saji ja mam i mogę pożyczyć. Przypomnij mi przed turniejem. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
saji
Czempion



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 804
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:57, 01 Mar 2010    Temat postu:

Super , napewno dam znac Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
saji
Czempion



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 804
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:29, 05 Mar 2010    Temat postu:

Nie wiem jak wam ale misje mi sie srednio podobają zwlaszcza ta ostatnia do tego nie jestem entuzjastą tych dodatkowych bohaterów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Snipa
Lord Administrator



Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 1238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 11:41, 05 Mar 2010    Temat postu:

Mi tam się podoba. Misje wzbogacają bitwy. Smile

Ostatnio zmieniony przez Snipa dnia Pią 11:42, 05 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korek
Chorąży



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Północy...

PostWysłany: Pią 11:58, 05 Mar 2010    Temat postu:

Misje są całkiem pomysłowe, aż mi żal że nie zagram na tym turnieju Sad ...
Jednak widzę pewne pole nieścisłości (chyba że czegoś nie zrozumiałem) - powinno się sprecyzować sposób wyboru zdrajcy w trzecim scenariuszu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Norb
Lord Administrator



Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 13:41, 05 Mar 2010    Temat postu:

Uściśliłem ten wybór w scenario 3.

Saji niestety nie da się wszystkim dogodzić. W każdym razie posiadanie postaci specjalnej nie jest obowiązkowe.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Warhammer The 9th Age Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin