Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kampania? Liga?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Warhammer The 9th Age
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Snipa
Lord Administrator



Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 1238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 16:34, 30 Paź 2010    Temat postu:

kefas napisał:
Proponował bym też żeby zwiększanie limitu armii bardziej zależało od czasu a w mniejszym stopniu od terenów zajętych - to nie pozwalało by na dominację 2 czy trzech graczy którzy zgromadzili by najwięcej punktów.


Według mnie czas ma tu małe znaczenie. Przeciwnik, który ma więcej prowincji szybciej zgromadzi fundusze na większe oddziały niż ten co ma jedną. Zasady w poprzedniej kampanii dotyczące oddziałów mi się podobały. Zapobiega to też zachowawczemu zachowaniu graczy gdyż trzeba działać szybko i zajmować dobre tereny. Poza tym jak utrzymać dużą ilość prowincji jak nie ma się czym. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korek
Chorąży



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 425
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Północy...

PostWysłany: Nie 11:19, 31 Paź 2010    Temat postu:

Z drugiej strony im więcej prowincji tym trudniej powinno się nad wszystkim panować, myślę że potrzebny byłby jakiś handicap... Może w taktykę dużej, wygrywającej kontrole nad nowymi rejonami armii powinien się wkradać nieporządek, by gracz, który zdobywa na początku przewagę nie zdominował całej rozgrywki... Np. walka na jakiejś odległej prowincji byłaby dla kontrolującego ją gracza utrudniona, tym, że jego oddziały spóźniały by się na bitwę, co odzwierciedlałoby trudności związane z przerzucaniem wojsk na dużych odległościach...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 18:46, 31 Paź 2010    Temat postu:

Wszystko zależy od tego jak się podejdzie do sytuacji. Jeśli założymy model rozwoju w podbijanych terenach to racja że im więcej prowincji tym więcej armii. ale równie dobrze może być to przesyłanie posiłków z rodzimego kraju a im dłużej trwa kampania tym lepsze są linie zaopatrzeniowe, większa presja i rozwija się swoisty wyścig zbrojeń.
Powrót do góry
Snipa
Lord Administrator



Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 1238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 20:41, 31 Paź 2010    Temat postu:

korek napisał:
Z drugiej strony im więcej prowincji tym trudniej powinno się nad wszystkim panować, myślę że potrzebny byłby jakiś handicap... Może w taktykę dużej, wygrywającej kontrole nad nowymi rejonami armii powinien się wkradać nieporządek, by gracz, który zdobywa na początku przewagę nie zdominował całej rozgrywki... Np. walka na jakiejś odległej prowincji byłaby dla kontrolującego ją gracza utrudniona, tym, że jego oddziały spóźniały by się na bitwę, co odzwierciedlałoby trudności związane z przerzucaniem wojsk na dużych odległościach...


Tylko jak żaden gracz nie zdobędzie przewagi to przez całą grę możemy mieć patową sytuację gdy gracze będą się nieustannie przepychać o jedną prowincję.

kefas napisał:
Wszystko zależy od tego jak się podejdzie do sytuacji. Jeśli założymy model rozwoju w podbijanych terenach to racja że im więcej prowincji tym więcej armii. ale równie dobrze może być to przesyłanie posiłków z rodzimego kraju a im dłużej trwa kampania tym lepsze są linie zaopatrzeniowe, większa presja i rozwija się swoisty wyścig zbrojeń.


Ok. Ale czy komuś się opłaca inwestować w armię ekspedycyjną, która nie zajmuje nowych terenów?


Ostatnio zmieniony przez Snipa dnia Nie 20:46, 31 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damroth
Lord Inkwizytor Moderator



Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1987
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 19:15, 01 Lis 2010    Temat postu:

Ostatnio nie chodzilo o podbite tereny tylko o znalezienie artefaktu i jesli artefakt mialby pozniej stanowic o tym czy ja rzadze czy mna rzadza to inwestowalbym sporo wojska chocbym mial tylko jeden garnizon w danej krainie i tylko cien szansy na powodzenie...to zawsze jakas szansa Smile
osobiscie odpowiadala mi sytuacja w poprzedniej kampanii ze liczba armii zalezala od ilosci kontolowanych regionow (co godzi sie tak jakby z koncepcja Konrada, ze mam wiecej prowincji sa mozliwosci buntow, musze miec bardziej mobilne wojsko lub tego wojska wiecej), natomiast podobnie jak Orłos uwazam ze limit punktowy powinien zalezec (z minimalnymi odchyleniami) od czasu gry, im wiecej spedzamy czasu na podbijaniu krainy tym bardziej zazarte sa walki, zreszta jesli nie tak to mozna to tez tlumaczyc "wolnymi strzelcami", ktorzy zawsze beda oferowali swoje uslugi w rejonach konfliktu. Nie wiem czy w poprzedniej kampanii ktos gral z dodatkowymi oddzialami, ale u mnie siegaly nawet 300-400pkt - to zlo! Absolutnie rozumiem co ma na mysli Konrad gdy boi sie o te handicapy, natomiast uwazam ze troche kolego Ci sie przyda wiary we wlasne mozliwosci, nie bedzie tak zle i na koniec niezaleznie od decyzji Norberta - gra jest rowna dla wszystkich Smile

Mam natomiast pytanie, czy bedzie przewidziane cos takiego jak granie z armiami sojuszniczymi, typu jak mam sojusz z kims to moge miec np 25% armii w oddzialach sojuszniczych na normalnych warunkach (RB+kompozycja armii) ?

To kiedy zaczynamy? I jak widzicie to pisanie raportow po kazdej turze rozgrywki? Juz sobie wymyslilem ze u mnie narratorem bedzie Kapitan Garnizonu - nie bohater, bo Ci tak szybko umieraja Very Happy Wink


Ostatnio zmieniony przez damroth dnia Pon 19:19, 01 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fario
Gwardzista



Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 18:58, 09 Lis 2010    Temat postu:

Zgłaszam się mroczkami - tylko proszę o zwolnienie z pisania raportów - brak mi talentu oraz ogólnie nienawidzę pisać Smile - natomiast bardzo sam bardzo chętnie poczytam raporty innych uczestników Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Norb
Lord Administrator



Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 17:01, 10 Lis 2010    Temat postu:

Założyłem temat dla nowej kampanii. Prosiłbym o zapoznanie się z założeniami i przygotowanie rozpisek do piątku do północy (12.11.).
Sukcesywnie w temacie pojawią się dokładne zasady co do działań w kampanii.
Oraz temat z mapą i pozycjami startowymi każdego z uczestników.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Warhammer The 9th Age Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin