Forum OKF MISCAST
Forum miłośników gier bitewnych i fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulamin turnieju LOTR'a
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Lord of the Rings
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alex
Lord Dowódca



Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 1536
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: Nie 0:18, 12 Lut 2006    Temat postu: Regulamin turnieju LOTR'a

Ewentualne poprawki będe nanosił później. A oto i regulamin:

Kompozycja armii:

1.Każdy z graczy wystawia jedną armię na 350pkt.
2.W armii musi się znaleźć minimum jeden bohater i 10 jednostek.
3.Na bohaterów wydajemy nie więcej niż 100pkt.
4.Limit broni strzeleckich wynosi na armię 33%. Wyjątki to Rohan i Harad. Te armie kiedy są „czyste” mają limit 40%.
5.Maksymalna ilość broni miotanych w armii to 33%
6.Machiny wojenne są dopuszczone do rozgrywek
7.Gramy na zasady 4 (lub według niektórych 2) edycji Lord of The rings.
8.Proxowanie modeli jest zabronione.
9.Strona zła może wystawić maksymalnie 60 modeli (wyjątek Gobliny 70). Strona dobra może wystawić 50 modeli ( wyjątki: Elfy-40 modeli, Hobbici-70 modeli)

Rozgrywka:

1.Gramy 3 bitwy po 2 godziny i 30 minut.
2.Bitwy toczą się na stołach 48"x48" (około 120x120cm)
3.Gracz który przed bitwą wyrzucił więcej na k6 wybiera:
a) Albo ma pierwszą turę
b) Wybiera stronę stołu
Gracz który wybrał stronę stołu, jako pierwszy wystawia swoje modele na stole.
5.Jednostki miar jakimi się posługujemy gracz ustalają przed bitwą.
5.Sedzia ma zawsze rację, jego decyzje są ostateczne i nieodwołalne. W razie kłótni z sędzią ten ma prawo przyznać punkty karne. Jeden punkt karny równa się jednemu VP. odjętemu z końcowej klasyfikacji.

Punktacja:

1. Punktacja po bitwie:

Różnica małych punktów:
100-Remis gracze po 10VP
101-200:Małe zwycięstwo. W12 VP, P8 VP
201-300:Duże zwycięstwo. W15 VP, P5 VP
301-400:Miażdżące zwycięstwo. W18 VP, P2 VP
401+:MASAKRA. W20 VP, P -2VP
W = Wygrany P = Przegrany

Punkty dodatkowe będą przyznawane za realizację celów scenariusza (dlatego na masakrę trzeba pomyśleć, a nie tylko bić po ryju)

Wybicie 25% armii wroga-25pkt
Wybicie 50% armii wroga-50pkt
Wybicie 75% armii wroga-75pkt
Wybicie 100% armii wroga-150pkt.

Rezultaty za wybijanie wroga się nie kumulują!! Jeżeli zniszczymy całą armię wroga cele scenariusza uznaje się za zrealizowane.

2. Punkty za armie:

Za armię czystą: +10 VP.
Za sojusz: +5 VP.
Za jakieś zgromadzenie przypadkowych jednostek: -5 VP.
Za armie połączone nieklimatycznie: - 10 VP.

3. Punkty za sekcję hobbystyczną:

Armia pomalowana w 100%: +2VP.
Armia pomalowana w 75%: +1VP.
Armia pomalowana poniżej 50%: 0VP.

Armia pomalowana brzydko: 1VP.
Armia pomalowana ładnie: 2VP.
Armia pomalowana super: 3VP.

Za pomalowaną figurkę uznaje się gdy znajdują się na niej przynajmniej 3 kolory.

Niewykończone podstawki: -2VP.
Podstawki dla 50% armii: +1VP.
Podstawki dla 75% armii: +2VP.
Podstawki dla 100% armii: +3VP.
Super podstawki w całej armii: +5VP.
Podstawki na „odwal” zanurzone w posypce: -1VP.

Konwersje – od 0 do 5 VP., zależy od stopnia wykonanej konwersji, i ich liczby. Za konwersję nie uznaje się dorobienia figurce np. tarczy, włóczni.

Test wiedzy - 10 pytań (po pięć z fluffu i pięć z zasad) za każdą poprawną odpowiedź 1 VP

WYSYWIG:

Modele posiadają na figurce to, co w rozpisce: +5VP.
Figurki nie mają odwzorowanego uzbrojenia: 0VP


Armie:

1. Czyste


a)Gondor

Bohaterowie:

-Denethor
-Boromir
-Faramir
-Imrahil
-Beregond
-Damrod
-Captain
-Aragorn
-Gandalf Biały
-Pippin
-King of the Dead

Jednostki:

-Knights of Minas Tirith
-Knights of Dol Amroth
-Guard of the Fountain Court
-Citadel Guard
-Rangers of Gondor
-Warriors of Minas Tirith
-Warriors of Gondor
-Avenger
-Battlecry Trebuchet
-Army of the Dead

b) Rohan

Uwaga: Riders of Rohan, którzy nie mają na wyposażeniu łuków kosztują punkt mniej.

Bohaterowie:
-Theoden
-Eomer
-Eowina
-Gamling
-Kapitanowie

Jednostki:
- Rohan Royal Guard
-Warriors of Rohan
-Riders of Rohan

c) The Woodland Realms

Bahaterowie:
-Galadriel
-Celeborn
-Legolas
-Haldir
-Elven Captain
-Radagast the Brown
-Gwaihir

Jednostki:
-Great Eagle
-Elf Warrior

d) Dwarwes

Bohaterowie:
-Dain
-Gimli
-Balin
-Dwarf King
-Captain
-Murin and Drar

Jednostki:
-Khazad guard
-Dwarf Warriors

e) The Elven Havens

Bohaterowie:
-Elrond
-Glorfindel
-Arwen Evenstar
-Elladan i Elrohir
-Gil-galad
-Kapitan Elfów

Jednostki:
-High Elv Warriors
-Elnaith

f) Mordor

Bohaterowie:

-The Mout of Sauron
-Gothomg
-The Witch-king
-The Ringwraiths
-Shelob
-Orc Shaman
-Grishnak
-Shargat
-Gorbag
-Orc Captain
-Mordor Uruk-hai Captain
-Mordor Troll Chieftan

Jednostki:
-Orcs
-Morannon Orc
-Warg Rider
-Orc Tracker
-Mordor Uruk-hai
-Mordor Troll
-Mordor War Catapult
-Mordor Siege Bow

g)Isengard

Bohaterowie:
-Saruman
-Grima
-Lurtz
-Sharku
-Ugluk
-Orc Captain
-Uruk hai Captain
-Uruk hai Shaman
-Dunlending Chieftain

Jednostki:

-Uruk hai
-Uruk hai scouts
-Orc Warriors
-Warg riders
-Dunlendings
-Uruk Hai Siege Assault Balista
-Berserkers

h)Moria

Bohaterowie:
-Dugburz
-Goblin Shaman
-Goblin Captain

Jednostki:

-Goblinki
-Cave Troll
-War Drum

i) Harad


Bohaterowie:
Mumakil
Suladan
Hasharii
Chieftains

Jednostki:

-Haradrim Warriors
-Haradrim Raiders

j) Angmar

bohaterowie:

-Witch King
-Ork shaman
-Goblin shaman
-goblin captain
-ork captain
-barrow wights
-white warg chieftain

-Revenant
-Warlord of carn Dum
-Duskwraith


jednostki:

-warg riders
-goblins
-orc warriors
-white wargs

-Spectre
-Spectral warg,
-Warriors of carn Dum,

k) Men of Numenor

Bohaterowie:
-Elendil
-Isildur
-Captain of Numenor

Jednostki:
-Warriors of Numenor

l) Shire good

Bohaterowie:
-Gandalf the Grey
-Bilbo Baggins
-Frodo baggins
-Sawise Gamgee
-Meriadoc Brandybuck
-Peregrin Took
-Frodo the Nine Fingers
-Samwise the Brave
-Peregrin, Guard of the Citadel
-Meriadoc, Knight of the Man
-Farmer Maggot
-Paladin Took
-Lobelila Sackville-Baggins
-Fredegar Bolger
-Brandobras Took, the Bulloader

Jednostki:
-Hobbit Militia
-Hobbit Archers
-Shirriffs

m) Shire-evil

Bohaterowie:
Sharkey and Worm

Jednostki:
-Ruffian

n) A shadow in the East

Bohaterowie:
-Easterling Captain
-Khamul the Easterling
-Khandish Captain
-Khandish king on Charriot

Jednostki:
-Easterling Warrior
-Easterlings Katafracts
-Khandish Charriot
-Khandish Horsmen
-Khandish Warrior

Obowiązują jednostki z White Dwarfa I strony GW. Każda jednostka spoza podstawowego army lista musi mieć podane statystyki i zasady specjalne. Najlepiej przynieść ze sobą tego WD, bądź wydrukować stronę z internetu z tą jednostką.

Sojusze:

1.Gondor + Rohan
2.Elven Heavens + Wodland Realms
3.Angmar + Mordor
4.Mordor + Harad
5.Mordor + Shadow in the East
6.Elven Heavens+Men of Numenor. Uwaga Exclamation Limity broni strzeleckich i miotanych liczymy oddzielnie dla każdej grupy.
Nieklimatyczne połączenia armii:

1.Elves + Dwarwes
2.Moria + Isengard
3.Mordor + Isengard
4. Rohan + Elves
5. Gondor + Shire

Scenariusze:

1.Zająć ćwiartki:
a)Za każdą kontrolowaną ćwiartkę + 100 pkt.
b)Ćwiartkę uznaje się za kontrolowaną, kiedy ma się na niej więcej modeli niż przeciwnik.
c)Dodatkowo na środku znajduje się nieznany obiekt. Za kontrolowanie go + 200pkt. Obiekt uznaje się za kontrolowany, kiedy w promieniu 6”/14cm mamy więcej modeli niż przeciwnik.

2.Szpieg:
a) Szpiega rozstawiamy we własnej strefie rozstawienia kiedy wszystkie inne wojska są już rozstawione. Ma on statystyki : M-6”/14cm, F-4, S-3, D-5, A-1, W-2, C-6, M-1, W-1, F-2
b)Za zabicie szpiega wroga - +150pkt., za przeprowadzenie szpiega poza krawędź przeciwnika +200pkt.
Zasady specjalne: Na stole grę rozpoczyna tylko 200pkt. z naszej armii (w tym bohater/owie) i szpieg. Pozostałą część może wchodzić od 3 tury gry na 4+. Z każdą kolejną turą musimy uzyskać wynik o 1 mniejszy. W 6 turze posiłki wchodzą automatycznie z naszej krawędzi, i mogą wykonać normalne działania.

3. Anihilacja:
a) Za każdą zabitą jednostkę wroga otrzymujemy 150% jej wartości. Za jednostki, które uciekły z pola bitwy 100% wartości.
b)Za zabicie bohatera wroga 200% jego wartości.


Uwagi końcowe:
1.Bohater imienny może zastępować kapitana, ale nie na odwrót. Aczkolwiek ten bohater musi mieć takie samo wyposażenie jak nasz kapitan.
2.Throwing spears kosztują 1pkt. , ale są jednorazowego użytku. Wyjątek to konnica, która ma dwa speary jednorazowego użytku.
3.Łucznicy którzy posiadają wykupiona tarczę, decydują czego używaja w danej turze. Jeśli tarczy, to nie strzelają, ale mają +1 do Defence'e. Kiedy używają łuku, moga strzelać używać shieldingu, ale nie dostaja +1 do D. Wybór mówi się po ustaleniu Inicjatywy (pierwszeństwa).


Ostatnio zmieniony przez Alex dnia Sob 15:35, 04 Mar 2006, w całości zmieniany 12 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
k n o w z
Kapitan



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 1058
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 2:07, 12 Lut 2006    Temat postu:

w Lotra nie gram, ale moim zdaniem za brzydko pomalowaną armię nie powinno być minusowych punktów... jeżeli ktoś nie ma talentu do malowania, ale mimo wszystko chce malować samodzielnie to ma przez to dostawać ujemne punkty?... to chyba troszkę nie tak?...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Connor
Zwiadowca



Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: South of Heaven

PostWysłany: Nie 9:37, 12 Lut 2006    Temat postu:

tu sie zgodze z kolega - nie odejmujcie pkt za slabo pomalowane jednostki bo faktycznie nie kazdy ma talent do malowania i bedzie troche hmmm nie bardzo wygladac Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alex
Lord Dowódca



Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 1536
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: Nie 12:15, 12 Lut 2006    Temat postu:

Armia pomalowana brzydko – 1VP.
Armia pomalowana ładnie – 2VP.
Armia pomalowana super – 3VP


To nie są minusy tylko myślniki, ale jak chcecie to zmienię na dwukropki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Snipa
Lord Administrator



Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 1238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 14:18, 12 Lut 2006    Temat postu:

Słuchajta. Trzeba wymyślić jeszcze nazwę turnieju bo trzeba by było już wrzucić info na stronkę i do modelarskiego. Czekam na propozycje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 18:52, 12 Lut 2006    Temat postu:

Lol.... Armie nienawidzace sie : Rohan + Elfy.... A moze Rohan + Isengard albo Rohan + Mordor? Elfy byly sojusznikami.... Bez sensu....
Powrót do góry
Snipa
Lord Administrator



Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 1238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 23:05, 12 Lut 2006    Temat postu:

Alex napisał:
.. kolejny Id***a który tylko oglądał film.

Bez takich Alex.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 12:09, 13 Lut 2006    Temat postu:

Parę uwag do regulaminu (mam nadzieję że się nie obrazisz bo w końcu LotR to twoje podwurko Wink )
-Dostrzegam pewną niekonsekwencję: dajesz limit 100 ptk na bohaterów a potem w army listach ładujesz nawet tych któży w koszcie ida nawet grubo ponad 200 ptk
-Czy limity 33% na łuki i 33% na dzidy toporki itp to te same 33% czy też jak się uprę mogę mieć w armi 2/3 modeli które w teori mogą zabić nawet nie podchodząc do wroga?
-
Alex napisał:
Za pomalowaną figurkę uznaje się gdy znajdują się na niej przynajmniej 3 kolory
Very Happy Trochę nie precyzyjne wyrażenie moim zdaniem bo na figurce mogą być 3 kolory a mimo to może nie być pomalowana np pomaluję kolesiowi broń to już są 2 kolory w większości przypadków i części ciała których nie zakrywa zbroja/ubranie...
-
Alex napisał:
Za konwersję nie uznaje się dorobienia figurce np. tarczy, włóczni
To bym jednak nagradzał chociaż 1 lub 2 punktami w LotR w przeciwieństwie do WFB i 40k GW w przeważającej części wypuszcza modele jednoczęściowe beż żadnych opcji uzbrojenia [no chyba że liczyć możliwość doczepienia tarczy lub nie np takiemu goblinowi, ale w drugim przypadku trzeba coś zrobić z modelem w miejscu przewidzianym na mocowanie tarczy...] i jak na ten przykład elfim miecznikom w rozpisce daję tarcze to możliwości zostają mi 3:
+olać wyswing i postawić na stole elfa z mieczem bez tarczy i zebrac punkty karne
+kupić odpowiednią liczbę metalowych elfów z dzidami i poucinać im tarcze, a potem dokleić miecznikom
+zrobić te tarcze...
-Prosiłeś o Test Wiedzy, ale nie uwzględniłeś go w regulaminie, nie sądzisz że należałoby by chociaż uprzedzić ludzi o takiej możliwości a najlepiej to od razu podać o ile ptk moga sobie poprawić konto dzięki niemu?
-Hmmm nie widzę tam armi Arnoru a to przecież z tym królestwem walczył Angmar czyżby GW nie wydało jeszcze ich listy armii?
- Do klimatycznych połączeń dożuciłbym The Elven Havens + Men of Numenor, a zastanowiłbym się nad Mordorem i Angamarem już prędzej rzuciłbym tam morię jako te gobosy które mieszkały w Górach Mglistych [?] w poblizu Rivendale
-Nie zaznaczyłeś na jakich stołach będą gry
-Scenariusze nr 2 i 3 wyglądają dziwnie znajomo... gdzie ja je już widziałem Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Connor
Zwiadowca



Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: South of Heaven

PostWysłany: Pon 19:42, 13 Lut 2006    Temat postu:

i dlatego trzeba sie spotkac w sobote i pogadac o regulaminie w celu "unormalnienia" tak zeby wszyscy byli zadowoleni ale to tylko moje Chaotyczne gadanie Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 8:21, 14 Lut 2006    Temat postu:

Dobra Alex przesadziles. 1 ostrzezenie. 2 nie bedzie.... Pozatym nie ogladalem tylko filmu ale czytalem wszystkie ksiazki. Lotrem interesuje sie dluzej niz ty zyjesz wiec nie fikaj i nie badz taki masta....
Powrót do góry
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 10:27, 14 Lut 2006    Temat postu:

No no, a podobno to ja jestem agresywny i daję się ponosić emocjom Very Happy
Co do nazwy turnieju to najlepsze co zdołałem wymyślić to "Na północy coś sie dzieje"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 16:29, 14 Lut 2006    Temat postu:

Doom ja poprostu egzekwuje prawo... Niektorzy musza zrozumiec ze forum to nie jest ich piaskownica tylko czyms z czego kozystaja inni ludzie. Jak bedzie dalej tak robil to tez zaczne po nim jezdzic a naprawde umiem. No a co do nazy to nawet fajna:D
Powrót do góry
Doom
Książe Elektor



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 11:11, 15 Lut 2006    Temat postu:

To może przekieruj część swoich moderatorskich talentów na forum 40k jak na mój gust trochę za luźna atmosfera tam panuje Evil or Very Mad
Co do nazwy turnieju tojak wspominałem najlepsze co wymyśliłem chyba że lepszy okaze się taki wariant "Na północy COŚ się dzieje" Wink Na początku chciałem wymyślić coś nawiązującego bezpośrednio do gry, ale jak większość tych co czytali Tolkiena wie wszelka aktywność na północy śródziemia ustała jeszcze w Pierwszej Erze...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 19:36, 15 Lut 2006    Temat postu:

Gdybym mial tam moda to moglbym cos porobic Very Happy Ale niestety nie mam ;] Ja tez mam propozycje "Cień Zachodu"
Powrót do góry
Snipa
Lord Administrator



Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 1238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 19:46, 15 Lut 2006    Temat postu:

Regulamin jest już na stronce. Więc czekam na propozycje zmian. Mi osobiście nie podoba się pomysł z throwing weapons jednorazowego użytku. Jest to logiczne ale osłabia jednostki ich używających a do zasad poszczególnych jednostek nie powinniśmy się mieszać.
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OKF MISCAST Strona Główna -> Inne Systemy Bitewne / Lord of the Rings Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin