Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pierwsze koty za płoty - 07.08.2010 8 ed 1600 pts-UWAGA !!!
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Warhammer The 9th Age
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Necromanter
Gość






PostWysłany: Wto 19:09, 10 Sie 2010    Temat postu:

Najlepszym wnioskiem jest to że kolejne ETC jest również na zasadach 7 ed. Nie da się grać na 8 ed turniejowo. Nie ma taktyki wcale, same turlanie kostką.
Powrót do góry
Norb
Lord Administrator



Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 8:09, 11 Sie 2010    Temat postu:

To, że nie ma tu zupełnie taktyki to przesada.
Dorzuty na szarże są wg. mnie ok. . Problemem jest kilka zasad które psują zabawę. Tj. darmowy wheel na początku szarży, ale to jeszcze ujdzie. Nie zasłanianie widoczności przez las - to już burak jakich mało. Możliwość brania lordów na małe pkt. co owocuje, tym że każdy kto może ma lorda maga i trochę wojska. Kości mocy też są ok. że turlane, to jest dość dobre odwzorowanie wichrów magii fluffowych. Ale limit 12 na turę powinien być nieprzekraczalny. Tzn. żeby nie można było dorobić kostek w czasie tury magii tak, że na jej końcu ktoś użył ich np. 15 - 20 bo to przy 6 dispelach to jest porażka.
7 ed. też ma wady a najlepszym na to dowodem jest to że grało się na tyle uściśleń i BP + R. Obecna jest świeżynką bez obróbki. Kiedy kilka rzeczy się wyjaśni może być bardzo dobra również na turnieje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damroth
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1987
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 9:10, 11 Sie 2010    Temat postu:

najbardziej boli brak jakiegokolwiek wywazenia magii, dantejskie sceny sa wlasnie udzialem tej fazy duzo czesciej niz jakiejkolwiek innej. przegiecie potworow-przy jednoczesnym booscie piechoty nie jest tak juz widoczne jak w poprzedniej edycji, co jest na plus imo, dzieki temu ze kawaleria nie dostaje atakow ze stompa i tstompa, ciagle jakis regon warto miec. Lordowie...w sumie kazdy ma do jakiegos dostep, smoki sa bardzo drogie punktowo, wiec na ponizej 2500 i tak by sie pewnie nie zobaczylo zadnego, boli tylko ze na 2500 np. wchodza 2 arcymagowie ktorzy w 2 rundy przy srednich rzutach kosza wroga armie do minimum, a wygrywa ta strona ktora pierwsza zrealizuje swoj myk. podoba mi sie ze jest tyle nowosci i to daje pole do nowych kombinacji, natomiast co myk to bardziej przegiety, watpie zeby na + tej gry podzialalo to ze zaraz po wystawieniu i przegranym rzucie na zaczynanie pakujesz 1/3 figurek do walizki, a jak stracisz w pierwszej maga to wogole mozna sobie odpuscic i zaczac od poczatku albo isc na piwo. Przy obecnym stanie gry i jej rownowagi, najlepszym sposobem gry turniejowej byloby 2 lepsze gry z 3 na kazda runde.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fario
Gwardzista



Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 9:11, 12 Sie 2010    Temat postu:

Wielkie dzięki Panowie za organizację! - naprawdę udany turniej w miłej atmosferze. Tak jak myślałem 8 edycja na te punkty bez pewnych ograniczeń to nieporozumienie. Myślę, że po paru zmianach (tereny, tlos) i obcięciach (magia) można by pograć zwłaszcza na duże punkty. Może następnym razem coś takiego? - [link widoczny dla zalogowanych] - podobno przy zastosowanych małych cięciach i scenariuszach wyszło całkiem fajnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prezes
Szef Olsztyńskiego Klubu Fantastyki



Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:33, 12 Sie 2010    Temat postu:

Co do 8 edycji to moje opinia jest taka ( rozegrałem raptem 3 bitwyna tej edycji więc są to raczej wstępne odczucia...):
minusy
- lasy Sad co za kretyn wymyślił żę las nie zasłania widoku.... to pozostawie bez komętarza
- poruszanie jednostek, moim zdaniem dorzuty kości są bez sęsu, przecież właśnie znajomość zasięgów ruchu pozwalała wykożystać to w taktyce gry, to samo dotychy szarży
- mierzenie wszystkiego ... może to i wygodne ale gdzie miejsce na doświadczenie, kalkulacje i... pomyłki, które tyle smaczku dodawały grze
- strach i terror ... bez sęsu, teraz nic nie znaczą ale jednak mają swój cięzar punktowy i o te zdolności są droższe modele, jeżeli nic w sumie strach i terror nie robią to powinny potanieć punktowo modele z tymi zdolnościami
- nie podoba mi się wprowadzenie "parowania" ...przecież gra miała być szybsza i modele miały szybciej zchodzić ze stołu
plusy
- Magia myślę że losowanie kości magii (wiatry...Wink ) oddaje istotę nieprzewidywalności magii, natomiast myślążę po wylosowaniu kości magii powinno się dodawać 2 kości do dispela to by bardziej wyrównało szanse
- walka z 2 szeregów
- zniesienie liczebności przy liczeniu wyniku walki
To są moje przemyślenia ... w sumie niewiele grałem na tą edycjęale wydaje mi się sympatyczna alecz za bardzo losowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 13:42, 12 Sie 2010    Temat postu:

Jak dla mnie po rozegraniu kilku bitew (w różnych kombinacjach) nie wygląda to tak źle. Magia gwałci obie strony (sam ubiłem sobie 40 clanratów), strzelanie jako tako, combat bardziej epicki.
Ogólnie na plus
Powrót do góry
damroth
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1987
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 11:42, 16 Sie 2010    Temat postu:

wyniki poszly do ligi, powinny byc na stronie za tydzien.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Warhammer The 9th Age Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin